Pagina 1 van 1
Indénor motor
Geplaatst: di 25 aug 2009, 21:56
door mirza.denhond@hotmail.com
Hallo. Ik ben een Indénor turbo aan het plaatsen in een 109 Stationwagon. De uitlaat ontbreekt mij nog. Waar kan ik die vinden? Of weet iemand een alternatief. De turbo uitlaat zou een grotere diameter hebben dan de atmosferische ( 2 1/4" i.p.v. 2". Alle tips zijn welkom.
Re: Indénor motor
Geplaatst: di 25 aug 2009, 22:03
door Symon
Ik heb ook een Indenor Tdi in mijn 109 stationwagon liggen en daar is het gedaan met een flecibel stuk er tussen en verder ook zelf bouw zo te zien. Is trouwens een hele dikke pijp.
Re: Indénor motor
Geplaatst: di 25 aug 2009, 22:36
door mirza.denhond@hotmail.com
Hallo Simon. Komt het flexibel stuk rechtstreeks op het gietijzeren uitlaatstuk van de turbo? Is er een flens gelast aan de flexibel? Hoe lang is de flexibel ongeveer en is hij verbonden met de originele uitlaat? Hoeveel potten zitten erachter? Sorry voor de vele vragen, maar zo kan ik mij een beeld vormen. Dank.
Re: Indénor motor
Geplaatst: wo 26 aug 2009, 20:24
door peter
goede midaag
ik heb 8 weken geleden complete uitlaat gekocht van een 109
was speciaal van steve parker voor de 2.5 td conversion
ik wilde hem ook eerst zelf maken maar voor 135 euro kan je niet
te veel knutselen
is maar goed ook, want het is een moeilijke uitlaat om te maken
veel bochten en veel laswerk
de uitlaat is 2.1/4 inch
schijnt nodig te zijn ivm turbo.(anders teveel tegendruk)
ik heb een glednieuw 2.5 td blok op de kop getikt voor....... een
taart via een mede prikker.
het was een blok dat ooit door daf geschonken is aan de technische
vrienden van Philps in eindhoven
dus 0 km en alleen een aantal draaiuren en klepsteluren
en vervolgens 15 jaar in de hoek gestaan.
ben nu bezig om in te bouwen
ben wel benieuwd naar resultaat , want ik heb eerst 5 jaar rond gereden met een
xd 2 blok ( is 2300 zonder turbo)
Ideale conversion, supergoed blok en altijd starten en lopen ( ook bij - 18 graden)
Ik heb er 2 diffs van een defender ingebouwd ( serie 3) dus kwam toch
wel vermogen te kort op snelweg dus daarom de ombouw.
succes met je inbouw
ps ik weet niet wat een uitlaat bij steve parker kost??