T-seal en/of Hylomar
Geplaatst: za 28 nov 2009, 12:14
Beste Prikkers,
Ik ben me op het moment aan het voorbereiden om de achterste krukaskeering van m;n 2,25 benzine blok te vervangen (3 bearing).
Nu heb ik al heel wat berichten doorgenomen op het prikbord over dit onderwerp. Heb al verschillende " Tips en tricks" verzameld.
Ik heb alleen nog een vraag over het plaatsen van de T-seals in het onderste lagerblok. Ik las dat dit een lastig karwij is en dat het op dit punt vaak fout gaat, met als gevolg weer lekkage.
Nu las ik op het prikbord dat sommige gebruikers de T-seals weglaten en vervolgens, na montage van het lagerblok, de kanaaltjes vol spuiten met Hylomar.
Ik heb hier op verder gezocht maar kon geen verdere berichten / evaringen vinden.
Dus:
- heeft iemand hier ervaring mee?
- Werkt het beter dan de T-seals
- Zo niet, hebben jullie nog verdere tips om de T-seals er zo goed mogelijk in te krijgen?
Verder zag ik dat er een set te koop is met zowel een nieuwe olie keering als twee nieuwe "halve maanen". Is het verstandig om deze ook te vervangen? Hoe kan ik zien dat deze "halve maanen" ook aan vervanging toe zijn? Of moeten ze preventief vervangen worden?
Dus..een hoop vragen
Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen.
gr, Hubert Tieleman
Ik ben me op het moment aan het voorbereiden om de achterste krukaskeering van m;n 2,25 benzine blok te vervangen (3 bearing).
Nu heb ik al heel wat berichten doorgenomen op het prikbord over dit onderwerp. Heb al verschillende " Tips en tricks" verzameld.
Ik heb alleen nog een vraag over het plaatsen van de T-seals in het onderste lagerblok. Ik las dat dit een lastig karwij is en dat het op dit punt vaak fout gaat, met als gevolg weer lekkage.
Nu las ik op het prikbord dat sommige gebruikers de T-seals weglaten en vervolgens, na montage van het lagerblok, de kanaaltjes vol spuiten met Hylomar.
Ik heb hier op verder gezocht maar kon geen verdere berichten / evaringen vinden.
Dus:
- heeft iemand hier ervaring mee?
- Werkt het beter dan de T-seals
- Zo niet, hebben jullie nog verdere tips om de T-seals er zo goed mogelijk in te krijgen?
Verder zag ik dat er een set te koop is met zowel een nieuwe olie keering als twee nieuwe "halve maanen". Is het verstandig om deze ook te vervangen? Hoe kan ik zien dat deze "halve maanen" ook aan vervanging toe zijn? Of moeten ze preventief vervangen worden?
Dus..een hoop vragen
Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen.
gr, Hubert Tieleman