dakraam waterdicht maken

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
John Straatman (johnstraatman@hotmail.com)

dakraam waterdicht maken

Bericht door John Straatman (johnstraatman@hotmail.com) »

Ik heb mijn dakraam waterdicht gekregen, en gezien het aantal topics over lekkende ramen wilde ik even met jullie delen hoe. Ik heb het overigens niet allemaal zelf bedacht, ik ben te rade gegaan bij vrienden en op het prikbord.
Ik heb het dakraam gedemonteerd en alle kit die er inmiddels op zat weggesneden. Daarna met schuurpapier de raakvlakken van dak en dakraam, buiten en binnen, licht opgeschuurd en met wasbenzine ontvet. Buiten en binnen Sikaflex er op gesmeerd, het dak weer gemonteerd en op de rubber afdichting waarop het dak sluit, na schoonmaken, vaseline gesmeerd (op ruit en op rubber afdichting)
Dat was vorige week, vooralsnog lijkt alles dicht te blijven.

Ik heb overigens de zijruiten enige tijd geleden op de zelfde manier met Sikaflex en popnagels vastgezet.

Groet,

John
Erwin 110TD5

Re: dakraam waterdicht maken

Bericht door Erwin 110TD5 »

En op de 8e dag schiep hij Sikaflex Heb er ook hele goed ervaringen mee, binnenkort ook eens zoeken waarom mijn bijrijdersplaats altijd onder water staat na een potje regen. In de wasserschutz-manual van de Defender staat uitgelegd welke plaatsjes je moet zoeken en an af moet kitten.. De sika ligt al klaar

Erwin
110SW TD5 2002
[www.terriet.com]
G-men (gargamel)

Bericht door G-men (gargamel) »

Op de 8ste dag schiep hij Duct tape....... ;-)

Gerrit
Marc van Aperen

Bericht door Marc van Aperen »

John,

Gaat helemaal goed behalve het invetten van het rubber.
Hierdoor pakt het namenlijk sneller vuil aan en gaat dus lekken.

Na schoonmaken alleen insmeren met talkpoeder help beter en langer.

Sikaflex ken ik niet zo maar normaal kitten wij de ramen in met butyl kit, dit blijft zacht en rekt mee met warmte en koude.
Ruitenkit bv hard uit en breekt na verloop van tijd los, met lekkage als gevolg.

Groeten,

Marc van Aperen
Plaats reactie