Pagina 1 van 1
verminderde kachelwarmte na inbouw LPG, hoe dit te verbeteren?
Geplaatst: wo 21 okt 2009, 16:03
door Boelo
Beste prikkers,
Eind vorige week heb ik naar alle tevredenheid een LPG installatie laten inbouwen. Auto rijdt er perfect op maar er doet zich een klein probleempje voor; de kachelwarmte is met pak 'm beet meer dan de helft gereduceerd.
Nu begrijp ik wel hoe dat komt, er is immers een extra wamte verbruiker in het koelwatercircuit bij gekomen, namelijk de verdamper. Deze werkt kennelijk heel sterk als een warmtewisselaar en dat gaat ten koste van de beshikbare warmte voor het water in de warmtewisselaar van de kachel.
Is er een manier om toch weer wat extra warmte in de auto te krijgen?
LR groet,
Boelo
Foto-4WZOB63J.jpg --> mod_embed_images_loadimage('dc4baaf58e06f09fcbce4e4b4f336fc5', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-4WZOB63J.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-4WZOB63J.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-4WZOB63J.jpg', '', 10046344, 600, 600, 'Loading image ...', false);
LR 110 CSW V8 1984
RRC V8 1971
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/10/2009 14:05 door Boelow.
Re: verminderde kachelwarmte na inbouw LPG, hoe dit te verbetere
Geplaatst: wo 21 okt 2009, 17:00
door pp!
koelvloeistof op peil??
dikkere slangen naar & van je verdamper wil ook wel eens helpen, en is je waterpomp wel ok??
Farther up the road
img19.imageshack.us --> mod_embed_images_loadimage('60401ea7285eccff4decb62f4cc0a45c', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fimg19.imageshack.us%2Fimg19%2F5973%2Ffotobf.th.jpg', 'http://img19.imageshack.us/img19/5973/fotobf.th.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fimg19.imageshack.us%2Fimg19%2F5973%2Ffotobf.th.jpg', 'http://img19.imageshack.us/i/fotobf.jpg/', 10046879, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: verminderde kachelwarmte na inbouw LPG, hoe dit te verbetere
Geplaatst: wo 21 okt 2009, 17:00
door Exfietser
Als de wisselaar nu in serie met de kachel staat kun je er over denken om hem parallel aan de kachel te plaatsen.
Arnold.
Re: verminderde kachelwarmte na inbouw LPG, hoe dit te verbetere
Geplaatst: wo 21 okt 2009, 17:21
door G-men (gargamel)
Boelow,
Ik heb de verdamper in overleg met de installateur parrallel laten zetten aan de kachel. En tegelijkertijd heeft hij de doorloop van de verdamper iets geknepen. (zo'n 10%; de impco verdamper is geschikt voor veel grotere volumes als de 3.5 ervan vraagt))
Werkt als een speer, de kachel is zeer snel warm. Het interieur is een heel andere zaak...
Gerrit
Re: verminderde kachelwarmte na inbouw LPG, hoe dit te verbetere
Geplaatst: wo 21 okt 2009, 17:39
door sjeroens
Volgens mij vraagt de verdamper zo weinig warmte dat je het verschil bij de kachel nouwelijks merkt.
Ik zou eerst ergens anders gaan zoeken, zoals ergens een luchtbel in je koelwater. Hoe is het met je motortemp? is daar verschil te merken.
sccs.
j.
Re: verminderde kachelwarmte na inbouw LPG, hoe dit te verbetere
Geplaatst: wo 21 okt 2009, 20:06
door Tom_RRC
De verdamper vraagt idd nauwelijks warmte... Maar de vloeistof volgt de weg van de minste weerstand. Dus als de verdamper een makkelijker doorgang heeft zal de verwarming minder water krijgen en niet zo warm worden.
Ik heb eenzelfde probleem gehad vorig jaar. Een erg goede verwarming deed het na de LPG inbouw nog voor maar 30%.
De oplossing was simpel, ik heb het parallel circuit vervangen door de verwarming en verdamper in serie te zetten.
En dan nog op de volgorde gelet, output warm water op de verwarming, daarna naar de verdamper en dat weer terug naar de motorblok. De verwarming werkt sindsdien alsof er geen LPG systeem inzit (is ook logisch) en vorig jaar bij die dagen dat het -20 was in het zuiden van NL startte de RRC ook nog gewoon op LPG!!
Let wel even op, de verwarming van een RRC kan geregeld worden, ook op nul gezet worden, maar het water doorvoer wordt bij een RRC kachel nooit afgesloten. Dit moet je even controleren bij je eigen auto of dat dit ook zo is. Indien het geval, dan altijd de verdamper in serie zetten. Is beter voor je verwarming.
Indien het watertoevoer wel wordt afgesloten als de verwarming uit staat, dan moet je wel parallel zetten. Eventueel een kraantje bij de verdamper om de waterflow een beetje te knijpen, zover dat de verdamper niet bevriest.
Een installateur zet de verdamper in 99% van de gevallen in parallel met de verwarming, omdat ze geen zin hebben om de verwarming door te flushen om te kijken of dat het ook in serie zal werken.
Succes
Re: verminderde kachelwarmte na inbouw LPG, hoe dit te verbetere
Geplaatst: wo 21 okt 2009, 21:46
door Boelo
De waterpomp is een paar honderd kilometer oud, er zit geen lucht in het systeem, de temperatuur van het water is goed (zelfde op de meter als voor de LPG inbouw) en volgens mij is het systeem parallel ingebouwd. De verdamper is aangesloten op de in- en uitgang van de kachelradiateur.
Is de enige op;lossing de boel in serie zetten? Lees ik dat goed uit jullie reacties?
En als ik de boel in serie zet, waar komt de aanvoer voor de verdamper dan vandaan en waar sluit ik de afvoer op aan?
LR groet,
Boelo
Foto-4WZOB63J.jpg --> mod_embed_images_loadimage('b4da6a22df5dbd7e8b639ff0fc65389d', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-4WZOB63J.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-4WZOB63J.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-4WZOB63J.jpg', '', 10048642, 600, 600, 'Loading image ...', false);
LR 110 CSW V8 1984
RRC V8 1971
Re: verminderde kachelwarmte na inbouw LPG, hoe dit te verbetere
Geplaatst: wo 21 okt 2009, 22:55
door Jurriaan
Terug naar de LPG installateur en vertellen wat de symptomen zijn en welke oplossingen aangedragen worden zou ik doen. Neem aan dat je wel iets van garantie hebt oid. Voor hem een kleine moeite en mocht er later iets anders mis zijn heb je niet aan zijn werk gesleuteld.
Jurriaan.
Re: verminderde kachelwarmte na inbouw LPG, hoe dit te verbetere
Geplaatst: do 22 okt 2009, 01:15
door Tom_RRC
Ik sluit me even aan bij jurriaan. Een lpg boer is meestal niet zo dwars om dit probleem op te lossen.
Heb je geen zin om terug te gaan, dan het volgende.
Output van het motorblok -> Ingang verwarming -> uitgang verwarming -> ingang verdamper -> uitgangverdamper -> retour motorblok
In feite is dat je het oorspronkelijke systeem intact laat en de verdamper tussen de uitgang van de verwarming en retour motorblok plaatst.
Maar probeer eerst eens je LPG-boer te bellen.
Succes
Re: verminderde kachelwarmte na inbouw LPG, hoe dit te verbetere
Geplaatst: do 22 okt 2009, 02:16
door Boelo
Ja ga ik ook doen, hebben jullie gelijk in. Ik dacht aanvankelijk het zelf even op te lossen maar het houdt toch meer in dan ik dacht. Thanks en groet,
Boelo
Re: verminderde kachelwarmte na inbouw LPG, hoe dit te verbetere
Geplaatst: do 22 okt 2009, 11:39
door G-men (gargamel)
Gewoon ven teruggaan idd.
Ik denk dat hij kiest voor de optie om een smoorventiel in de toevoer naar de verdamper te zetten. Sommige verdampers zit zelf zo'n ding ingebouwd. (IMPCO)
Werkt prima, en het spul blijft dan onafhankelijk van elkaar werken.
Gerrit
Re: verminderde kachelwarmte na inbouw LPG, hoe dit te verbetere
Geplaatst: do 22 okt 2009, 14:16
door Boelo
Ha Gerrit,
Ik ga idd even terug, morgen kan ik terecht. Ik hoop dat ie het terplekke op kan lossen (tís nl 120 km enkele reis)>
Toen ik vanochtend belde en het euvel voorlegde kreeg ik niet direct het idee dat ie van plan was er iets aan te doen. Hij wijt het aan een slechte waterpomp (kan niet die is net nieuw) of aan een slechte of vervuilde kachelradiator (tja dat zou natuurlijk kunnen). Maar toen ik aangaf dat de kachel het wel goede deed voor het inbouwen van LPG zij hij dat hij er wel even naar zou kijken.
Ik heb bovendien ergens een gaslekje, dat wordt morgen ook opgelost.
Verder rijdt het prima, heb in één week al 1360 km gereden. Op de 1e tank heb ik gemiddeld 1 op 3,8 gereden daarna was het 1 op 4,4.
Ik rij altijd maximaal 100 km/u. Ik ga binnenkort de overdrive inbouwen die ik nog heb liggen. Kijken of ik naar 1op 5 kan...
hoe bevalt jouw LPG installatie en het rijden op gas?
LR groet,
Boelo
Foto-4WZOB63J.jpg --> mod_embed_images_loadimage('ace0164d1830564ef6292cd32bd3064c', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-4WZOB63J.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-4WZOB63J.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-4WZOB63J.jpg', '', 10052221, 600, 600, 'Loading image ...', false);
LR 110 CSW V8 1984
RRC V8 1971
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/10/2009 12:18 door Boelow.
Re: verminderde kachelwarmte na inbouw LPG, hoe dit te verbetere
Geplaatst: do 22 okt 2009, 15:16
door G-men (gargamel)
Hey Boelo.
My bevalt het prima. Tankt lekker weg. Lijkt me wel dat de inbouwer er iats mee moet doen, voorheen werkte het gewoon. Beetje pushen.
Heb van de week dezelfde discussie gehad bij een groot autoglas inbouwstation, die mijn ruit vervangen hadden en vervolgens het oude rubber gebruikt hadden omdat en nieuwe niet leverbaar zou zijn, het rubber wat ze hadden paste volgens hen niet. Gisteren lopen pushen, met een nieuw rubber van BP en toen ging men het toch maar proberen. (oude lekte namelijk als een gieter nu hij los was geweest) Zat er uiteindelijk dus in een half uurtje in. (bleek dat ze het hele systeem niet op deze manier kenden en geen risico wilden lopen op breuk...)
Wat de LPG betreft heb ik nu zo'n 4000 km gereden met de gasinstallatie; en ik rijd momenteel gemiddeld 1:4. Op de snelweg iets van 1:4,5 bij 110 km constant met overdrive; dus wat meer als in het begin 1:4,5) Ik vermoed dat het mede veroorzaakt wordt doordat de uitlaat vervangen is door een RVS sport versie. Dat heeft wat extra pk's opgeleverd en een roffel opgeleverd en ik denk dat ik stiekum ook wat enthousiaster met het gas ben geworden.
Heb ook het gevoel dat het blok steeds schoner wordt; de olie blijft nu nameleijk heel mooi helder. Bougies zit wat zwarting aan na 4000km; maar dat is volgens hen olie. Kan geen kwaad volgens hen en hij start en loopt als een speer.
Dat je wat verschil merkt, is ook logisch omdat de gasinstallatioe ook ff moet inlopen. Ik wil zelf ook eerdaags even bij hen langs gaan om hem te laten checken (i.v.m. die uitlaat)
Ben benieuwd of je de 1:5 haalt. Ik denk dat ik het met de weber 500 en de sportuitlaat niet ga redden. Met de originle uitlaat en twee SU's heb je wel een kans(je) denk ik.
Hou me op de hoogte, ik ben benieuwd.
Gerrit
opgelost
Geplaatst: vr 23 okt 2009, 18:58
door Boelo
Vandaag bij de LPG inbouwer geweest en deze heeft het gaslek gedicht en het kachelradiatortje luchtvrij gemaakt, dat was dus het probleem, gewoon een luchtbel, had ik zelf ook wel kunnen bedenken. Maar ik zit er in ieder geval weer warmpjes bij. dat wil zeggen LR warmpjes...
@Gerrit
Wanneer ik de overdrive heb ingebouwd dan laat ik je wel even weten hoe het staat met het verbruik. Het huidige verbruik (standaard V8 en uitlaat, OMVL verdamper, gem 100 km/u, veel snelwegwerk) is 1 op 4,4. Maar zonder het gaslek zit daar misschien nog wel een kleine verbetering in.
Wat goed dat je uiteindelijk toch een nieuw 'modern' raamrubber hebt laten demonteren, het past dus gewoon?! Of is het nodig geweest het rubber in te korten ( had ik eerder met een 1997 90 voorruitrubber van Britpart ) of anderszins te vermaken? Dat betekent dat ik ook een modern rubber kan plaatsen als ik de ruit verwijder om het voorruitframe te schilderen/spuiten. [landrover.startpagina.nl]
Komt het van BP?
LR groet,
Boelo
Foto-4WZOB63J.jpg --> mod_embed_images_loadimage('640bfcd30080071d5891c0889efcc488', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-4WZOB63J.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-4WZOB63J.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-4WZOB63J.jpg', '', 10061130, 600, 600, 'Loading image ...', false);
LR 110 CSW V8 1984
RRC V8 1971
Re: opgelost
Geplaatst: za 24 okt 2009, 19:13
door G-men (Gargamel)
Het rubber komt idd van BP. (RTC3733 geloof ik)
De crux zat ik het feit dat de heren raamspecialisten niet bekend waren met de toch wat afwijkende vorm van een LR-rubber. (en geen risico wilden lopen)
Ze gebruiken eigenlijk altijd het oude rubber; ook omdat ze meestal veel nieuwere wagen langs krijgen. en omdat ze niet begrepen hoe het zat wilden ze het eigenlijk iet proberen omdat ze als het niet paste met een wagen zonder ruit zaten....
Resultaat in mijngeval was echter dat ik een nieuwe ruit had, maar dat het oude seal nu aan alle kanten lekte omdat dit van zijn plaats was geweest.....
Na het leveren van documentatie dat dit toch echt het goede (en enige ooit gemaakte) rubber was, wat aandringen en zeuren was men bereid om het alsnog gezamelijk te proberen. Uiteindelijk oude rubber kapot gesneden zodat de ruit er heel uit kwam en in 45 minuten het hele spul weer gemonteerd. Past prima !! Heb hier evntueel nog een vomplete beschrijving liggen die van internet afkomt. Als je er wat aan hebt.....
Het rubber is gesealed en paste prima om de ruit.
Nu alleen nog ff de draadjes ansluiten; stond voor vandaag op de planning maar het regent pijpestelen hier... dus volgende week maar doen.
Toevallig vandag getankt en kwam uit op 1:3.9 (50% snelweg en 50 stad) Ik heb wel het vermoeden dat het verschil in kruissnelheid op de snelweg van 110 of 100 wel flink scheelt. Overigens is een verbruik van rond de 1:4 redelijk normaal heb ik begrepen Zeker voor de laag compressie blokken die er bij ons in liggen.
Gerrit
Re: opgelost
Geplaatst: za 24 okt 2009, 19:19
door Dennis101
MUC3733.
Dennis B
Re: verminderde kachelwarmte na inbouw LPG, hoe dit te verbetere
Geplaatst: za 24 okt 2009, 19:31
door Remko Stage1
Hoi,
ter info over verbruik op lpg: met mijn stage 1 109 v8 (1982, 4bak) rijd ik door het jaar tussen de 1op 4,6 en 5,3. Zeg maar 1op5 met snelweg en stad en file door elkaar.
Afgelopen zomer over de binnenwegen van Frankrijk 70-80-90 km/u: 1 op 6,3 gehaald!
Zitten de standaard carbs en uitlaat op. Wel ontsteking en carburateurs laten afstellen. Dat scheeld een berg. Start nu altijd zonder problemen.
Groet,
Remko
Re: opgelost
Geplaatst: za 24 okt 2009, 20:05
door G-men (Gargamel)
Dennis101 Schreef:
-------------------------------------------------------
> MUC3733.
>
> Dennis B
Joe is completely right. Heb net ff op de bon gekeken. MUC it is....
Re: opgelost
Geplaatst: di 27 okt 2009, 10:26
door Boelo
Hoi Gerrit,
Ik neem aan dat je met BP het bedrijf in G of D bedoelt? En die beschrijving zou ik best wel willen hebben, al is het maar om te kijken of het wellicht nog handiger en sneller kan dan ik voorheen deed
Je hebt dus ook een nieuwe voorruit, een verwarmde. Is deze dan ook groen getint, net zo als al het glas in je County?
Over het verbruik, ik denk dat je gelijk hebt als het gaat om het verschil in stad en snelwegkilometers (nu op 1 op 4,5). Als ik weer eens een tankje rijd met voornamelijk stadskilometers dan zal ik je weer eens berichten.
LR groet,
Boelo
Foto-4WZOB63J.jpg --> mod_embed_images_loadimage('ece7237682fc0f5f580a2a5fd7956fb5', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-4WZOB63J.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-4WZOB63J.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-4WZOB63J.jpg', '', 10082445, 600, 600, 'Loading image ...', false);
LR 110 CSW V8 1984
RRC V8 1971
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/10/2009 09:27 door Boelow.
Re: opgelost
Geplaatst: di 27 okt 2009, 12:50
door G-men (gargamel)
Ik heb de ruit uiteraard via de glasleverancier; maar BP in Gouda kan zowel de ruit als het rubber leveren.
De verwarmde ruit is van exact dezelfde kleur (licht groen getint) als de oude ruit die in de CSW zit.
De aansluitingen van de ruit zitten aan de onderzijde; 2x voeding (links en rechts) en in het midden de massa. De weerstand van de ruit is 1,3 Ohm, dus hij trekt zo'n 10 Ampere per zijde.
Heb hem zelf d.m.v. een zelfbouw timertje aangesloten zodat hij 6 minuten na inschakelen automatisch weer uitschakelt.
Ik zal je vanavond even de link sturen over het inbouwen en het schema van de timer. (4 euro aan onderdelen)..... En mocht je even willen gluren hoe ik het in elkaar gezet heb, dan kan dat natuurlijk.
Boelow Schreef:
-------------------------------------------------------
> Hoi Gerrit,
>
> Ik neem aan dat je met BP het bedrijf in G of D
> bedoelt? En die beschrijving zou ik best wel
> willen hebben, al is het maar om te kijken of het
> wellicht nog handiger en sneller kan dan ik
> voorheen deed
>
> Je hebt dus ook een nieuwe voorruit, een
> verwarmde. Is deze dan ook groen getint, net zo
> als al het glas in je County?
>
> Over het verbruik, ik denk dat je gelijk hebt als
> het gaat om het verschil in stad en
> snelwegkilometers (nu op 1 op 4,5). Als ik weer
> eens een tankje rijd met voornamelijk
> stadskilometers dan zal ik je weer eens berichten.
Re: verminderde kachelwarmte na inbouw LPG, hoe dit te verbetere
Geplaatst: di 27 okt 2009, 12:56
door Puffino
Als dat de welbekende carglass uit Hoofddorp was, doe ze de groeten, die hebben mijn ruit eerder dit voorjaar gedaan. Vlak voor IJsland, die wilde ik dus wel dichthebben...
Is na een "bobbel" wel gelukt, met flink wat zeepsop en kloppen. Ze moesten wel lachen om me, met mijn oude beeestje, vonden ze een stuk leuker als tussendoortje, dan al die stomme leasebakken met plakruiten!
Sander Lelieveld
Snorkel, een 200tdi Symphonie op 24V
Snorkel.Runde.NL
Re: verminderde kachelwarmte na inbouw LPG, hoe dit te verbetere
Geplaatst: di 27 okt 2009, 13:48
door G-men (gargamel)
Dit was de concurent die er schuin tegenover zit
Wel aardige jongens overigens.
Maar na drie dagen continu testen (lees regen) is nu duidelijk dat ie helemaal dicht is..... (de ruit dan. )
Gerrit
. Puffino Schreef:
-------------------------------------------------------
> Als dat de welbekende carglass uit Hoofddorp was,
> doe ze de groeten, die hebben mijn ruit eerder dit
> voorjaar gedaan. Vlak voor IJsland, die wilde ik
> dus wel dichthebben...
>
> Is na een "bobbel" wel gelukt, met flink wat
> zeepsop en kloppen. Ze moesten wel lachen om me,
> met mijn oude beeestje, vonden ze een stuk leuker
> als tussendoortje, dan al die stomme leasebakken
> met plakruiten!
Re: opgelost
Geplaatst: di 27 okt 2009, 19:26
door Boelo
Dank je Gerrit, ik wacht je mail in spanning af.
Als ik een keer zou willen komen kijken, waar rij ik dan heen?
LR groet,
Boelo
Foto-4WZOB63J.jpg --> mod_embed_images_loadimage('ea9e73061419db2b4c309769c7908cb7', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-4WZOB63J.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-4WZOB63J.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-4WZOB63J.jpg', '', 10086089, 600, 600, 'Loading image ...', false);
LR 110 CSW V8 1984
RRC V8 1971
Re: opgelost
Geplaatst: di 27 okt 2009, 21:02
door Jurriaan
Gerrit,
Was de verwarmde ruit verzekeringswerk? Zo niet, mag ik zo brutaal zijn te vragen wat je ervoor hebt betaald? *eventueel per PB*
Jurriaan.
Re: opgelost
Geplaatst: di 27 okt 2009, 22:02
door G-men (Gargamel)
Boelow, stuur me even een PB-tje.
Je e-mail adres is verborgen.....
Boelow Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dank je Gerrit, ik wacht je mail in spanning af.
> Als ik een keer zou willen komen kijken, waar rij
> ik dan heen?
Re: opgelost
Geplaatst: di 27 okt 2009, 22:03
door G-men (Gargamel)
En gargamel vind je in de omgeving van het lommerrijke Schiphol.....

Re: opgelost
Geplaatst: di 27 okt 2009, 22:06
door G-men (Gargamel)
Hoi Jurriaan,
Was jammer genoeg geen verzekeringswerk. er zaten echter twee fikse sterren in en de ruit trok wit weg vanwege de leeftijd (26 jaar).
Kosten bij de autoruitinbouwer was in totaal 399,-- inclusief verwarmde ruit en plaatsen. Kreeg wel een dag een auto mee, was wel makkelijk. Heb zelf het rubber geleverd en electrisch aansluiten zit er ook niet bij.
G
2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/10/2009 21:37 door G-men (Gargamel).
Re: opgelost
Geplaatst: di 27 okt 2009, 22:19
door Boelo
Volgens mij had ik dat niet zo ingesteld, even kijken hoe ik dat ook weer verander.
Maaruh die van jou is ook verborgen...dus kan je niet mailen.
Re: opgelost
Geplaatst: di 27 okt 2009, 22:29
door Jurriaan
Gerrit,
Dank voor de info! Had al een beter bod gekregen van een concurrent alhier. Maar heb prijzen gehoord die stukken beroerder zijn....
Jurriaan.
Re: opgelost
Geplaatst: di 27 okt 2009, 22:40
door G-men (Gargamel)
Ik had er ook eentje die wat goedkoper was, maar dit zat op de route naar mijn werk en doordat ze een auto meegaven scheelde het me een halve dag vrij of een hoop heen en weer rijden.
Hoogste prijs die ik geoffreerd heb gekregen was iets van 550 Euro.....
Overigens was de 399 inclusief BTW.
Jurriaan Schreef:
-------------------------------------------------------
> Gerrit,
>
> Dank voor de info! Had al een beter bod gekregen
> van een concurrent alhier. Maar heb prijzen
> gehoord die stukken beroerder zijn....
>
>
> Jurriaan.
Re: opgelost
Geplaatst: di 27 okt 2009, 23:11
door Jurriaan
Vijf-vijftig, kun je naar dubbel-glas of bijna gepantserd Die leen-auto is wel een goede service ja =)
Jurriaan.
Re: opgelost
Geplaatst: do 29 okt 2009, 11:40
door Jurriaan
Zo, hij zit erin met een nieuw rubber. De oude ruit kon de glasboer helaas niet meer redden, maar dat was toch niet veel soeps meer. Binnenkort even meneer Agys bellen of hij de spaghetti wil ordenen en dan doet'ie het nog ook. Wel zo handig richting winter
Jurriaan.
Re: opgelost
Geplaatst: do 29 okt 2009, 12:03
door G-men (gargamel)
De weergoden saboteren mijn pogingen het spul aan te sluiten...... het regent elke keer. Maar morgen heb ik een dag vrij.... en het blijft droog. Dus vanaf zaterdag is er in elk geval een onderdeel warm als het vriest.
Lekker, je handjes warmen aan de voorruit..
Gerrit
Jurriaan Schreef:
-------------------------------------------------------
> Zo, hij zit erin met een nieuw rubber. De oude
> ruit kon de glasboer helaas niet meer redden, maar
> dat was toch niet veel soeps meer. Binnenkort even
> meneer Agys bellen of hij de spaghetti wil ordenen
> en dan doet'ie het nog ook. Wel zo handig richting
> winter
>
>
> Jurriaan.
Re: opgelost
Geplaatst: do 29 okt 2009, 23:55
door Jurriaan
Wel handig met een soft top, kan tenminste de kachelwarmte volledig richting inzittenden Nu de stoelverwarming nog
GroteFoto-GGO6GTMB.jpg --> mod_embed_images_loadimage('653c39737baa22759988bb2a7a4f0304', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FGroteFoto-GGO6GTMB.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-GGO6GTMB.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FGroteFoto-GGO6GTMB.jpg', '', 10101180, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Nu m'n eigen auto nog eens zo ver krijgen dat ik me druk kan maken over zoiets fraais als een verwarmde voorruit... Voorlopig is het vooral chassis, assen en ophanging
Jurriaan.
Re: opgelost, ruit nu ook af !
Geplaatst: vr 30 okt 2009, 22:53
door G-men (Gargamel)
Boelo, Juriaan.
It has been done. Spul is aangesloten en alles werkt. Toch nog wel ff werk als je het netjes wilt doen.
Zowel de ruiten als de spiegels werken prima.
Timer is alleen te bedienen als het contact aanstaat en dan werkt het 6 minuten. Daarna schakelen zowel de ruit als de spiegels uit..
Moet ook wel met dat stroomverbruik. Als ik rijd met dat spul aan en licht/ventilator houd de dynamo het net op 12,7 Volt.
Schakelt het uit, dan loopt ie weer netjes naar de 13,8. Het kan dus wel met een standaard 45A alternator, maar dan wel even een timer ertussen. anders heb je kans op verassingen als je veel korte ritten rijdt.
G-men (gargamel) Schreef:
-------------------------------------------------------
> De weergoden saboteren mijn pogingen het spul aan
> te sluiten...... het regent elke keer. Maar morgen
> heb ik een dag vrij.... en het blijft droog. Dus
> vanaf zaterdag is er in elk geval een onderdeel
> warm als het vriest.
> Lekker, je handjes warmen aan de voorruit..
>
> Gerrit
>
> Jurriaan Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Zo, hij zit erin met een nieuw rubber. De oude
> > ruit kon de glasboer helaas niet meer redden,
> maar
> > dat was toch niet veel soeps meer. Binnenkort
> even
> > meneer Agys bellen of hij de spaghetti wil
> ordenen
> > en dan doet'ie het nog ook. Wel zo handig
> richting
> > winter
> >
> >
> > Jurriaan.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/10/2009 22:02 door G-men (Gargamel).
Re: opgelost, ruit nu ook af !
Geplaatst: za 31 okt 2009, 00:25
door Boelo
Nou ik ben benieuwd. Klinkt goed.
Op het moment zijn er andere zaken die de prioriteit hebben, maar een verwarmde voorruit staat sinds jouw posting ook op het verlanglijstje. Wat het stroomverbruik betreft... toevallig monteer ik morgen een nieuwe dynamo, de originele Lucas (33 AMp) heeft zijn beste tijd gehad, de lagers lopen mega rauw. Heb een nieuwe gekocht die 75 AMP laadt. Ben dus voorbereid op het leveren van ampères voor een verwarmde voorruit maar wellicht ook een achterruit, spiegels, ennuhhh stoelen...X,
Gerrit , tot de 8e. Zijn er nog meer One Tens in de buurt? Maken we er een kleine One Ten CSW meeting van. haha
LR groet,
Boelo
Foto-4WZOB63J.jpg --> mod_embed_images_loadimage('d76e4c3b3825c8af81180b887ec4b46d', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-4WZOB63J.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-4WZOB63J.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-4WZOB63J.jpg', '', 10106887, 600, 600, 'Loading image ...', false);
LR 110 CSW V8 1984
RRC V8 1971
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/10/2009 23:44 door Boelo.
Re: opgelost, ruit nu ook af !
Geplaatst: za 31 okt 2009, 00:37
door Jurriaan
Hier liggen de timer PRC 6796 en het relais nog op de keukentafel. Vanmiddag bij Budget Parts prijsopgave gevraagd en toen toch overtuigd dat nog even zoeken in de garage wel handig zou zijn. Blijkt toch hetzelfde onderdeelnummer als bij een RRC met voorruitverwarming te zijn.
Hier gaat alles wat er bijgebouwd wordt over een tweede alternator met z'n eigen twee accu's. De verwarmde voorruit, lieren, lampen, radio, compressor, en verdere electriek blijven allemaal buiten het standaard auto-systeem.
Jurriaan.
Re: opgelost, ruit nu ook af !
Geplaatst: za 31 okt 2009, 00:43
door Jurriaan
Boelo,
Wat is er de 8e? Denk dat je me wellicht verwart met m'n bijna-naamgenoot Juriaan Vlieger met een Disco2 Td5? Of is m'n geheugen gewoon een zeef?
Jurriaan
Barendrecht.
Re: opgelost, ruit nu ook af !
Geplaatst: za 31 okt 2009, 00:46
door Boelo
Ahum, ik bedoel Gerrit... lijkt ook echt op Jurriaan. Wij hebben de 8e in Den Oever afgesproken om elkaars auto en aanpassingen te bekijken. Als je aan wilt sluiten ben je uiteraard van harte welkom.
LR groet,
Boelo
Foto-4WZOB63J.jpg --> mod_embed_images_loadimage('95c1362d45b389b293110f9fa729f6e9', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-4WZOB63J.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-4WZOB63J.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-4WZOB63J.jpg', '', 10106962, 600, 600, 'Loading image ...', false);
LR 110 CSW V8 1984
RRC V8 1971
Re: opgelost, ruit nu ook af !
Geplaatst: za 31 okt 2009, 06:44
door Bram109
Hoe laat en waar in Den Oever?
Als het in de avond is kan ik ook wel langskomen.
Kan je zien hoe ik de voorruitverwarming heb aangesloten.
Bram.
Re: opgelost, ruit nu ook af !
Geplaatst: za 31 okt 2009, 10:42
door Jurriaan
Geeft niet Dank voor de uitnodiging, maar best een eindje rijden voor mij van onder Rotterdam vandaan. We treffen elkaar vast nog wel een keer op een andere gelegenheid =)
Jurrriaan.
Re: opgelost, ruit nu ook af !
Geplaatst: za 31 okt 2009, 10:52
door G-men (Gargamel)
We hebben 's morgens om 11 uur afgesproken.....

Feel free to join eveybody.
Haven van Den Oever.
Gerrit
Bram109 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Hoe laat en waar in Den Oever?
> Als het in de avond is kan ik ook wel langskomen.
> Kan je zien hoe ik de voorruitverwarming heb
> aangesloten.
>
> Bram.
Re: opgelost, ruit nu ook af !
Geplaatst: za 31 okt 2009, 10:54
door G-men (Gargamel)
Precies, het is een duur timertje. Hella heeft er eentje in het programma, en die is al wat vriendelijker geprijst.
Uiteindelijk heb ik zelf wat in elkaar gefrobeld voor ongeveer 5 Euro aanonderdelen.... (NE555 timer)
Gerrit
Jurriaan Schreef:
-------------------------------------------------------
> Hier liggen de timer PRC 6796 en het relais nog op
> de keukentafel. Vanmiddag bij Budget Parts
> prijsopgave gevraagd en toen toch overtuigd dat
> nog even zoeken in de garage wel handig zou zijn.
> Blijkt toch hetzelfde onderdeelnummer als bij een
> RRC met voorruitverwarming te zijn.
>
> Hier gaat alles wat er bijgebouwd wordt over een
> tweede alternator met z'n eigen twee accu's. De
> verwarmde voorruit, lieren, lampen, radio,
> compressor, en verdere electriek blijven allemaal
> buiten het standaard auto-systeem.
>
>
> Jurriaan.
Re: opgelost, ruit nu ook af !
Geplaatst: za 31 okt 2009, 11:30
door Bram109
Ik heb verkeerd gekeken. De 8e kan ik ook wel rond 11'en in Den Oever zijn.
Wellicht dat ik een blik kom werpen.
Bram.
Re: opgelost, ruit nu ook af !
Geplaatst: za 31 okt 2009, 11:38
door Jurriaan
Wist dat ik er nog eentje had liggen uit een gesloopte RRC, dus dat werd zoeken....
Sterker nog, ik zou er twee moeten hebben. Voor m'n eigen auto ook nog eentje, en niet alleen voor pa's Ninety. Maar ja, die tweede ligt nog veel beter verstopt....
Jurriaan, die bij zijn auto voorlopig nog niet aan een betere voorruit toe is omdat rijden prioriteit heeft
Re: opgelost, ruit nu ook af !
Geplaatst: zo 01 nov 2009, 11:12
door G-men (Gargamel)
Gezellig !
Bram109 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik heb verkeerd gekeken. De 8e kan ik ook wel rond
> 11'en in Den Oever zijn.
>
> Wellicht dat ik een blik kom werpen.
>
> Bram.
Re: opgelost, ruit nu ook af !
Geplaatst: do 05 nov 2009, 19:56
door Bram109
Wie komen er nog meer eigenlijk?
Er is plek genoeg voor meeting.
Bram.
Re: opgelost, ruit nu ook af !
Geplaatst: do 05 nov 2009, 22:34
door boelo
Jij (Bram), Gerrit en ik, dus 1 x 109 en 2 x 110. Zou leuk zijn als er meer aansluiten, alhoewel ik eigenlijk meer van kleinschalige events houdt..