Voorste krukaskeerring
Geplaatst: zo 12 jul 2009, 14:04
Ik ga binnen kort van mijn 109 met een 2.25 dieseltje er in de voorste krukaskeerring vernieuwen .
Ik denk dat deze nog nooit vernieuwd is en dus nog vast zit met de orginele klinknagels.
Als ik nu de kopjes weg boor en het plaatje er af heb keerring er uit hoe kan ik dan de klinknagels die naar binnen uit ge tikt gaan worden op vangen,(met een dun magneettje) of laat ik ze gewoon in het carter vallen want ze kunnen toch niet door de oliezeef?
De dan in de verkregen gaatjes draad tappen (vet aan de tap ivm de krullen die dan blijven plakken)en na het monteren van de nieuwe keering het plaatje met vloeibare pakking /loctite weer monteren.
welke schroefdraad moet ik tappen is daar misschien een setje voor naar jullie weten?
Ik hoor het graag van jullie ervaring.
BVD Willem
Ik denk dat deze nog nooit vernieuwd is en dus nog vast zit met de orginele klinknagels.
Als ik nu de kopjes weg boor en het plaatje er af heb keerring er uit hoe kan ik dan de klinknagels die naar binnen uit ge tikt gaan worden op vangen,(met een dun magneettje) of laat ik ze gewoon in het carter vallen want ze kunnen toch niet door de oliezeef?
De dan in de verkregen gaatjes draad tappen (vet aan de tap ivm de krullen die dan blijven plakken)en na het monteren van de nieuwe keering het plaatje met vloeibare pakking /loctite weer monteren.
welke schroefdraad moet ik tappen is daar misschien een setje voor naar jullie weten?
Ik hoor het graag van jullie ervaring.
BVD Willem