Kan ik me ook wel in vinden. Diesel rules

Zeer eenvoudige techniek, loopt altijd, zelfs als het blokje al wat aan het rotten is geslagen, nog gewoon rijden. Heerlijk. Wel is een 2.5d wat matigjes in zijn prestaties in bergen, maar als je daar toch niet komt is dat niet het ergste.
Echter, mijn proefrit ooit in een 2.5 benzine, WOW, lekker hoor, reed als een tierelier en was lekker stil. Een V8, ja, is leuk, wel goed betaalbare blokken mocht het ooit eens nodig zijn. En betrouwbaar zijn ze ook hoor. Alleen, tja, wat gevoeliger voor vocht, en er zit meer op, dus kan meer stuk. (ietsje)
Maar erhm, Rick, wat wil je gaan DOEN met die kar, ook terreinrijden? Land Rovers zijn zeer gebaat bij regelmaat in het rijden, liefst een paar keer per week, en dan niet als boodschappenwagen, hoewel alles beter is dan niks. Ga, na aankoop ook meteen kijken wat de staat van de auto werkelijk is, maak een goed plan voor wat je wel en niet wilt gaan doen, bij voorkeur (als je niet zo bekend bent) met een prikker die jou kan helpen.
Eerder gokte al iemand dat je tussen de 5 en 6 duizend kwijt zult zijn. Voor een 110 uit die tijd, ik sluit me zeker aan, dit is wel het minimum voor een goeie Left Hand Drive. Dan zou er voor die prijs niet te veel mis moeten zijn. Wil je een echt mooie, dan wordt de prijs nog iets hoger, maar dat snap je zelf ook wel.
Wat ik niet onverstandig zou vinden is een goeie check van de kwaliteit voor aankoop, kritische blik van een hulpvaardige prikker kan wonderen doen.
En dan de grote vraag er na: wat ga je zelf doen aan onderhoud, wat niet. Welke kennis heb je, welke mogelijkheden heb je om iets te doen aan reparatie of vervanging, etc? Als je geen eigen sleutelplek (onderdak, binnen ergens) hebt en ben je beperkt tot de parkeerplaats buiten is dat een behoorlijk beperkende factor. En je gereedschap welke je nodig gaat hebben, reken die ook even bij je budget... Denk niet dat je met een paar sleuteltjes en een krik klaar bent, hoe simpel Land Rovers ook in elkaar zitten. Komt nog wel iets bij, of kun je wat lenen in de buurt? Kun je samenwerken met anderen? etc. Of ga je er mee naar een maat met een garagebedrijf en besteed je alles uit, kan ook. Als je het maar weet. enne, dan nog de sleutelkennis, natuurlijk, die je ook op kunt doen van prikkers, desnoods via cursussen. (Erg aan te raden, enorm leuk, en leerzaam).
Het zijn en blijven toch auto's waar liefde in moet, anders gaat die auto je tegenzitten.
Leuk, die tijden van "nieuw hier, ik zoek een Land Rover". Welkom. En ga eens naar een evenement, als je dat nog niet gedaan hebt, gewoon met je eigen auto, of rijdt met een prikker mee, doe een oproep en het is snel geregeld hier. Dan heb je gelijk een basis voor je netwerk! LAnd Rover rijders zijn allemaal raar, dus welkom nogmaals, veel plezier.
Sander Lelieveld
Snorkel, een 200tdi Symphonie op 24V
Snorkel.Runde.NL