Pagina 1 van 1
geen contact
Geplaatst: zo 18 okt 2009, 22:55
door Martin B.
Hallo,
Ik heb een contactslot die het af en toe doet. Hopelijk hebben jullie goede tips.
Als ik het slot omdraai en op de startstand (stand II) zet dan pakt de motor niet op. Het gaat om een 110V8 op LPG. Normaal gesproken zie je het olielampje en acculampje op het dashoard aangaan en hoor ik het klikken van de relais van de LPG. Vanmiddag niet. Ik kwam erachter dat door een van de aansluitingen achter op het contactslot te bewegen ik wel contact kreeg (en even later weer niet....).
Hoe werken de aansluitingen achter op het contactslot het slot in? Kan dit kapot? Moet ik dan het gehele contactslot vervangen of kan dit in delen?
Met vriendelijke groet,
Martin
Re: geen contact
Geplaatst: zo 18 okt 2009, 23:30
door Cor
Martin, je kunt proberen het contact slot te demonteren, aan de achterkant zit het blok waar alle contacten op samenkomen meestal met 2 lipjes geborgen op het metalen huis. Je kunt dan 'intern' kijken of er nog iets te maken is, maar veel resultaat heeft dit meestal niet, beter is ergens een goed 2e handje uit te halen. (done that, been there - and reverse..)
Cor
Re: geen contact
Geplaatst: ma 19 okt 2009, 00:06
door Dennis101
Het komt regelmatig voor dat het contactblok na vele jaren gebruik de geest geeft.
Het contactblok zelf is als los onderdeel te bestellen en vrij eenvoudig te vervangen.
Het contactblok zit met twee kleine borgschroefjes vast in het huis van het contactslot.
Als het goed is heb je het contactblok met het onderdeel nummer 579085 nodig welke op diverse Land Rover modellen in gebruik is geweest.
Dennis B.
Re: geen contact
Geplaatst: ma 19 okt 2009, 12:01
door Contactslot
Hoi Martin, zou het besmettelijk zijn ???
Ik stond zelf een week geleden met een "dode" 110 bij het winkelcentrum.
Als je het dasboard en de stuurkappen verwijderd zie je het contactslot sitten. Dit bestaat uit 2 delen, het slotgedeelte en achterop het contactblok.Dit zit met 2 kleine schroefjes achterop het slotgedeelte geschroefd.
Ik raad je echter aan even het hele slot te demonteren, de afbreekbouten kun je vrij eenvoudig met een linkse tap loshalen.
De schroefjes waarmee het schakeldeel vastzit zijn namelijk heel erg klein en je kunt deze er bijna niet meer in krijgen (als je de achterste er al uit krijgt). Daarnaast zit er klein aluminium verloopbusje tussen de schakelaar en het slot; en die krijg je ook niet goed meer op zijn plek.
Bijkomend voordeel is dat je dan ook eens goed naar het ding kunt kijken. In mijn geval was het asje dat het slotdeel met de schakelaar verbind na 26 jaar gebroken.... en dan kun je dus weer een ander onderdeel gaan halen.
Gerrit
Vastzetten van het slot heb ik vervolgens gedaan met gewone M8 inbusbouten...... stuik makkelijker.
Re: geen contact
Geplaatst: ma 19 okt 2009, 21:21
door Martin B.
Bedankt voor de tips. De 110 is al meer dan 25 jaar dus dat zou het dan wel zijn.
Met de informatie kan ik prima mee uit de voeten.
Martin