rammelen met achteruit rijden,assen
-
luuk
rammelen met achteruit rijden,assen
Volgende vraag, mijn 110 van 1984 met V8 en lt95 bak rammelt met achteruitriiden als of de assen er onderuit willen vallen. Koppeling in getrapt en vrij achter uit rollen doet hij het ook. Vooruit rijden geen probleem geen rare geluiden. Kruisstukken lijken oké. Iemand ooit gehad? Voorste dif. heeft wel wat speling.
-
RoLandrover
Re: rammelen met achteruit rijden,assen
Ik denk dat je handrem wat aanloopt in de trommel,
gaat dat ook zoiets vertonen.
Grtn
RoLandRover
gaat dat ook zoiets vertonen.
Grtn
RoLandRover
-
luuk
Bedankt voor de info. Heb de handrem een hele tijd geleden los gehad dus dat zou het indedaad kunnen zijn. Ga morgen even kijken naar de afsteling van de handrem.
-
Tata-D2
Hallo Luuk,
Vraag naar aanleiding van je bovenstaande opmerking.
Hoe weet je dat je diff voor wat speling heeft? Hoe controleer je dat?
Groet Willem
Tata-D2.
Vraag naar aanleiding van je bovenstaande opmerking.
Hoe weet je dat je diff voor wat speling heeft? Hoe controleer je dat?
Groet Willem
Tata-D2.
-
Luuk
Hallo Tata-D2,
Als ik de aandrijf as die de dif. in gaat vastpak kan ik deze iets optillen. Het is niet veel maar wel een teken dat de lagers van de pigonas geen of weinig voor spannig meer hebben. Iets speling als je de as draait, voordat het kroonwiel gaat draaien, is normaal.
Groeten Luuk
Als ik de aandrijf as die de dif. in gaat vastpak kan ik deze iets optillen. Het is niet veel maar wel een teken dat de lagers van de pigonas geen of weinig voor spannig meer hebben. Iets speling als je de as draait, voordat het kroonwiel gaat draaien, is normaal.
Groeten Luuk
-
Luuk
Het was inderdaad de handrem. Iets olie lekage, aanslag in de trommel enz. Ik ga het een en ander vervangen en dan moet het goed komen.
-
RoLandrover
Gelukkig niets ernstigers!
succes ermee
grtn
RoLandRover
succes ermee
grtn
RoLandRover
-
Luuk