binnenkant chassis: blijkt al moddervet
Geplaatst: di 08 sep 2009, 19:27
Lekker zonnetje vandaag, dus nu moest het er maar eens van komen: hogedrukspuit met rioolontstopper gepakt om eindelijk eens de chassisbalken van binnenuit schoon te spuiten.
De slang ging er meteen lekker in, metertje of 2, en daarna een 'zachte' weerstand waar hij echt niet verder doorheen ging.
Maar, twee dingen vond ik opvallend:
- uit alle ontwateringsgaatjes, (waren er bij een vorige 'behandeling' waarschijnlijk ook bijgeboord: zeker op het laagste punt), kwam onmiddellijk kraakhelder leidingwater. Geen spoortje bruin/grijs/modder/roest te bekennen. (dus ook voorbij deze 'weerstand' die ik voelde)
- bij het terugtrekken van de slang was deze rondom echt moddervet: grijsachtig met heel klein beetje zandkorreltjes eraan.
De 'weerstand' na die 2 meter voelde ook echt aan als 'vet' / smeerachtig.
Eehmm,... mag ik er nu eigenlijk vanuit gaan dat de binnenzijde gewoon 'vetgoed' behandeld is, en dat het voor mij vooralsnog geen nut heeft om hier energie in te steken?
De slang ging er meteen lekker in, metertje of 2, en daarna een 'zachte' weerstand waar hij echt niet verder doorheen ging.
Maar, twee dingen vond ik opvallend:
- uit alle ontwateringsgaatjes, (waren er bij een vorige 'behandeling' waarschijnlijk ook bijgeboord: zeker op het laagste punt), kwam onmiddellijk kraakhelder leidingwater. Geen spoortje bruin/grijs/modder/roest te bekennen. (dus ook voorbij deze 'weerstand' die ik voelde)
- bij het terugtrekken van de slang was deze rondom echt moddervet: grijsachtig met heel klein beetje zandkorreltjes eraan.
De 'weerstand' na die 2 meter voelde ook echt aan als 'vet' / smeerachtig.
Eehmm,... mag ik er nu eigenlijk vanuit gaan dat de binnenzijde gewoon 'vetgoed' behandeld is, en dat het voor mij vooralsnog geen nut heeft om hier energie in te steken?