Pagina 1 van 1

Motorswap

Geplaatst: wo 30 sep 2009, 23:27
door offroadanimal
Hoi hoi,

Binnenkort is het dan zover, onze rrc uit begin '84, de eerste serie met 4 deuren, krijgt een nieuw hartje. Hij gaat van een heerlijk gezond brullende en benzine slurpende V8 (1:7) naar een zuinige 2.8TDI (1:10). Mijn probleem is alleen hoe kan ik nu het beste de motor van de bak scheiden. Moet ik de middenconsole demonteren en van binnenuit werken of van onderaf beginnen. Wie kan mij de meest handige werkwijze aanreiken, alvast mijn dank voor de input?

Groetjes, Sjoerd

Re: Motorswap

Geplaatst: do 01 okt 2009, 00:47
door Ron 2.8teedee
Mag ik vragen welke motor er in gaat? Staat los van je vraag maar toch even nieuwsgierig!

Mbt je vraag, hangt het denk ik ook een beetje af van of de rr op de grond blijft staan, of dat je een brug gebruikt.

Re: Motorswap

Geplaatst: do 01 okt 2009, 04:11
door Jurriaan
Sjoerd,

Wordt het een International TGV, Daihatsu, Iveco....of wat heb je nog meer in 2.8?

Succes!


Jurriaan.

Re: Motorswap

Geplaatst: do 01 okt 2009, 09:14
door offroadanimal
Om de vraag aan Ron en Jurriaan te beantwoorden, geen van de eerder genoemde, maar die andere 2.8.... de isuzu :-). Dit blok kwam toevallig op mijn pad en na wat zoekwerk blijkt dat de motor bijna hetzelfde max koppel heeft als de 3.5V8 alleen dan al bij 2000 toeren paraat ipv achter in de 3000rpm. Het vermogen ligt lager maar dat is maar een fractie. Zodoende gaat hij lekker dieselen. Ben heel benieuwd wat ze er bij de RDW van vinden.

Overigens had ik liever een 300tdi gehad, daarvan is het koppel veel hoger maar die past niet op mijn longstick bak dus moet ik mijn interieur verbouwen. En die wagen is van binnen alsof hij net uit de showroom komt dus had ik daar geen zin in, originaliteit is ook wel leuk.......... tja en schiet me nu maar af op de diesel ;-).

Sjoerd



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/10/2009 08:05 door offroadanimal.

Re: Motorswap

Geplaatst: do 01 okt 2009, 09:14
door offroadanimal
Hoi Ron,

Hij blijft op de grond, helaas heb ik geen hefbrug. Als ik hem hier op de brug zet dat heb je het hele weekeinde file in Dronten .

Sjoerd



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/10/2009 07:59 door offroadanimal.

Re: Motorswap

Geplaatst: do 01 okt 2009, 12:12
door mirza.denhond@hotmail.com
Isuzu is een degelijke diesel. Werd ook toegepast bij vorkheftrucks. Zat die vroeger niet in Opel Frontera?

Re: Motorswap

Geplaatst: do 01 okt 2009, 18:51
door Dennis101
Isuzu Rodeo = Opel Frontera.

Dennis B

Re: Motorswap

Geplaatst: do 01 okt 2009, 23:34
door offroadanimal
Jep en de trooper.

Re: Motorswap

Geplaatst: vr 02 okt 2009, 01:00
door Jurriaan
R380 defender bak met lange pook schijn je een eind mee te komen dacht ik.


Jurriaan.

Re: Motorswap

Geplaatst: vr 02 okt 2009, 01:01
door Scratch
Opel Compo.....

Hoewel hij het altijd doet, ben ik niet onder de indruk van zijn prestaties
Is ook een 2,8 met turbo en intercooler

Wij gebruiken hem op het werk alleen voor de boodschappen in het dorp, en dan voldoet hij wel. De topsnelheid ligt iets boven de 120km/u maar daar neemt de Compo dan ook zijn tijd voor....

gr Eric

laroup4.gif --> mod_embed_images_loadimage('6553c322a02d606f08dea80748b2a09f', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fimg210.imageshack.us%2Fimg210%2F7148%2Flaroup4.gif', 'http://img210.imageshack.us/img210/7148/laroup4.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fimg210.imageshack.us%2Fimg210%2F7148%2Flaroup4.gif', '', 9921967, 600, 600, 'Loading image ...', false);