druklager 109 sIII
-
Lute
druklager 109 sIII
Ik ben bezig met een landrover 109 met een sIII versnellingsbak, het lijkt erop dat het druklager defect is, hij ontkoppelde niet.
Na verwijderen van het kapje op de bellhouse kon ik er een verwrongen stuk plastic uit trekken..
Nu ben ik redelijk nieuw op het gebied van landrovers, dus vraag ik me af hoe dit op te lossen zonder al te veel werk.
Bak naar achter trekken of er helemaal uit?
Alvast bedankt
Lute SIIa stawag
Na verwijderen van het kapje op de bellhouse kon ik er een verwrongen stuk plastic uit trekken..
Nu ben ik redelijk nieuw op het gebied van landrovers, dus vraag ik me af hoe dit op te lossen zonder al te veel werk.
Bak naar achter trekken of er helemaal uit?
Alvast bedankt
Lute SIIa stawag
-
Lute
Re: druklager 109 sIII
Da's mooi ! Druklager is morgen binnen, dus weer en lekker dagje sleutelen.
Zijn er nog dingen waar ik verder rekening mee dien te houden?
Bedankt,
Lute
Zijn er nog dingen waar ik verder rekening mee dien te houden?
Bedankt,
Lute
-
Dennis101
Leg een plankje hout met een metalen plaatje onder de deling tussen het koppelingshuis en het vliegwielhuis.
Zorg ervoor dat de dikte hiervan dusdanig is dat je het er tussen moet tikken met bv. een hamer.
Het plankje zorgt ervoor dat de bak bij het terugschuiven altijd op de goede hoogte staat en de metalen plaat zorgt ervoor dat hij gemakkelijker te verschuiven is.
Na het terugschuiven van de bak niet vergeten om het er weer tussenuit te halen, want het bonkt nogal tijdens het rijden.
Zet ook altijd de versnellingsbak in een versnelling om de priseas te kunnen verdraaien via de trommel als dat nodig mocht zijn.
Dennis B
Zorg ervoor dat de dikte hiervan dusdanig is dat je het er tussen moet tikken met bv. een hamer.
Het plankje zorgt ervoor dat de bak bij het terugschuiven altijd op de goede hoogte staat en de metalen plaat zorgt ervoor dat hij gemakkelijker te verschuiven is.
Na het terugschuiven van de bak niet vergeten om het er weer tussenuit te halen, want het bonkt nogal tijdens het rijden.
Zet ook altijd de versnellingsbak in een versnelling om de priseas te kunnen verdraaien via de trommel als dat nodig mocht zijn.
Dennis B
-
Bram109
<Na het terugschuiven van de bak niet vergeten om het er weer tussenuit te halen, want het bonkt nogal tijdens het rijden.>
Ervaring mee??
Bram.
Ervaring mee??
Bram.
-
lute
Super! Morgen maar eens kijken hoe eea. erbij staat, ik hoop dat het probleem van de "hangende" koppeling hiermee opgelost is.
Bedankt voor de tips.
Groeten Lute
Bedankt voor de tips.
Groeten Lute
-
ex-fietser
Iedereen bonkt toch wel eens. Dus waarom je laro niet?
Arnold.
Arnold.