Pagina 1 van 1

Inhouden Defender V8

Geplaatst: wo 23 dec 2009, 12:07
door Niels E
Goedemorgen allemaal,

Ik zou dinsdag met mijn RHD 110 V8 uit 1986 naar de RDW in Heerenveen rijden voor de kentekenkeuring. Eerst even een proefrondje gereden en toen bleek dat de LR niet harder dan 70 wil rijden. In de eerste drie versnellingen werkt alles prima, heeft ie genoeg vermogen en kracht, maar als je hem in zijn 4 zet, geen power en in zijn 5 stikt hij er in. Hij gaat niet zachter rijden, maar ook zeker niet harder.

Hoe rijden de V8 Land Rovers in het algemeen? Hebben meer mensen hier last van? Wat zou dit probleem kunnen veroorzaken? De auto staat op 265x 75 BF Goodrich AT's, en heeft een jaar of 5 stil gestaan.

Groet,

Niels E

Re: Inhouden Defender V8

Geplaatst: wo 23 dec 2009, 12:24
door Boelo
Check even het filter van de benzinepomp, hoogstwaarschijnlijk ligt daar de oorzaak.

Succes.

LR groet,
Boelo
Foto-4WZOB63J.jpg --> mod_embed_images_loadimage('5cff4ce54a1fdc9eed53265a744ffb1a', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-4WZOB63J.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-4WZOB63J.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-4WZOB63J.jpg', '', 10446383, 600, 600, 'Loading image ...', false);

LR 110 CSW V8 1984
RRC V8 1971

Re: Inhouden Defender V8

Geplaatst: wo 23 dec 2009, 12:43
door Marc Frencken
Niels,

Over het algemeen moet je met een 110 3.5L V8 toch wel een topsnelheid kunnen halen van ca.130 Km/uur. De mijne haalt dit met gemak.
Voor het ontbreken van vermogen komen een aantal zaken in aanmerking.

- Carburateurs (membraan, sproeier naalden controleren op poreusheid en slijtage) de demperolie van de carburateurs moeten op niveau zijn gevuldt.
Tevens moeten beide Carbs synchroon staan afgesteld voor optimale prestaties.
- Benzinefilter controleren op verstopping en zonodig vervangen vooral na lange tijd stilstaan kan er verontreiniging in de tank zitten.
- Luchtfilter controleren.

Dit zijn wat beginpunten die belangrijk zijn.

Groeten,

Marc Frencken


Landrover 110 3.5L V8 CSW "Toller"
[picasaweb.google.nl]...
[picasaweb.google.com]

Re: Inhouden Defender V8

Geplaatst: wo 23 dec 2009, 13:49
door Niels E
De benzinetank is nieuw, het filter dat daar in zit, is schoongemaakt. Er zit verderop in de brandstofleiding nog wel een klein filter, een stuk achter het rechter voorwiel. Ik zal deze van de week even bekijken. Als ik het goed heb, zijn er niet meer filters toch?

Het luchtfilter kan het ook niet zijn, althans dat hij verstopt zit. Ik heb er net twee nieuwe K&N filters opgezet. (Originele filterhuis zat er helaas niet meer bij...)

Ik ga er morgen weer mee verder, zal dan de carbs even los halen en kijken of daar wat mee is.

Tot zover bedankt voor jullie reacties.

Groet,

Niels

Re: Inhouden Defender V8

Geplaatst: wo 23 dec 2009, 15:22
door G-men (gargamel)
Check ook even of de benzinepomp genoeg druk levert. Deze willen nog wel eens wat slechter worden als ze oud zijn.
Vacuum vervoreging kan ook nog...

mvg, Gerrit

Re: Inhouden Defender V8

Geplaatst: wo 23 dec 2009, 16:44
door Frank Peek
Niels,

Ik heb hetzelde probleem gehad, Je brandstoffilter na de benzinetank zit waarschijnlijk vol met vuil.

m.v.g.

Frank Peek

Re: Inhouden Defender V8

Geplaatst: wo 23 dec 2009, 17:18
door Niels E
Is het niet raar dan dat hij in de eerste drie versnellingen geen problemen geeft?

Re: Inhouden Defender V8

Geplaatst: wo 23 dec 2009, 17:57
door G-men (gargamel)
Ellende met de V8 is dat ie gemeen goed blijft lopen als je ontsteking vekeerd staat. Zelfs met 20 graden voorontsteking loopt ie nog.
Heb zelf het probleem gehad dat ie niet sneller ging als 80, en iets van 1:2 liep. Bij nalopen bleek de ontsteking iets van 1 graad na ontsteking te hebben. Dit werd veroorzaakt doordat men na werkzaamheden de vacuum op een verkeerde aansluiting had gezet.
Het is niet het meest waarschijnlijke, maar wel heel makkelijk even te checken, en dan weet je zeker dat het in orde is.

Als je op LPG rijd zou ook een bevroren verdamper iets dergelijks kunnen veroorzaken. Check dus ook ff je koelvloistofnivo.

Gerrit

Re: Inhouden Defender V8

Geplaatst: wo 23 dec 2009, 21:35
door Niels E
Hallo Gerrit,

Bedankt voor je uitleg. Ik rij niet op LPG, dus daar kan het ook niet aan liggen.

Heb jij de gegevens over hoe de ontsteking moet staan?

Groet,

Niels

Re: Inhouden Defender V8

Geplaatst: wo 23 dec 2009, 21:39
door Boelo
...een mogelijke uitleg zou kunnen zijn dat naar mate je harder rijdt in een hogere V er meer brandstof gevraagd wordt. Wanneer je brandstoffilter vervuild is dan kan deze de gevraagde capaciteit aan brandstof niet leveren waar door de auto op een gegeven monment bij bepaalde snelheid in zal houden. Bij mij was dit het geval, en de klachten die je beschrijft waren gelijk.

Groet Boelo

Re: Inhouden Defender V8

Geplaatst: wo 23 dec 2009, 23:43
door Niels E
Zal er morgen gelijk een ander filter in zetten, hoe jullie op de hoogte.

Tot zover bedankt voor de reacties.

Groet,

Niels

Re: Inhouden Defender V8

Geplaatst: zo 27 dec 2009, 22:21
door Niels E
Van de week het benzinefilter en de bougies vervangen. Even pauze voor de kerst en vandaag de eerste proefrit.... Helemaal geen effect.

Dus ff balen maar gelijk de schouders eronder. Er bleken ook nog een aantal vacuümslangen gescheurd te zijn, dus ook vervangen. Maar wederom geen effect. Vijftig in zijn drie en niet harder willen, behalve met de choke vol open, dan wilde die wel een beetje.

Bij gebrek aan een stroboscoop, maar op goed geluk de ontsteking gaan draaien, na een zestal posities geprobeerd te hebben, rijdt hij nu een stuk beter. Blijkbaar heeft de vorige eigenaar hier ook al aangezeten, stond er echt een heel eind naast. Van de week even bij de garage langs om hem nog helemaal goed af te laten stellen, kan mooi gelijk met de APK mee.

Morgen afspraak voor de kentekenkeuring staan. Ben nu dus wel een heel stuk opgelucht dat hij "normaal" rijdt, met 50 over de Afsluitdijk leek me namelijk geen pretje.

Heren, allemaal hartelijk dank voor jullie bijdrage!

Groet,

Niels

Re: Inhouden Defender V8

Geplaatst: zo 27 dec 2009, 22:34
door Frans Bonnes
Heb nog niemand iets horen zeggen over de bougiekabels.

Kijk die ook eens na, vooral of de ontstekings volgorde klopt.
Geeft als ze verkeerd zitten ook een probleem zoals jij omschrijft.

fb

Re: Inhouden Defender V8

Geplaatst: zo 27 dec 2009, 22:40
door Bram109
En let dan speciaal op nummer 5 en 7. Deze ontsteken na elkaar, en als deze kabels tegen elkaar aanliggen kunnen ze elkaar inductief (uiteraard negatief) beïnvloeden.

Bram.

Re: Inhouden Defender V8

Geplaatst: zo 27 dec 2009, 22:41
door Bart74
auto heeft 5 jaar stil gestaan.... zitten de remmen vast? Is de auto in z'n vrij makkelijk te verdrukken?
Zit er geen muizennest in het luchtfilter?
Zitten de kabels wel in de goede volgorde?
Is de benzine niet te oud?
Gaat bij het vol in trappen van het gaspedaal de carb ook helemaal open?
Staat hij niet in de lage gearing?

Bart

Re: Inhouden Defender V8

Geplaatst: ma 28 dec 2009, 20:20
door bram-rrc
volgens mij iets van 6 graden voorontsteking op gas, maar kan je beter even nakijken.

Re: Inhouden Defender V8

Geplaatst: ma 28 dec 2009, 23:58
door G-men (Gargamel)
6 graden klopt volgens mij wel voor benzine.
Ik heb hem zelf volgens mij nog wat vroeger staan. op 8 graden ofzo (LPG).
Wel afstellen zonder vacuuumvervroeger.
G