Pagina 1 van 1

Goedgekeurd!!! Met dank aan Ex-Fietser Arnold ;-)

Geplaatst: ma 30 nov 2009, 14:24
door Daktari
Het onverwachte is toch geschied: vanochtend is m'n 109 goedgekeurd De controlelampjes heb ik vanochtend vroeg pas aan de praat gekregen, dankzij de gouden tip van Arnold, zie: [landrover.startpagina.nl]
Na het "schoonmaken" van de 3 potmeters deden de lampjes het allebei. Oef!
Ik kan weer rijden, ware het niet dat het volgende probleem zich alweer aandient. Daarover in een volgende posting meer.
Arnold, nogmaal bedankt, ook dank aan iedereen die heeft meegedacht!
Vriendelijke groeten van Ernst.

Re: Goedgekeurd!!! Met dank aan Ex-Fietser Arnold ;-)

Geplaatst: ma 30 nov 2009, 15:10
door Exfietser
Ik ben blij voor je Ernst. Maar wil je hem echt verkopen. Je kan nooit meer tegenslag gehad hebben als ik gehad heb met mijn auto. Bij mij weegt de lol van rijden in zo'n orgel nog steeds op tegen de narigheid. Bekijk de greenlane postings maar eens.

Arnold.

Re: Goedgekeurd!!! Met dank aan Ex-Fietser Arnold ;-)

Geplaatst: ma 30 nov 2009, 22:19
door Daktari
Ach, nu ie weer is goedgekeurd kijk ik er natuurlijk weer heel anders tegenaan. Maar goed, ik zit wél nog steeds met een lekkende inspuitpomp (lekt bij asje van het hefboompje), dus de problemen zijn nog niet echt de wereld uit...
En weet je, m'n dochter (9 jr) was vanmiddag zoooo blij dat "haar" Lellooveh (zoals ze 'm noemde toen ze nog maar net kon praten) dat ik het haar ook niet kan aandoen om de wagen in de verkoop te doen. Ik rommel dus nog maar even aan en hoop dat ik het lekkende asje kan verhelpen.
Want dat krijg ik anders volgend jaar weer voor m'n kiezen bij de volgende APK

Re: Goedgekeurd!!! Met dank aan Ex-Fietser Arnold ;-)

Geplaatst: di 01 dec 2009, 01:26
door Gert
Er is al weken iemand aan het spammen op de paginamarkt, en daar stond een inspuitpomp bij.

Je kunt ook de pomp laten reviseren, of met andere woorden, vragen of iemand hem lekvrij wil maken.

Groeten,

Gert

Re: Goedgekeurd!!! Met dank aan Ex-Fietser Arnold ;-)

Geplaatst: di 01 dec 2009, 02:30
door Exfietser
Ik raad je aan om hem te laten reviseren. Het kan enorm schelen in regelmatig lopen, roken, trekkracht enz. Ik vindt het het geld zeer zeker waard om te laten doen.
Ik weet niet waar je huis woont maar hier in Noordholland heb ik goede ervaringen met de firma stam in Heerhugowaard. Je kunt er zelfs bij blijven als ze je pomp doen.
En ze hebben een goed prijs. Hier in china heb ik de adres gegevens helaas niet bij de hand. Maar ze staan ongetwijfeld ergens in de historische analen van dit prikbord.
Mijn motor kreeg er een berg power bij en loopt als een naaimachientje. Iemand van dit prikbord wilde eerst niet geloven dat het een diesel was. Die dacht dat het een benzine was. Ik heb nog wel andere problemen maar dat heeft niets met de pomp te maken.

Arnold.

Re: Goedgekeurd!!! Met dank aan Ex-Fietser Arnold ;-)

Geplaatst: di 01 dec 2009, 11:20
door Daktari
Hee Arnold, meen je nou dat het een "klaar-terwijl-u-wacht" klusje is? Hoeven ze de pomp dan niet los te maken van het blok? Enne, wat heb je destijds zo'n beetje betaald voor die klus? Groet, Ernst.

Re: Goedgekeurd!!! Met dank aan Ex-Fietser Arnold ;-)

Geplaatst: di 01 dec 2009, 12:27
door Exfietser
De pomp moet wel van het blok af hoor. Maar dat is simpel. Drie boutjes. Let op het kleine asje dat de verbinding tussen de pomp en het tandwiel op je nokkenas vormt.
Die zijn moeilijk te krijgen en erg duur. Dus niet zoek maken.

Wat je moet is de pomp van het blok halen en met een andere auto naar stam & co. Je geeft hem af en als ze tijd hebben doen ze het meteen. 's octends brengen 's middags klaar. Bij mij moest hij helemaal uit elkaar omdat hij heel erg versleten was. Ze hebben er nieuwe onderdelen in gezet en nieuwe keringen enzo.

Toen ik mijn verstuivers bracht was hij met een andere pomp bezig en daar kon ik bij blijven en zien hoe dat aftellen nu eigenlijk gaat.

Ik heb er toen gewoon een vrije dag aan gespendeerd. 's avonds even de pomp er uit en 's ochtends naar stam. Dezelfde dag zad de pomp er weer in.

Verstuivers zijn overigens ook de moeite waard om te laten doen.

Het zijn vrij kleine dingen die ervoor zorgen dat een motor goed loopt en start enzo.

Je moet die gasten gewoon even bellen en vragen naar de prijs en waneer ze tijd hebben. Ik weet niet meer wat ik toen betaalde maar wel dat ik het niet veel vond.

Hun nummer is 0725762222.
suc6,

Arnold.

Re: Goedgekeurd!!! Met dank aan Ex-Fietser Arnold ;-)

Geplaatst: di 01 dec 2009, 14:11
door Marijn & Simba
Dat lekken zijn 4 rubberen standaard O-ringetjes.
Met wat geduld een een beetje voorzichtigheid kun je die zelf vervangen.
Ik probeer altijd eerst de "gratis" dingen uit voor ik zoiets laat doen....
Als je auto dan nog veel rookt misschien een revisie, maar dat hoeft niet per se!
Kan ook je timing-belt zijn, doet ook wonderen... of je klepseals.

Weet t, ben eigenwijs

Marijn & Simba & Serious

Since I've got my Land Rover, my other car needs therapy.

prikavatar.jpg --> mod_embed_images_loadimage('fcb8c4f4a341eefa6dbdd8d15d250f05', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', 'http://i777.photobucket.com/albums/yy53/atmosferic/Land%20Rover%20-%20Simba/prikavatar.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', '', 10313126, 600, 600, 'Loading image ...', false);

Re: Goedgekeurd!!! Met dank aan Ex-Fietser Arnold ;-)

Geplaatst: wo 02 dec 2009, 10:16
door Daktari
Hee Marijn, da's goed nieuws: ik ben namelijk ook van "eerst gratis zelf proberen".
Maarreh, waar kan ik die ringentjes kopen, welk type en welke maat moet ik nemen?
Ben benieuwd, ik zou er wel heel vrolijk van worden als ik het met die 4 ringentjes zou kunnen fixen.
Verder rookt de auto niet echt (eindelijk, na inbouw van blok nr 3...)
Groet,
Ernst.

Re: Goedgekeurd!!! Met dank aan Ex-Fietser Arnold ;-)

Geplaatst: wo 02 dec 2009, 10:20
door Daktari
Ha Arnold,
Ik bedacht me later ook al dat je wel zou bedoelen dat de pomp van de wagen moet. Heb ik al eens bij een sloopblok gedaan, is een klusje van niks. Behalve wanneer het blok ingebouwd zit, dan moet je het halve vooronder leeghalen
Ik ga eerst eens kijken of ik iets kan met de tip van Marijn, over de 4 rubbertjes van het asje.
Groet, Ernst.

Re: Goedgekeurd!!! Met dank aan Ex-Fietser Arnold ;-)

Geplaatst: wo 02 dec 2009, 12:09
door Exfietser
Hele vooronder leeghalen!!?? Wel nee. Luchtfilter en slang er uit. Vier hoge druk leidinkjes (Deze heel voorzichtig) en de gaskabel en stopkabel los brandstof en retourleiding los en dan de drie boutjes los en klaar. Wat wil je er nog meer uit halen dan. Dynamo kan blijven zitten en meer zit er niet. De opvoerpomp is een stuk lastiger. Maar ook dat kan zonder vanalles los te halen. Maar dan van onderaf.

Let er op dat de schroefdraad van de hogedruk leidingkjes heel goed schoon is en dat je wartels er met de hand, dus zonder gereedschap weer helemaal aandraait. Als de wartels er niet verder op gaan een slag met een sleutel na. Dan moeten ze dicht zijn.

Het materiaal is oud en als je te hard draait gaat het stuk en krijg je het nooit meer lekdicht.

Voor o-ringen zou ik bij eriks proberen. Er wel bij ververtellen dat het diesel bestendig moet zijn. [eriks.nl]

Ik ben overigens van mening dat als er o-ringen gaan lekken er meer dingen versleten zijn en een revisie een betere keuze is. Geld ook voor de verstuivers.
Mijn verstuivers waren een heel klein beetje vuil, nauwlijks wat, en 1 verstuiver was twee bar te laag afgeregeld. I.p.v 140 was hij 138 bar. Dit alles scheelde al aanmerkelijk.

suc6,

Arnold.

Re: Goedgekeurd!!! Met dank aan Ex-Fietser Arnold ;-)

Geplaatst: wo 02 dec 2009, 12:56
door Daktari
Misschien niet helemaal duidelijk, maar ik heb het over een 2,5 blok met de inspuitpomp laag aan de zijkant van het blok. En die steekt in het distributiehuis, wat open moet wil ik het tandwiel van de as kunnen halen en de timing achteraf weer goed te kunnen afstellen (juiste positie van merktekens op 3 tandwielen). Om daarbij te kunnen moet het deksel eraf, en om dat eraf te krijgen moet de radiateur eruit, de oliekoler eraf, de krukaspoelie eraf, de waterpomp eraf, dat soort dingen.
En boven de pomp zit de dynamo behoorlijk in de weg, Het is zo'n dik 24V ex-leger ding wat nou net aan die kant van het blok zit (aan de andere kant is geen ruimte...).
Dussss....

Re: Goedgekeurd!!! Met dank aan Ex-Fietser Arnold ;-)

Geplaatst: wo 02 dec 2009, 13:55
door Exfietser
Ja dat is een stuk lastiger. Ik dacht dat je het over een 2.25 had. Daar geld overigens ook het o-ringen verhaal voor. Hoe het met de 2.5 zit weet ik niet maar ik even uitzoeken of het daar ook een o-ring kwestie is.

Maar als het zo lastig om hem uit te bouwen zou ik zeker voor een revisie gaan. En niet gaan hobbyen met o-ringen zodat je het over een paar maanden weer kunt doen.

Arnold.