Pagina 1 van 1

lpg inbouw 3.5 efi bij discovery

Geplaatst: wo 30 dec 2009, 10:18
door jean
Zag bij wheelers dealers een 3.5 efi Range Rover die ze aan het opknappen waren.Ze kwamen ook bij lpg inbouwer en die zei dat lpg bij die efi vrij lastig en duur in te bouwen was en zeer duur.
Welnu ik ga binnenkort zelf lpg inbouwen in mijn 1985 Range R met EFI mot .Heb wel ervaring met Landrover v8 carb inbouw, maar ik vraag me af waar de problemen kunnen zitten.Ik kan het toch simpel houden met gewoon een aan en uit knopje voor de injektie en de gas

Re: lpg inbouw 3.5 efi bij discovery

Geplaatst: wo 30 dec 2009, 11:49
door Roel
ik denk dat het probleem een beetje zit om fatsoenlijk je gas in de cilinders te krijgen , bij een carburatiemotor doe je dit met de mengstukken maar bij een efi blok zal dit wat lastiger zijn vanwege de plebumchamber ( of hoe dat die precies heet ) je ziet ook dat ze overgaan naar een ander inlaatspruitstuk en er een hollycarburatuer opzetten met een mengstuk , of het blok terugbouwen naar carburatie.

ik heb zelf een 3,5 v8 efi blok in m,n disco uit 92 liggen maar hier hebben ze in 2006 een bi-seq. lpginstallatie en elektronisch ontsteking ingebouwd ( rekening van 2400 pond ) deze geeft ieder cilinder apart z,n gas , dus een soort van gasinjectie. en het dure zit hem waarschijnlijk in het arbeidsloon ( is wat meer werk als 2 mengstukken plaatsen ) en de regelcomputer.

ik heb alleen zelf nog nooit zo goed gekeken waar ze gas toevoegen ,via de koppen of via het inlaatspruitstuk

groet roel