At last! RANOVER is een ......!
Geplaatst: di 22 sep 2009, 01:10
Het mocht/moest even duren,,...het nodige zat tegen,...maar het is zover!
M'n range is met automaat ipv handbak!
Het verhaal begint met een 4.6 dat overmatig rookt en olie verbruikt,..dit bleek een gebroken zuigerveer te zijn.
dus blok eruit,. strippen en weer opbouwen met nieuwe zuigerveren na honen. Omdat het blok er toch uit lag heb ik meteen maar een automaat er achter gehangen,...per ongeluk hierbij de oliepomp van de bak gemolt (en daar kom je pas achter als je de autp voor het eerst in de D zet,....helemaal niets geen beweging
(tussendoor nog even heerlijk ziek geworden en dat kost ook te veel tijd,..)
Dus bak er maar weer achterweg, in m'n magazijntje een bak gezocht waar nog een goede pomp op zit en de bak maar demonteren en strippen,.. Gelukkig mocht ik dit klusje in de buurt bij een andere RR rijder op de brug uitvoeren.! omdat alles toch weer onder de auto weg was had ik bedacht er meteen een 1.4:1 crossdrilled tussenbak achter te leggen,...echter juist de bak die ik gescoord had was net een aparte en paste ondank een speciale koppel-as van Ashcroft niet achter de hoofdbak lang verhaal om in details te treden ) Dus met een goede en strakke 1.2 bak alles maar weer verder af gebouwd.
Spannend spannend,..maar na alles weer van olie te hebben voerzien kwam er beweging in de auto!
Het rijdt,..het rijdt goed, het rijdt heerlijk!
RangieRon bedankt voor de super hulp! evenals RRMartin en de beschikbaar steller van de brug !!!!
Nu de binnenkant nog eens afwerken het (la)waait me nog te veel rondom de poken
Dan maar eens kijken hoe lang we de boel heel kunnen houden!
GRTN
RoLandRover
[rolandrover.mijnalbums.nl]
M'n range is met automaat ipv handbak!
Het verhaal begint met een 4.6 dat overmatig rookt en olie verbruikt,..dit bleek een gebroken zuigerveer te zijn.
dus blok eruit,. strippen en weer opbouwen met nieuwe zuigerveren na honen. Omdat het blok er toch uit lag heb ik meteen maar een automaat er achter gehangen,...per ongeluk hierbij de oliepomp van de bak gemolt (en daar kom je pas achter als je de autp voor het eerst in de D zet,....helemaal niets geen beweging
(tussendoor nog even heerlijk ziek geworden en dat kost ook te veel tijd,..)
Dus bak er maar weer achterweg, in m'n magazijntje een bak gezocht waar nog een goede pomp op zit en de bak maar demonteren en strippen,.. Gelukkig mocht ik dit klusje in de buurt bij een andere RR rijder op de brug uitvoeren.! omdat alles toch weer onder de auto weg was had ik bedacht er meteen een 1.4:1 crossdrilled tussenbak achter te leggen,...echter juist de bak die ik gescoord had was net een aparte en paste ondank een speciale koppel-as van Ashcroft niet achter de hoofdbak lang verhaal om in details te treden ) Dus met een goede en strakke 1.2 bak alles maar weer verder af gebouwd.
Spannend spannend,..maar na alles weer van olie te hebben voerzien kwam er beweging in de auto!
Het rijdt,..het rijdt goed, het rijdt heerlijk!
RangieRon bedankt voor de super hulp! evenals RRMartin en de beschikbaar steller van de brug !!!!
Nu de binnenkant nog eens afwerken het (la)waait me nog te veel rondom de poken
Dan maar eens kijken hoe lang we de boel heel kunnen houden!
GRTN
RoLandRover
[rolandrover.mijnalbums.nl]