zwaar sturen na tikken op stuuras om stuur te verwijderen
Geplaatst: di 03 nov 2009, 20:19
Gisterenavond probeerde ik het stuur van mijn One Ten te verwijderen dmv tikken met een hamer op de stuuras en gelijktijdig het stuur er vanaf trekken.Dat lukte niet, het zat muurvast. Eerder dit jaar lukte dit wel, maar dat was voordat ik bij een cockpitbrandje geblust heb met een poederblusser, gevolg: door enorme corrosie op de conische passing van het stuur was er geen beweging meer in te krijgen. Oplossing zou zijn een stuurtrekkertje maken. Maar ja ik had geen materiaal in huis. Dus dan maar wat harder slaan op de as. Nog geen effect. Eigenlijk voelde ik wel dat dat niet de oplossing was, dus toch maar wachten tot ik wel materiaal voor een trekkertje had.
Vanmorgen van een dikke strip toch maar een trekkertje gemaakt. Twee gaten van 7mm geboord waar twee M6 boutjes + moertje doorheen gingen. Strip op de stuuras laten rusten, boutjes in de gaten aan weerszijden van de stuuras draaien tot ze niet dieper willen en dan de moertjes van het M6 , boutje beetje bij beetje richting de strip aandraaien om het stuur zodoende omhoog te trekken. Dat lukte niet omdat het M6 draad geen grip had op de Imperial draad in het stuur, ik trok de boutjes er zo uit. Oplossing was de gaten in het stuur opboren tot 6,8 mm en er M8 draad in tappen. Zelfde truc uitgehaald maar nu met M8 boten en moeren en toen kwam het stuur ( aslnog met heel veel moeite) wel los.
Enfin, daarna alle reparaties uit kunnen voeren (o.a. van drie tellerunits één goede gemaakt en gemonteerd én de AadG modificatie toegepast) en het stuur weer gemonteerd.....en je raadt het al! Het stuur draait heel erg zwaar. K*t, toch te hard gemept met de hamer. Het stuurt echt ongelooflijk kl**te nu, het draait zwaar en het komt ook niet vanzelf terug in de middenstand.
Nu mijn vraag, Wat heb ik nu gesloopt? De lagers in het bovenste deel van de stuuras of lager in de stuuras, het bekrachtigde huis zelf?
LR groet,
Boelo
Foto-4WZOB63J.jpg --> mod_embed_images_loadimage('889db72d476c3f9825416ff55aa70e8b', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-4WZOB63J.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-4WZOB63J.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-4WZOB63J.jpg', '', 10130726, 600, 600, 'Loading image ...', false);
LR 110 CSW V8 1984
RRC V8 1971
Vanmorgen van een dikke strip toch maar een trekkertje gemaakt. Twee gaten van 7mm geboord waar twee M6 boutjes + moertje doorheen gingen. Strip op de stuuras laten rusten, boutjes in de gaten aan weerszijden van de stuuras draaien tot ze niet dieper willen en dan de moertjes van het M6 , boutje beetje bij beetje richting de strip aandraaien om het stuur zodoende omhoog te trekken. Dat lukte niet omdat het M6 draad geen grip had op de Imperial draad in het stuur, ik trok de boutjes er zo uit. Oplossing was de gaten in het stuur opboren tot 6,8 mm en er M8 draad in tappen. Zelfde truc uitgehaald maar nu met M8 boten en moeren en toen kwam het stuur ( aslnog met heel veel moeite) wel los.
Enfin, daarna alle reparaties uit kunnen voeren (o.a. van drie tellerunits één goede gemaakt en gemonteerd én de AadG modificatie toegepast) en het stuur weer gemonteerd.....en je raadt het al! Het stuur draait heel erg zwaar. K*t, toch te hard gemept met de hamer. Het stuurt echt ongelooflijk kl**te nu, het draait zwaar en het komt ook niet vanzelf terug in de middenstand.
Nu mijn vraag, Wat heb ik nu gesloopt? De lagers in het bovenste deel van de stuuras of lager in de stuuras, het bekrachtigde huis zelf?
LR groet,
Boelo
Foto-4WZOB63J.jpg --> mod_embed_images_loadimage('889db72d476c3f9825416ff55aa70e8b', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-4WZOB63J.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-4WZOB63J.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-4WZOB63J.jpg', '', 10130726, 600, 600, 'Loading image ...', false);
LR 110 CSW V8 1984
RRC V8 1971