Pagina 1 van 1
Lucas ruitewissermotor
Geplaatst: za 14 nov 2009, 12:13
door Ton Wurzer
Beste mensen,
De Lucas ruitewissermotor van mijn serie 2A uit 1968 heeft het definitief begeven. Volgens Laro-parts worden ze niet meer gemaakt. Hoe lossen andere serie-rijders dit op? Ik heb geen flauw idee! Zou zeer blij zijn met een oplossing.Alvast bedankt, met vriendelijke groet, Ton Wurzer
Re: Lucas ruitewissermotor
Geplaatst: za 14 nov 2009, 12:38
door a.wilbie
een combinatie van:
andere goede opkopen,
proberen van meerdere weer een werkende te knutselen
tot het zelf maken van onderdelen.
mvg
Arjan
Re: Lucas ruitewissermotor
Geplaatst: za 14 nov 2009, 13:28
door Hans 109
Kijk eens op [www.lrseries.com] Als je het nummer weet, kun je misschien scoren. Er zijn daar "wiper motors" alleen zonder afbeelding
Re: Lucas ruitewissermotor
Geplaatst: za 14 nov 2009, 13:33
door Hans 109
of hier:
[cgi.ebay.co.uk]
[www.pangolin4x4.com]
Re: Lucas ruitewissermotor
Geplaatst: za 14 nov 2009, 13:44
door Symon
Is dat niet de zelfde als een serie 3 wissermotor?
Van serie 3 heb ik nog een liggen
mvg Symon
0647972304
Re: Lucas ruitewissermotor
Geplaatst: za 14 nov 2009, 20:42
door Nick
Wat is er precies kapot aan de motor? ik heb het ding laatst ook open gemaakt, en het enige wat ik kon vinden wat (makkelijk) kapot kan gaan zijn de koolborstels of de park switch. Als het anker is doorgbrand wordt het natuurlijk een ander verhaal, maar die dingen zijn best goed te reparen als het anker nog goed is. En hij lijkt idd op een S3 motor, zou dus kunnen dat die idd ook past, of dat misschien ook onderdelen van een S3 motor passen, die zijn nog wat makkelijker te krijgen geloof ik.
Gr. Nick,
Land Rover Series 2A Ambulance ex Engels Rijnleger
landrover109.mijnalbums.nl
Re: Lucas ruitewissermotor
Geplaatst: za 14 nov 2009, 21:55
door Frans Bonnes
Heb jij een of twee ruitenwissermotors?
fb
Re: Lucas ruitewissermotor
Geplaatst: zo 15 nov 2009, 04:16
door Dennis101
Het zal inderdaad niet meevallen om de enkele ruitenwisser motor met de platte motor te vinden, want de Triumph Spitfire MK 1,2,3 rijders zitten met hetzelfde probleem.
Een mogelijke oplossing is om een ruitenwisser motor met de ronde motor te gebruiken zoals de laatste Land Rover S2a en de S3 (en nog diverse andere latere modellen) gebruiken.
Vanwege de iets grotere slag bestaat wel de kans dat je wisserarmen nodig hebt met een wat grotere knik.
Uiteraard heb je dan ook de beugel, de kunststof onderleg plaat en het plaatje met 2 aangelaste moeren nodig om de wissermotor te kunnen monteren.
Het gezette plaatje waar de huidige motor aan gemonteerd is komt dan te vervallen.
Ik liep tegen hetzelfde probleempje aan toen ik mijn 24 volt (platte) motor moest vervangen wegens de ombouw naar 12 volt.
Voor mij was de keuze voor de nieuwere ronde motor niet zo moeilijk, omdat ik ook een S3 en een 101 fc heb die ook zo'n ronde motor heeft waardoor het praktischer is om ook in de S2a hetzelfde type te bouwen. Bovendien zie je er toch niks van achter het afdekplaatje.
Dennis B
Re: Lucas ruitewissermotor
Geplaatst: ma 16 nov 2009, 10:15
door Ton Wurzer
Jongens, bedankt voor jullie oplossingen.Hiermee kan ik aan de slag.Ik heb overigens 2 aparte motoren en ik dacht dat de s3 een motor heeft voor de beide wissers.
Vriendelijke groet,
Ton Wurzer
Re: Lucas ruitewissermotor
Geplaatst: ma 16 nov 2009, 11:06
door Frans Bonnes
Klopt, je hebt dus niks aan de adviesen die over een series 3 motor gaan.
Jij moet op zoek naar een series 1 of series 2/2a ruitenwisser motor.
Is op het net nog wel te vinden, let wel op de prijs, die is soms uitzonderlijk.
fb
Re: Lucas ruitewissermotor
Geplaatst: ma 16 nov 2009, 11:52
door Dennis101
Dat klopt, de series 3 heeft een enkele motor.
Aangezien je begon over een Lucas motor en niet over een van de wissermotoren en je een S2a uit 1968 hebt, dacht ik dat je het tussenmodel hebt met de platte enkele motor.
Schijnbaar is er tussentijds dus iets aan jouw auto verandert, want in dit bouwjaar hoort er al een enkele wissermotor in te zitten.
Dennis B
Re: Lucas ruitewissermotor
Geplaatst: ma 16 nov 2009, 12:12
door Frans Bonnes
Dennis / Ton
Zoals ik het uit mijn partscat. op kan maken is 1968 net een overgangsjaar.
Er kunnen dus beide soorten in zitten. Heeft zo te zien te maken met + of - aan massa.
En met de suffix van het chassisnummer.
En dat maakt het er allemaal niet gemakkelijker op.
fb