Pagina 1 van 1
Van grijs naar camper
Geplaatst: di 08 dec 2009, 23:11
door Oscar
Camperaars:
Heeft iemand al 'ns een grijs kenteken 110 omgebouwd naar camper?
En dat dan ook bij de rdw laten vastleggen met alle voordelen van dien qua mrb?
Ik ben heel benieuwd naar de mogelijkheden, liefst met foto's.
Oscar
In dienst : SIII 88", One Ten Tithonus, FL2 TD4 hse aut.
Uit dienst: One Ten V8 ex-mod, 110 td5 sw, FL1 td4 sw
www.verroen.org
www.tithonus.org
www.blrc.nl
Re: Van grijs naar camper
Geplaatst: di 08 dec 2009, 23:44
door Erwin 110TD5
Hoi Oscar,
doe eens een zoekertje in het archief.... Een 110 als Camper keuren is (bijna) niet meer mogelijk ivm de inrichtingseisen.
Erwin
110SW TD5 2002
[www.terriet.com]
Re: Van grijs naar camper
Geplaatst: wo 09 dec 2009, 00:22
door Margriet
hoi oscar,
mijn vader heeft een 110 TD5 omgebouwd tot camper en die staat sinds een paar maanden ook op camperkenteken met alle bijbehorende voordelen daar van. er staat een six pac camper unit boven op en daarmee is hij bij de rdw omgekeurd dus het kan wel..........
.............alleen heeft ie dan niet meer het standaard 110 model.
als je een foto wil dan moet je me maar even mailen.
groeten margriet
Re: Van grijs naar camper
Geplaatst: wo 09 dec 2009, 00:49
door Oscar
Kijk dan zijn berichten Margriet, ik mail je even..
@Erwin, ook een camper opbouw of hefdak sluit ik niet uit..
Ik ging er ook niet vanuit dat je het met een standaard 110 voor elkaar krijgt.
Zelf vind ik zo'n aan de voorkant scharnierend hefdak erg mooi en daarmee behoud je bijna de normale 110-look en stevigheid. Maar volgens mijn berekeningen kom je daarmee helaas nooit in de buurt van de inrichtingseisen qua sta-hoogte over een bepaalde lengte.
Re: Van grijs naar camper
Geplaatst: wo 09 dec 2009, 12:58
door CamperChris
Dag Oscar, je hebt zelf je eigen vraag al beantwoord zie ik.
Er is veel over geschreven op het prikbord. Een HT en ook een 5-drs voldoen Af-fabriek niet aan de 130 binnenhoogte om een hefdak tot de mogelijkheden te mogen laten behoren. Je zult dus een vaste constructie moeten maken die 170 hoogte over een lengte van 2m levert. Voor een auto die geregistreerd staat als pick-up is af -fabriek geen hoogte vd laadruimte gedefinieerd, die kun je voorzien van een opbouw van 130 hoog en vervolgens een hefdak tot 170 (over min 1m ipv 2).
Verder zitten er nog wat andere inrichtingseisen aan, bed, zitplaats, wasbak, kooktoestel en opbergvoorzieningen (allen vast in de auto).
succes!
gr, CamperChris
2012-08-19%2010.05.47.jpg --> mod_embed_images_loadimage('a1d3be15a785879180362057f564db38', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-fvS5z0esvXA%2FUDXoBCAiTeI%2FAAAAAAAAD_8%2F9IQ07892Py8%2Fs128%2F2012-08-19%252010.05.47.jpg', 'https://lh4.googleusercontent.com/-fvS5z0esvXA/UDXoBCAiTeI/AAAAAAAAD_8/9IQ07892Py8/s128/2012-08-19%2010.05.47.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-fvS5z0esvXA%2FUDXoBCAiTeI%2FAAAAAAAAD_8%2F9IQ07892Py8%2Fs128%2F2012-08-19%252010.05.47.jpg', '', 10359287, 600, 600, 'Loading image ...', false); 2012-08-18%2007.43.09.jpg --> mod_embed_images_loadimage('1966143e40390101e0e3481a60c140d6', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-twsbQrrTwCE%2FUDXlCz2Sp0I%2FAAAAAAAAD-Y%2F_04A-2aeab8%2Fs128%2F2012-08-18%252007.43.09.jpg', 'https://lh3.googleusercontent.com/-twsbQrrTwCE/UDXlCz2Sp0I/AAAAAAAAD-Y/_04A-2aeab8/s128/2012-08-18%2007.43.09.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-twsbQrrTwCE%2FUDXlCz2Sp0I%2FAAAAAAAAD-Y%2F_04A-2aeab8%2Fs128%2F2012-08-18%252007.43.09.jpg', '', 10359287, 600, 600, 'Loading image ...', false);
<u>www.opwielen.nl</u> picasa webalbum Chrisopwielen</u>
Re: Van grijs naar camper
Geplaatst: wo 09 dec 2009, 22:10
door Oscar
Chris,
Dat zijn berichten, ik heb toevallig een hcpu... op dit moment welliswaar met een hard-/softtop opbouw maar op kenteken een hcpu met een erg goed chassis.
De mogelijkheid die ik dan heb is deze vermoed ik: hcpu-camper
Na jouw post over de kwaliteit van jouw chassis, heb ik zelf 'ns goed gekeken.
Ook mijn chassis is verbluffend goed na 19jr, sterker nog: ook beschadigingen lijken niet te gaan roesten.
Zijn de militaire chassis soms af fabriek al bewerkt?? Ik heb een ex-Mod van het Rijnleger.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/12/2009 21:53 door Oscar.
Re: Van grijs naar camper
Geplaatst: wo 09 dec 2009, 23:00
door CamperChris
Hoi Oscar. Heb je geen gewone pick-up? (een HCPU heeft zo'n brede bak). maakt voor het camperverhaal niet uit. Ik zou nog wel ff bij de RDW proberen (zwart op wit) te verifieren, maar volgens mij moet het met een pick-up benoemening op het kenteken wel lukken. je kunt dan trouwens nog steeds een scharnierend hefdak construeren (en er dus feitelijk een HT van maken). Wel zorgen dat de leefruimte in gesloten toestand min 130cm hoog is en open over min 1m 170 hoog wordt.
Veel plezier!!!
gr, CamperChris
2012-08-19%2010.05.47.jpg --> mod_embed_images_loadimage('c25cc0cb2f6e649c2cc347247f96e8fb', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-fvS5z0esvXA%2FUDXoBCAiTeI%2FAAAAAAAAD_8%2F9IQ07892Py8%2Fs128%2F2012-08-19%252010.05.47.jpg', 'https://lh4.googleusercontent.com/-fvS5z0esvXA/UDXoBCAiTeI/AAAAAAAAD_8/9IQ07892Py8/s128/2012-08-19%2010.05.47.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh4.googleusercontent.com%2F-fvS5z0esvXA%2FUDXoBCAiTeI%2FAAAAAAAAD_8%2F9IQ07892Py8%2Fs128%2F2012-08-19%252010.05.47.jpg', '', 10362990, 600, 600, 'Loading image ...', false); 2012-08-18%2007.43.09.jpg --> mod_embed_images_loadimage('13048189946f691a2ad5b25d954b1754', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-twsbQrrTwCE%2FUDXlCz2Sp0I%2FAAAAAAAAD-Y%2F_04A-2aeab8%2Fs128%2F2012-08-18%252007.43.09.jpg', 'https://lh3.googleusercontent.com/-twsbQrrTwCE/UDXlCz2Sp0I/AAAAAAAAD-Y/_04A-2aeab8/s128/2012-08-18%2007.43.09.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-twsbQrrTwCE%2FUDXlCz2Sp0I%2FAAAAAAAAD-Y%2F_04A-2aeab8%2Fs128%2F2012-08-18%252007.43.09.jpg', '', 10362990, 600, 600, 'Loading image ...', false);
<u>www.opwielen.nl</u> picasa webalbum Chrisopwielen</u>
Re: Van grijs naar camper
Geplaatst: do 10 dec 2009, 18:13
door emiel van Eijk
Hoi Oscar,
de rdw zal niet het grootste probleem zijn die keuren 'm wel op camperkenteken.
Daarna komt de douane/belastingdienst die gaan echt meten wordt hij niet goed gekeurd door de douane dan dus ook geen kwart tarief voor de wegenbelasting.
groet Emiel
Re: Van grijs naar camper
Geplaatst: za 12 dec 2009, 11:11
door Hans (draakje)
Had je dit al gelezen? komt van het camperforum....
groet hans
Betalen campers ook de kilometerprijs?
Nu betalen campers aanschafbelasting (BPM) en motorrijtuigenbelasting (MR. De MRB bedraagt een kwart van het gewone bedrag voor personenauto's omdat campers relatief weinig kilometers afleggen. Volgens het ministerie van Verkeer en Waterstaat betalen campers straks ook de kilometerprijs, net als personenauto's. Hoe zuiniger de camper, hoe lager het tarief. Ook geldt voor campers dat de kilometerprijs alleen wordt berekend over in Nederland gereden kilometers.
Re: Van grijs naar camper
Geplaatst: za 12 dec 2009, 12:35
door Oscar
Emiel,
In mijn ogen is het redelijk simpel, maar de uitvoering van e.e.a. is lastig besef ik:
- Je bouwt je auto om volgens de richtlijnen
- Laat 'm keuren bij de RDW
- Vraagt het kwarttarief aan bij de belastingdienst of beter nog: je tekent bezwaar aan tegen je mrb aanslag nadat de auto door de rdw goedgekeurd is.. Je krijgt dan als het goed is een (BPM/MRB ) inspecteur op de stoep die de auto nameet.
Nu zijn er echter 2 soorten inrichtingen van de auto afhankelijk van je basisvoertuig (CamperCrhis bedankt voor de info) als je begint met een gesloten auto (sw / ht) dan moet je over een langere lengte je stahoogte (170cm) realiseren. Begin je met een "Open wagen" (hcpu - die heb ik op kenteken ) dan is 170cm x 100cm voldoende. In mijn geval moet ik eerst e.e.a. helder hebben aangezien ik een hcpu op kenteken heb maar de uitvoering is een ht..
Het is een ex-Mod V8 die als ht opgebouwd is op een hcpu chassis. Ik weet niet of er daar meer van zijn en dat het wellicht een standaard was voor het leger onderdeel waar deze auto's voor gebouwd zijn. Je hebt n.l. een hoger technisch laadvermogen dan een standaard ht vanwege de zwaardere assen e.t.c.
Oscar
In dienst : SIII 88", One Ten Tithonus, FL2 TD4 hse aut.
Uit dienst: One Ten V8 ex-mod, 110 td5 sw, FL1 td4 sw
www.verroen.org
www.tithonus.org
www.blrc.nl
Re: Van grijs naar camper
Geplaatst: za 12 dec 2009, 12:38
door Oscar
Hans,
Je bent je linkje vergeten
Maar welk tarief komt er dan aan te hangen, het normale personenwagen tarief?
En een discussie over zuinighed lijkt me niet op z'n plaats.
Oscar
In dienst : SIII 88", One Ten Tithonus, FL2 TD4 hse aut.
Uit dienst: One Ten V8 ex-mod, 110 td5 sw, FL1 td4 sw
www.verroen.org
www.tithonus.org
www.blrc.nl