Pagina 1 van 1
welke lier??
Geplaatst: di 20 okt 2009, 20:20
door pp!
mijn 110 mist nog een lier.
ben aan het rondkijken en snap er niet echt veel van, behalve dat ik een lier zwaar nodig zal hebben als ik eenmaal los ga in de blubber( waarschijnlijk al direct als ik het asfalt verlaat, maar dat terzijde...)
wat MOET ik minimaal hebben> kom lieren tegen met 12000LBs, maar ook van 8000LBs.is een mechanische beter dan een electrieke, en moet bij een electrische de solunoid ver boven de bumper zitten??
en moet ik een lierbumper monteren of kan er ook een "box" of hoe heet zo'n ding op m'n huidige bumper>
en is een WARN echt zoveel beter dan de rest, buiten het redelijk forse aanschafbedrag??
Farther up the road
img19.imageshack.us --> mod_embed_images_loadimage('c5a03350608ce604b8984d0c3bd8367b', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fimg19.imageshack.us%2Fimg19%2F5973%2Ffotobf.th.jpg', 'http://img19.imageshack.us/img19/5973/fotobf.th.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fimg19.imageshack.us%2Fimg19%2F5973%2Ffotobf.th.jpg', 'http://img19.imageshack.us/i/fotobf.jpg/', 10041316, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: welke lier??
Geplaatst: di 20 okt 2009, 22:57
door Rangie110 'Last Dime'
hoi PP,
Ik heb zelf een one-ten csw.
Voorheen altijd met warn lieren gewerkt, de M8000 en de XD9000.
Prima lieren, nix op aan te merken.
Heb nu sinds een jaar een goodwinch tds 9.5 goldfish.
Ben er zeer goed over te spreken, doet het zelfde als de warn, kost ongeveer de helft
voordeel is dat deze lier waterdichtr is, en er is std een allbright relais gemonteerd.
Of het std is weet ik niet, maar die van mij werd ook nog eens gelevert met dynema bow rope.
Heb toen goede zaken kunnen doen met Bart Bionda (geen aandelen)
Gr Rangie110
Land Rover One-Ten stawag 300TDI automaat 1983 'Last dime'
Suzuki DL650 V-Strom ABS 2007
Citroën C4 HDI 16v 2007
"per aspera ad astra"
Re: welke lier??
Geplaatst: wo 21 okt 2009, 00:25
door Madcap
[www.saris4x4.nl] (geen aandelen)
Re: welke lier??
Geplaatst: do 22 okt 2009, 11:45
door Landrovergek
Een 9000 lbs lier is voldoende voor een defender. De meest gebruikte lier op wedstrijdauto's, de Warn 8274 is ook maar 8000 lbs. Als je lier het dan niet trekt gewoon een klapblok en je gezond verstand gebruiken. Je maakt met een hele zware lier meer kapot dan je lief is. Warn is een prachtig product. Maar er zijn goedkopere alternatieven. Superwinch heeft op het moment erg leuke aanbieding.
Succes met je keuze
Gr. MennoR
[www.landrovergek.nl]
Re: welke lier??
Geplaatst: do 22 okt 2009, 21:38
door Cadarn
Bart Bionda: www.way2be.nl
Re: welke lier??
Geplaatst: vr 13 nov 2009, 13:17
door pp!
is dit wat?
kan hier "goedkoop"aankomen, maar twijfel nog beetje
--> mod_embed_images_loadimage('16737ab59b1fdc94d7c951e20c62c78a', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fpicasaweb.google.nl%2Fpp.at.eatamsterdam%2FLR%3Fauthkey%3DGv1sRgCLy5yLz3kP6ZmQE%235403545281840008626', 'http://picasaweb.google.nl/pp.at.eatamsterdam/LR?authkey=Gv1sRgCLy5yLz3kP6ZmQE#5403545281840008626', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fpicasaweb.google.nl%2Fpp.at.eatamsterdam%2FLR%3Fauthkey%3DGv1sRgCLy5yLz3kP6ZmQE%235403545281840008626', '', 10199280, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Quote Power In and Power Out
?Mechanical Load Holding and Dynamic Brake
?Full metal, 3-Stage Planetary Gear-train
?Cam Action Freespooling Clutch
?High efficiency, low amp draw, sealed Series Wound Motor
?Circuit Breaker Protected
?Weather Sealed Sokenoid Contactor
?4-way Roller Fairlead
?Heavy Duty Latched Hook with Thimble
Winch 9500lb Specification
Rated line pull
9500lbs ( 4318kg )
Motor
5.5 hp Sealed Series wound Motor
Gearing
3-stage planetary
Gear ratio
208:1
Braking
Automatic In-the-Drum
Freespool Clutch
1/4 turn Activation
Wire Rope
3/ 8” ( 9.5 mm ) x 92' ( 28m )
Dimensions(L x W x H)
22” x 6.3” x 8.1”
557mm x 160mm x 205mm
Drum Diameter
2.51” ( 64mm )
Drum Length
8.8” ( 224mm )
Weight
89lb ( 40kg )
Switching Mechanism
Heavy Duty, Sealed Contactor
Switching Method
11.5’ Rubber Handheld Remote
Duty Cycle
Intermittent
Roller Fairlead
Standard, 4 way
Mounting Bolt Pattern
10.0” x 4.5” ( 254mm x 114.3mm )
Color-Coded Wiring
Yes
Farther up the road
img19.imageshack.us --> mod_embed_images_loadimage('5a046417bdb97e0b017a913a80458a7f', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fimg19.imageshack.us%2Fimg19%2F5973%2Ffotobf.th.jpg', 'http://img19.imageshack.us/img19/5973/fotobf.th.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fimg19.imageshack.us%2Fimg19%2F5973%2Ffotobf.th.jpg', 'http://img19.imageshack.us/i/fotobf.jpg/', 10199280, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: welke lier??
Geplaatst: vr 13 nov 2009, 13:39
door Maarten van Lenthe
Dat is een Haisen lier toch? Degene die ze verkoopt zegt dat het van binnen een warn is!
Ik ben ook aan het overwegen om er zo één te kopen voor op mijn Defender. Ik zou er alleen een allbright relais opzetten in plaats van zo'n ander relais, veel kleiner en betrouwbaarder.
Gr. Maarten
pp! Schreef:
-------------------------------------------------------
> is dit wat?
> kan hier "goedkoop"aankomen, maar twijfel nog
> beetje
> [picasaweb.google.nl]
> uthkey=Gv1sRgCLy5yLz3kP6ZmQE#5403545281840008626
>
> Power In and Power Out
> ?Mechanical Load Holding and Dynamic Brake
> ?Full metal, 3-Stage Planetary Gear-train
> ?Cam Action Freespooling Clutch
> ?High efficiency, low amp draw, sealed Series
> Wound Motor
> ?Circuit Breaker Protected
> ?Weather Sealed Sokenoid Contactor
> ?4-way Roller Fairlead
> ?Heavy Duty Latched Hook with Thimble
>
>
> Winch 9500lb Specification
>
> Rated line pull
> 9500lbs ( 4318kg )
>
> Motor
> 5.5 hp Sealed Series wound Motor
>
> Gearing
> 3-stage planetary
>
> Gear ratio
> 208:1
>
> Braking
> Automatic In-the-Drum
>
> Freespool Clutch
> 1/4 turn Activation
>
> Wire Rope
> 3/ 8” ( 9.5 mm ) x 92' ( 28m )
>
> Dimensions(L x W x H)
> 22” x 6.3” x 8.1”
>
>
> 557mm x 160mm x 205mm
>
> Drum Diameter
> 2.51” ( 64mm )
>
> Drum Length
> 8.8” ( 224mm )
>
> Weight
> 89lb ( 40kg )
>
> Switching Mechanism
> Heavy Duty, Sealed Contactor
>
> Switching Method
> 11.5’ Rubber Handheld Remote
>
> Duty Cycle
> Intermittent
>
> Roller Fairlead
> Standard, 4 way
>
> Mounting Bolt Pattern
> 10.0” x 4.5” ( 254mm x 114.3mm )
>
> Color-Coded Wiring
> Yes
>
>
Re: welke lier??
Geplaatst: vr 13 nov 2009, 13:41
door pp!
ok, ga 'm zeker aanschaffen, krijg net de prijs door
Re: welke lier??
Geplaatst: vr 13 nov 2009, 13:48
door laro13
Komt er dan geen Gigglepin lier op?!
gr. Jasper
Re: welke lier??
Geplaatst: vr 13 nov 2009, 14:14
door Maarten van Lenthe
Hallo....een gigglepin is wel een beetje duur voor het gebruik op mijn 110 en bovendien kom deze voor de koeling te staan en dat wil ik ook niet. Anders zette ik er wel een 8274 op die ik nog in onderdelen heb liggen.
Gr. Maarten
Re: welke lier??
Geplaatst: vr 13 nov 2009, 14:59
door paul 110
zo een heb ik op Ebay DE gekocht in 12000Lbs uitvoering en met draadloze afstandsbediening voor 200 euro incl verzending.
Re: welke lier??
Geplaatst: vr 13 nov 2009, 15:19
door Alex aka Grizzly
tja kijk ook eens naar Goodwinch of Champion lieren zijn zeker niet de duurste maar ook erg goed
mvg
Alex / Grizzly
Landrover Defender 110
[www.lr-discovery.nl]
Re: welke lier??
Geplaatst: vr 13 nov 2009, 15:38
door Paul Verrips
Realiseer je wel dat als je een lier nodig hebt, je ook wilt dat ie betrouwbaar is. Zelf heb ik de voorkeur voor Superwinch & Warn, maar ook de Goodwinch (goldfish) spreekt me aan vanwege de waterdichtheid. Ik zou oppassen met de "goedkope rommel" vanwege de gewenste bedrijfszekerheid.
Zelf heb ik de Superwinch EPi9 reeds een klein jaar (destijds € 810) + liertouw Euronema 10 mm/30 mtr/9,8 ton (destijds € 250) en dat bevalt goed. Wel heb ik een draadloze afstandsbediening + een schakelaar voor lierbediening op in de cabine.
[www.trecx.com]
Re: welke lier??
Geplaatst: vr 13 nov 2009, 15:48
door Maarten van Lenthe
Als dit een haisen is, dan is hij wel goedkoop alleen helemaal warn...volgens de leverancier in Nederland en dan dus geen rommel.
Ik heb zelf ook een grote voorkeur voor Warn alleen een warn kloon klinkt aanlokkelijk....
gr Maarten
Paul Verrips Schreef:
-------------------------------------------------------
> Realiseer je wel dat als je een lier nodig hebt,
> je ook wilt dat ie betrouwbaar is. Zelf heb ik de
> voorkeur voor Superwinch & Warn, maar ook de
> Goodwinch (goldfish) spreekt me aan vanwege de
> waterdichtheid. Ik zou oppassen met de "goedkope
> rommel" vanwege de gewenste bedrijfszekerheid.
>
> Zelf heb ik de Superwinch EPi9 reeds een klein
> jaar (destijds € 810) + liertouw Euronema 10
> mm/30 mtr/9,8 ton (destijds € 250) en dat bevalt
> goed. Wel heb ik een draadloze afstandsbediening +
> een schakelaar voor lierbediening op in de cabine.
>
>
> [www.trecx.com];
> view=article&id=88:superwinch-najaars-aanbieding&c
> atid=36:productaankondigingen&Itemid=84
Re: welke lier??
Geplaatst: vr 13 nov 2009, 16:14
door pp!
besides, Warn ed. worden volgens mij ook in China gemaakt, wellicht zelfs deze fabriek
Re: welke lier??
Geplaatst: vr 13 nov 2009, 16:38
door noortd5
Goede middag
Anders kijk ook eens naar een TJM Ox lier heeft standaard een Allbright relais
groeten noortd5
Re: welke lier??
Geplaatst: vr 13 nov 2009, 16:51
door Alex aka Grizzly
de Goodwinch lier ( goldfish ) heeft standaard ook een albright relais en volgens mij hebben alle goodwinch lieren een albright.
Champion lieren komen uit de zelfde fabriek dus wie weet ook albright?
mvg
Alex / Grizzly
Landrover Defender 110
[www.lr-discovery.nl]
Re: welke lier??
Geplaatst: vr 13 nov 2009, 16:51
door RoadRocket
heb zelf naar tevredenheid een T-max EWI-9500... met solenoid in een brug boven de lier.. naar keuze met kabel of draadloos te bedienen
Re: welke lier??
Geplaatst: za 14 nov 2009, 10:21
door Huub pennings
Vor niet challengetoepassingen zweer ik bij een PTO lier. Maar dit is zo'n onderwerp waar eenieder een eigen mening over heeft.
Even zoeken zal je een berg aan adviezen opleveren en dan weet je eigenlijk alleen maar waar een ander blij me is...........
Huub
Re: welke lier??
Geplaatst: za 14 nov 2009, 11:30
door Marc-my-Words
Huub pennings Schreef:
-------------------------------------------------------
> Vor niet challengetoepassingen zweer ik bij een
> PTO lier. Maar dit is zo'n onderwerp waar eenieder
> een eigen mening over heeft.
>
> Even zoeken zal je een berg aan adviezen opleveren
> en dan weet je eigenlijk alleen maar waar een
> ander blij me is...........
>
> Huub
En voor de zeldzame "just in case" / "you never know", en de tractor is erg ver weg gevallen, wat is er dan mis met "ellbow-graise" in combinatie met een eenvoudige Tirfor (of een Tirfor kloon) ?
Om eerlijk te zijn, ik heb er ook geen - ook geen andere lier - maar kijk wel uit naar iets handmatigs -- ben er alleen niet uit hoe groot (en zwaar) en hoeveel extra atributen handig is (en ook waar op te besparen - een echte Tirfor is te duur naar mijn idee).
Ik lees zowel tussen de regels als ook expliciet dat het lieren/de lier goedkoop moet zijn en alleen voor zeer incidenteel gebruik, en voor (zeer) incidenteel gebruik is een handlier zo lijkt mij het betrouwbaarste. (Ik weet het, als je een 4x4 hebt wil je niet terugvallen op een tractor, maar vertrouwen op een electrische lier die het op het moment suprème niet doet ....)
't Kan natuurlijk - net als dikke banden - voor de looks zijn, maar dan volstaat een dikke lierbumper met een afdankertje.
Marc
Re: welke lier??
Geplaatst: za 14 nov 2009, 11:46
door Jurriaan
...en om het lijstje compleet te maken is een hydraulische lier natuurlijk ook erg mooie techniek.
Jurriaan.
Re: welke lier??
Geplaatst: za 14 nov 2009, 11:50
door Huub
Hallo Marc, zo'n proffesionele Tirforclone heb ik nog wel voor je, 11 a 12 mm kabel hartelust je ellebogensmeer inzetten
Kompleet met twee kabels en het ding zelf heb je wat te sjouwen.
Ik ben met mijn 55 jaar en twee nekhernia's in the pocket dat stadium wel voorbij. Ik ga hem ergens de komende weken wel op de markt zetten.
Huub
Re: welke lier??
Geplaatst: za 14 nov 2009, 14:34
door pp!
nou, dank voor de adviezen, goedbedoeld of niet, maar heb deze Haisen 9500 gekocht, met een extra solenoid, maar WAAROM zou de solenoid welke er nu opzit niet goed zijn?, en is dyneema synt. robe beter/makkelijker/betrouwbaarder dan staal?
en ik ga deze lier btw wel degelijk gebruiken, daar ik de modder in/door wil, en het off-roaden wil ervaren.
nu nog tijd ervoor vinden
Farther up the road
img19.imageshack.us --> mod_embed_images_loadimage('5a5ee4b0e0fcea35118eb92e45a5d721', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fimg19.imageshack.us%2Fimg19%2F5973%2Ffotobf.th.jpg', 'http://img19.imageshack.us/img19/5973/fotobf.th.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fimg19.imageshack.us%2Fimg19%2F5973%2Ffotobf.th.jpg', 'http://img19.imageshack.us/i/fotobf.jpg/', 10205113, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: welke lier??
Geplaatst: za 14 nov 2009, 20:51
door Jurriaan
Geheel in willekeurige volgorde een aantal dingen over touw ten opzichte van staalkabel:
- Als het breekt gaat het niet zwiepen om eventueel zo mens en materiaal te beschadigen
- Blijft drijven
- Minder zwaar om te tillen
- Rafels zijn niet je handen aan open te halen
Maar ook:
- Duurder
- Je hoort het niet breken
- Sommigen schijnen gevoelig te zijn voor zonlicht
- Sommigen schijnen gevoelig te zijn voor warmte-ontwikkeling in sommige lieren
Wie vult aan?
Jurriaan.
Re: welke lier??
Geplaatst: za 14 nov 2009, 21:00
door Marc-my-Words
Jurriaan Schreef:
-------------------------------------------------------
> Geheel in willekeurige volgorde een aantal dingen
> over touw ten opzichte van staalkabel:
>
> - Als het breekt gaat het niet zwiepen om eventueel zo mens en materiaal te beschadigen
> - Blijft drijven
> - Minder zwaar om te tillen
--- Loopt gemakkelijker over een (groot genoeg) blok
--- Kan met een glad "brievenbus" venster toe (ipv een rollenvenster)
> - Rafels zijn niet je handen aan open te halen
>
> Maar ook:
> - Duurder
> - Je hoort het niet breken --- het valt wel "dood" neer als het breekt
> - Sommigen schijnen gevoelig te zijn voor zonlicht
> - Sommigen schijnen gevoelig te zijn voor warmte-ontwikkeling in sommige lieren
--- Kan erg slecht tegen schuren
--- Is gevoelig voor vervuiling, bijv. zand in de kabel
>
> Wie vult aan?
>
>
> Jurriaan.
Marc
Re: welke lier??
Geplaatst: za 14 nov 2009, 21:11
door Marc-my-Words
Huub Schreef:
-------------------------------------------------------
> Hallo Marc, zo'n proffesionele Tirforclone heb ik
> nog wel voor je, 11 a 12 mm kabel hartelust je
> ellebogensmeer inzetten
> Kompleet met twee kabels en het ding zelf heb je
> wat te sjouwen.
>
> Ik ben met mijn 55 jaar en twee nekhernia's in the
> pocket dat stadium wel voorbij. Ik ga hem ergens
> de komende weken wel op de markt zetten.
>
> Huub
Dag Huub,
Ik ben nieuwsgierig, en slechts weinig jonger, maar nog wel hernia-vrij.
Hoe groot & zwaar is ie, en welke trekkracht, en ... deed ie waar je op hoopte?
Mijn idee is dat je met een middel-kleine en een verlengkabel+blok in ernstige gevallen genoeg trekkracht hebt en in de meeste gevallen net iets makkelijker uit de voeten komt als met een echt grote Tirfor (kloon of niet) -- ofwel mij lijkt mijn gedroomde combi prettig veelzijdig.
Tot nog toe zat ik alleen nog maar "vast" in een net iets drassiger als voorziene wei, dan is het dus meer de lengte waar je op wacht als de geweldige trekkracht (ik ben wel zo slim dat ik niet wacht tot alle wielen tot de assen zijn ingegraven - dat vind de boer niet leuk - en dus ook nog steeds zonder tractor weer weggekomen; dat kan wel even werken zijn overigens).
Marc
Re: welke lier??
Geplaatst: di 02 feb 2010, 16:46
door joost nouwen
Jongens,
Waarom zitten jullie steeds vast?
Iets minder adrenaline en meer verstand.
Al eens gedacht om ergens omheen te gaan ipv erdoor?
Met een hi-jack doe je alles , op z'n tijd natuurlijk.....but , who's rushing you?
Tja ben meer van de survival als de blubber parcour , of , da gaa nie lukke maar probeer tog ma.
Diesel voor de laro , food for the mind and i'll do with roadkill.
Als het er echt op aan komt , kom je met een laro altijd weg , neem je tijd.
Sloop een band er af en wikkel daar omheen wat je hebt.
Vergeet niet...je hebt 3 steekassen om te breken en dan kun je nog rijden.
Zelf heb ik geen lier maar zou wel gaan voor een pto , mits ik die kan testen en de laro verticaal van de grond af kan krijgen.
Dus tegen een muur op kan trekken, of vrij kan hangen aan de lier.
Als ik wat doe , ga ik meestal extreem.
Heb deze week mijn achterste chassisbalk kapotgetrokken door er veeeeel te veel aan te hangen en hij was al een beetje rot,bumper binnenste buiten maar wel de vracht op de plaats gezet.
Heb daardoor geleerd dat ik mijn 109 militair nog meer moet gaan versterken.
Normaal trek ik tot 5 ton , zo lang er iets van wielen onder zit.
Re: welke lier??
Geplaatst: di 02 feb 2010, 19:19
door Exfietser
Is deze achterbalk iets voor je. Het is een doosconstructie met de open kant naar voren, geheel doorgelast. Vuil spuit je er zo uit met een spuit. Ik heb hem van 4 mm dik staal. Maar een massief 11 cm dik blok staal is ook mogelijk. Zo te horen iets voor jou. Dan kun je de wagen er aan optillen en rondslingeren.
Foto-SJPZLDR8.jpg --> mod_embed_images_loadimage('a3f91e383f97a23298fe221e7abc2f2b', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-SJPZLDR8.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-SJPZLDR8.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-SJPZLDR8.jpg', '', 10716421, 600, 600, 'Loading image ...', false);
De uiteinden hebben de militaire breedte zodat de militaire bumperettes er op kunnen. Het middenstuk is zo breed als de civiele balk zodat er een brinktrekhaak op gemonteerd kan worden.
Arnold.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/02/2010 18:21 door Exfietser.
Re: welke lier??
Geplaatst: wo 03 feb 2010, 11:04
door joost nouwen
Helaas heb ik al een civiele bumper aangeschaft en ben die met 4 mm aan het versterken .
Moet dan wel weer zelf bumperettes maken , ook gelijk zwaar genoeg natuurlijk.
Re: welke lier??
Geplaatst: wo 03 feb 2010, 12:44
door Eric&Betty Boop
"Vergeet niet...je hebt 3 steekassen om te breken en dan kun je nog rijden."
Dit ga een met een standaard Laro toch niet redden hoor joost.
Groet.
Eric.
Foto-S36C8XEB.jpg --> mod_embed_images_loadimage('e856ac555a0e243761b19098bc3f4115', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-S36C8XEB.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', '', 10721255, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1tonsquash2.gif --> mod_embed_images_loadimage('3ad4462c82f72dbfc633038147f8fcb9', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', 'http://roverlanders.bc.ca/roverforum/images/smilies/1tonsquash2.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', '', 10721255, 600, 600, 'Loading image ...', false);