Pagina 1 van 1

RRC probleem

Geplaatst: ma 17 aug 2009, 16:46
door pp!
Range Rover Classic slaat stationair af op LPG, op snelweg rijdt ze prima, alles nagekeken & vervangen:
ontsteking,luchtfilter, verdeelkap, bougies ( + juiste afstand), kabels, staat op tijd, verdamper ok, kleppen gesteld,lijkt wel of ze een te zwakke vonk krijgt, heeft elect. ontsteking.
iemand een idee, suggestie, liefst in de buurt ( A'dam)? ben bij Carbalt, LPG koning in A'dam geweest, en die zitten ook met handen in het haar.
word er gek/moedeloos/gefrustreerd van

Farther up the road
img19.imageshack.us --> mod_embed_images_loadimage('a361e18b7496e33038f145aee51f3d59', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fimg19.imageshack.us%2Fimg19%2F5973%2Ffotobf.th.jpg', 'http://img19.imageshack.us/img19/5973/fotobf.th.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fimg19.imageshack.us%2Fimg19%2F5973%2Ffotobf.th.jpg', 'http://img19.imageshack.us/i/fotobf.jpg/', 9635539, 600, 600, 'Loading image ...', false);

Re: RRC probleem

Geplaatst: ma 17 aug 2009, 19:40
door bertil
hoi,

is je bobine krachtig genoeg en heb je gemeten hoeveel volt je krijgt
dat afslaan bij stationair draaien komt me bekend voor,had ik ook last van.
alles vervangen, ook bobine en die, bleek later, maar 6 volt te krijgen. zat er toch ergens een weerstandje tussen.
kabel omgelegd naar 12 v en nooit meer last gehad van afslaan bij stationair lopen

Re: RRC probleem

Geplaatst: ma 17 aug 2009, 19:57
door RoLandrover
Heeft die LPG 'koning' ook je kleppen gesteld?

ik neem trouwens aan dat je een 3.5 of 3.9 V8 hebt?

Re: RRC probleem

Geplaatst: ma 17 aug 2009, 21:27
door Benno
Kleppen stellen op een v8 ?? Alle rover v8-en hebben hydraulische klepstoters dus wat je daaraan wilt stellen weet ik niet.

Stationair toerental iets verhogen ?
Te weinig gasdosering bij stationair door gebrekkig vacuum (valse lucht ergens)

bobine is vaak een 6 volt exemplaar. tijdens het starten tijdelijk van 12 volt voorzien en verder via een weerstandsdraad aangesloten op 6 volt.
Als je electronische ontsteking hebt, krijgt die zijn voeding vanaf de bobine (6 volt ?) of zoals het hoort van een geschakelde 12 volt.

groet,

Benno

Re: RRC probleem

Geplaatst: ma 17 aug 2009, 21:40
door rodietje
Zit ook te denken aan een te zwakke bobine... flamethrower erop zetten voor de v8