Pagina 1 van 1
rebuilt serie 3 uit cyprus kopen
Geplaatst: za 24 okt 2009, 01:50
door marcellino
hallo,
ik ben onbekend in landrover land maar ik woon in Cyprus. Hier word een serie 3 uit 1979, geheel gaaf, opnieuw opgebouwd. de vraag prijs is 14000 euro. is dit een normale prijs voor zo'n auto??
new rebuilt engine
new radiator
new steerings
new rebuilt axes
new rebuilt gearbox
new wings
new body
new doors
new door tops
new seats
new canvas
new tyres
graag een indicatie of dit een reele prijs is
vr gr
marcellino
Re: rebuilt serie 3 uit cyprus kopen
Geplaatst: wo 28 okt 2009, 20:50
door Marijn & Simba
Zijn er foto's?
Is het een 109 of een 88? Diesel of benzine?
Een goed opgeknapte 109 doet indien werkelijk in "mint condition" voor mijn gevoel toch maximaal 10.000 euro, een 88 niet veel meer.
14000 euro is HEEL VEEL GELD, zelfs voor een S3.
Marijn & Simba & Serious
Since I've got my Land Rover, my other car needs therapy.
prikavatar.jpg --> mod_embed_images_loadimage('1b6644aaf40290cd0a9cdcffb93b3dc2', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', 'http://i777.photobucket.com/albums/yy53/atmosferic/Land%20Rover%20-%20Simba/prikavatar.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', '', 10093257, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: rebuilt serie 3 uit cyprus kopen
Geplaatst: do 29 okt 2009, 00:51
door Disco
Ik vind dit extreem veel geld
Er is een Brits bedrijf dat met name roestvrije fc's uit Cyprus haalt en ze voor zeer lage prijzen door verkoopt.
Het lijkt mij sterk dat een S3 zo'n bedrag moet kosten
Theo
Re: rebuilt serie 3 uit cyprus kopen
Geplaatst: do 29 okt 2009, 02:29
door Jurriaan
Hangt af van de kwaliteit van de restauratie. Als je het uitbesteed kun je er dik overheen gaan.
En een Station Wagon 109 brengt denk ik het meeste op.
Jurriaan, die voor dat geld ook nog wel een mooie 1983er 110 te koop weet.
Re: rebuilt serie 3 uit cyprus kopen
Geplaatst: do 29 okt 2009, 08:30
door paulus-109
als een 88 echt heel netjes gedaan is dan zitten er genoeg arbeidsuren in om dit bedrag te rechtvaardigen.
vlak niet uit wat spuiten, reviseren, bekleden etc etc allemaal kost.
werk kost geld en dat snappen een hoop mensen niet.............
............die denken meteen dat zo,n bedrijf zijn zakken aan het vullen is.
als een auto voor dit geld verkocht gaat worden mag je dan ook wel verwachten dat er een goed omschreven garantieplan bij zit.
ga ook na of het werk echt zo goed is als ze zeggen.
anderzijds koop je voor dat bedrag een heel leuke defender hier
ik geloof alleen dat export naar daar niet echt interesant is vanwege de invoerrechten die je nog moet aftikken.
mijn idee is dat het bij 10.000 echt klaar is
paul
Re: rebuilt serie 3 uit cyprus kopen
Geplaatst: do 29 okt 2009, 10:05
door Blue Thunder
Ik heb zelf ook een poosje in Cyprus gewoond en gewerkt en weet dat de prijzen voor LR iets hoger liggen dan in Nederland, Je kunt prijzen niet zo maar per land met elkaar vergelijken.
Op zich vind ik het wel veel geld, maar vanaf hier kan ik niet bepalen of het teveel is
O ja waar woon je in Cyprus ??
groetjes
Blue Thunder
Re: rebuilt serie 3 uit cyprus kopen
Geplaatst: do 29 okt 2009, 14:53
door Exfietser
Ik weet niet wat een series normaal doet in cyprus en ook niet wat het invoeren van een wagen kost. (Mischien kan het wel niet.) Maar naar nederlandse maatstaven is dit best veel geld. Voor zo'n bedrag mag je verwachten dat de wagen in nieuwstaat is.
Toch kom je ook in nederland als je echt alles op de goede manier aanpakt. Dus alleen eerste klas onderdelen en als het even kan nieuwe onderdelen zou kopen zit je vrij snel aan dat bedrag. Zeker als je alles uitbesteed.
Op het eerste gezicht zonder dat ik weet wat laro het is en wat voor uitvoering en zonder dat ik weet wat zo'n wagen waard is in cyprus vind ik het veel geld.
Arnold.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/11/2009 08:26 door Exfietser.
Re: rebuilt serie 3 uit cyprus kopen
Geplaatst: do 29 okt 2009, 15:10
door Marc-my-Words
Exfietser Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik weet niet wat een series normaal doet in cyprus
> en ook niet wat het invoeren van een wagen kost.
> (Mischien kan het wel niet.) Maar naar nederlandse
> maatstaven is dit best veel geld. Voor zo'n bedrag
> mag je verwachten dat de wagen in nieuwstaat is.
> Toch kom je ook in nederland als je echt alles op
> de goede manier aanpakt. Dus alleen eerste klas
> onderdelen en als het even kant nieuwe. vrij senl
> aan dat bedrag. Zeker als je alles uitbesteed.
>
> Op het eerste gezicht zonder dat ik weet wat laro
> het is en wat voor uitvoering en zonder dat ik
> weet wat zo'n wagen waard is in cyprus vind ik het
> veel geld.
>
> Arnold.
Tja, en als je in aanmerking neemt dat het kennelijk lonend is om Cypriotische LandRovers naar onze klimaatzone te halen ... dan heb je nog een punt van twijfel .... enerzijds hoeft wellicht niet alles vervangen te worden en anderzijds de "normale" 2e handsprijs voor niet gereconstrueerde auto is wellicht een leuke maat ...
Verder neem ik aan dat werkplaatstarieven op Cyprus niet ons niveau halen,misschien de arbeidsproductiviteit ook niet, zolang de eindsom lager uitpakt is dit ook ter overweging ...
En tenslotte: Is Cyprus niet ook EU lid ? Zo ja dan kunnen invoertarieven niet heel erg uit de pas lopen -- blijven alleen de lokale belastingen over (die natuurlijk, net als hier in NL, best aardig kunnen aantikken).
Marc
Re: indicatieprijs 'nieuwe' 109 stawag
Geplaatst: do 29 okt 2009, 18:39
door vossehoff
Ik heb altijd geleerd dat een 109 stawag (series II(A) of III) in volledige nieuwstaat 15.000 euro mag kosten. Persoonlijk vindt ik dat nog meevallen als je bedenkt wat er meestal aan werk en onderdelen in zit.
Wat een 88 mag kosten? Grofweg het zelfde aangezien 99% van de kosten van restaureren gelijk zijn.
gr. Niels
Re: indicatieprijs 'nieuwe' 109 stawag
Geplaatst: do 29 okt 2009, 19:03
door paulus-109
kijk eindelijk iemand die het begrijpt dat zoiets geld kost.
Re: indicatieprijs 'nieuwe' 109 stawag
Geplaatst: do 29 okt 2009, 22:26
door Marc-my-Words
Paul & Niels,
Ik begrijp best dat werk geld kost, maar :
Ten eerste: (geheel op basis van borreltafelvermoedens) neem ik aan dat de werkplaatsuren op Cyprus niet ven de niveau's alhier zijn (net zo goed als zo'n klus in Noorwegen een 2 a 3x zo duur eindresultaat zal hebben)
En ten tweede: je je moet afvragen of de werkelijke kosten wel werkelijke waarde opleveren. Als ik een bepaalde moer weer in originele vorm wil hebben kan ik hopen dat die nog leverbaar is, en anders laten maken door een instrumentmaker (tel uit je winst). Ofwel, zoals hierboven al genoemd: voor minder dan de genoemde prijs koop je een redelijk aardige Defender met dus meer vermogen, nieuwere techniek etc ... maar dus waarschijnlijk niet een prachtige rebuild.
De belangrijkste vraag - die wij niet kunnen beantwoorden - vind je het, als koper, het geld waard.
(En dan als het toch een rebuild moet zijn: bedenk dat voor verschillende klussen weer toevlucht wordt gezocht in goedkopere landen, ik begreep dat auto's soms naar Polen gaan voor een rebuild -- moet je overigens wel goed weten bij wie in Polen !! Ik heb heel slechte ervaring bij een dealer - van een ander, wel westers, merk - niet alleen duur maar ook knoeiwerk.
Marc
Re: indicatieprijs 'nieuwe' 109 stawag
Geplaatst: vr 30 okt 2009, 08:30
door Dennis101
Als de lijst met nieuwe onderdelen van de hoge kwaliteit zijn kom je alleen aan onderdelen al aan ruim €9000,-, dus wat dat betreft kan het inderdaad een reële prijs zijn.
Als daar dan nog de kosten bijkomen van de basis auto en de gewerkte uren, dan valt het allemaal nog best mee.
Dennis B
Re: rebuilt serie 3 uit cyprus kopen
Geplaatst: za 07 nov 2009, 22:43
door wilberth
Tjaa, het komt aardig in de buurt van wat ik altijd iedereen die een "goedkope opknapper" zoekt vertel. De goedkoopste opknapper straalt je tegemoet en is helemaal kwalitatief goed gerestaureerd.
Want het restuareren van zo'n wagen kost aan delen al meer dan de hier gebruikelijke prijzen en dan heb je uren en spuitwerk nog niet geteld..
Kortom ik ben met Dennis. Restaureren moet je voor jezelf doen, omdat je het leuk vind om te doen, want de goedkoopste manier van restaureren is een goed gerestaureerde wagen kopen.
15000 is echter voor NL begrippen goed aan de prijs, ik weet niet wat het importeren in cyprus kost, maar lijkt me een alternatief. (overigens, voor een werkelijk goede restauratie, bij voorkeur in heel originele conditie, vind is het helemaal niet zo een zotte prijs)
Groet, Wilberth