Als ik aan de voorwielen trek van mijn RR (1980) bemerk ik een redelijke speling. (volgens mij de lagers) Merk het nu voor het eerst. Met rijden merk ik er niets van. Wat is wijsheid. De centrale bout (52mm) aandraaien of toch maar de lagers vernieuwen? Komt dit vaak voor . Moet het met spoed verholpen worden of kan het niet direkt kwaad?
Groet Dirk.
speling op voorwielen Range rover
-
Roy B
Re: speling op voorwielen Range rover
Inderdaad speling op het wiellager als ik het zo lees. Wat je even kunt doen is de moer (52mm) even aandraaien totdat het lager nog net vrijloopt (mag niet zwaar lopen het lager) Als je hem aangedraaid hebt mag je het lager niet tot nauwelijks horen. hoor je wel goed dan moet je het lager vervangen.
Ik zou er niet te lang mee wachten aangezien je lager veel te lijden heeft door de speling.
Gr,
Roy diegisterenzijnwiellagersookheeftgesteld.
Ik zou er niet te lang mee wachten aangezien je lager veel te lijden heeft door de speling.
Gr,
Roy diegisterenzijnwiellagersookheeftgesteld.
-
Sytze_RR1970
Re: speling op voorwielen Range rover
Over welke speling heb je het? Verticale of horizontale?
Verticale is speling op de lagers of op swivels, voor de laatste voel de remschijf bij bewegen wiel. Horizontale is stuurinrichting.
groeten, Sytze
Verticale is speling op de lagers of op swivels, voor de laatste voel de remschijf bij bewegen wiel. Horizontale is stuurinrichting.
groeten, Sytze