Pagina 1 van 1

Problemen bij uitlaatconversie 2,5 TD in 109 Series lll

Geplaatst: do 02 jul 2009, 23:19
door Daktari
Ja mensen, daar ben ik weer! Het turboblok past niet in m'n auto, want de gietijzeren bocht van het turbospruitstuk komt tegen m'n LHD stuurhuis aan. Wat nu te doen?
Alle tips zijn welkom, want alles is beter dan de auto als gestrand project te moeten verkopen ;-(
Alvast mijn dank!
Groeten van Ernst.

Re: Problemen bij uitlaatconversie 2,5 TD in 109 Series lll

Geplaatst: vr 03 jul 2009, 22:47
door Frank 110V8
Ombouwen naar RHD?

Re: Problemen bij uitlaatconversie 2,5 TD in 109 Series lll

Geplaatst: vr 03 jul 2009, 23:45
door Eric&Betty Boop
Ik snap jou niet Ernst.
In je vorige posting zijn toch al een paar oplossingen aangedragen en jij wil de hele boel nu verkopen.
Het is toch niet zoveel werk om zelf een nieuwe downpipe te maken die wel langs je stuurhuis gaat.
En als je niet kan lassen is er vast wel een prikker in jou buurt die het wel kan.

Groet Eric.

--> mod_embed_images_loadimage('18e2f72fd85eb7825a1cb7f37113ea50', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FMiniFoto%3DPDZCVM86', 'http://www.mijnalbum.nl/MiniFoto=PDZCVM86', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FMiniFoto%3DPDZCVM86', '', 8992790, 600, 600, 'Loading image ...', false);
--> mod_embed_images_loadimage('0a2432cd954ed122b4a9fd0f6f2b82bb', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto%3DJR4NBGBE', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto=JR4NBGBE', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto%3DJR4NBGBE', '', 8992790, 600, 600, 'Loading image ...', false);
MiniFoto-C37WISQS.jpg --> mod_embed_images_loadimage('576aa83563a795db361511e4eeaffa03', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FMiniFoto-C37WISQS.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/MiniFoto-C37WISQS.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FMiniFoto-C37WISQS.jpg', '', 8992790, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Foto-U3QEX83E.jpg --> mod_embed_images_loadimage('942c61ae23fa579c8e91bc6056e1a31e', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-U3QEX83E.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-U3QEX83E.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-U3QEX83E.jpg', '', 8992790, 600, 600, 'Loading image ...', false);

Re: Problemen bij uitlaatconversie 2,5 TD in 109 Series lll

Geplaatst: vr 03 jul 2009, 23:52
door Daktari
Nee, geen denken aan!! Wat DAAR allemaal niet bij komt kijken!
Maar bedankt voor de tip.
Groet, Ernst.

Re: Problemen bij uitlaatconversie 2,5 TD in 109 Series lll

Geplaatst: vr 03 jul 2009, 23:55
door Daktari
Helaas kan zelfs een downpipeomlegging never om het stuurhuis heen. Echt, ik heb het helemaal uitgepluisd, het gaat gewoon niet passen...

Re: Problemen bij uitlaatconversie 2,5 TD in 109 Series lll

Geplaatst: vr 03 jul 2009, 23:56
door Bram109
Inderdaad, de gietijzeren bocht aanpassen zodat de uitlaat opzij gaat ipv naar beneden.
Eventueel een stukje flexibel ertussen en dan de uitlaat van een 109 6 cilinder.
Deze is qua diameter groot genoeg, en het andere voordeel is dat alle aanwezige beugels onder de auto gewoon passen op de uitlaat.

Bram.

Re: Problemen bij uitlaatconversie 2,5 TD in 109 Series lll

Geplaatst: za 04 jul 2009, 01:01
door Eric&Betty Boop
Er zijn al meerdere mensen die een 2,5TD blok in een links gestuurde series hebben gehangen dus "kan niet"gaat er bij mij niet in.
Ik heb je Roland van Doorne al genoemd en Sjoerd(offroadanimal) heeft ook een 2,5TD in zijn 88.

Groet Eric.

--> mod_embed_images_loadimage('4306c9f1d1b53ef8b2048fc77e908a42', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FMiniFoto%3DPDZCVM86', 'http://www.mijnalbum.nl/MiniFoto=PDZCVM86', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FMiniFoto%3DPDZCVM86', '', 8993275, 600, 600, 'Loading image ...', false);
--> mod_embed_images_loadimage('4bfcc68b9116c5e53cb7ebb55b9b34b4', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto%3DJR4NBGBE', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto=JR4NBGBE', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto%3DJR4NBGBE', '', 8993275, 600, 600, 'Loading image ...', false);
MiniFoto-C37WISQS.jpg --> mod_embed_images_loadimage('d90b50b7a5e4831de46e4e94dd881b29', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FMiniFoto-C37WISQS.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/MiniFoto-C37WISQS.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FMiniFoto-C37WISQS.jpg', '', 8993275, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Foto-U3QEX83E.jpg --> mod_embed_images_loadimage('55a3c3e9479b0eb57056ce788eb45991', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-U3QEX83E.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-U3QEX83E.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-U3QEX83E.jpg', '', 8993275, 600, 600, 'Loading image ...', false);

Re: Problemen bij uitlaatconversie 2,5 TD in 109 Series lll

Geplaatst: za 04 jul 2009, 10:34
door offroadanimal
Heb de gietijzeren bocht ingekort en ben met twee dunwandige krappe bochten over het stuurhuis heen, dus ongeveer via de oude 2a diesel oplossing, gegaan om vervolgens voor het schutbord langs onder de schutbord outriggers door naar achteren te gaan. De pijp die bij mij naar achteren loopt is gewoon dikwandig rond 60 zonder dempers. Deze zit met rubberen trillingsdempers aan mijn chassis. De koppeling tussen de dikwandige buis en de bocht die ik aan de originele gietijzeren bocht heb gemaakt is van flexibele buis. Die gaat maar 2 jaar mee maar daardoor heb je heel weinig krachtoverbrenging van de uitlaat op de turbo, mocht je ergens opklappen met de uitlaat blijft de turbo heel.

Foto-G3EBV3PW.jpg --> mod_embed_images_loadimage('6795d8b08a8c1bf4af1ee162fd5ba1eb', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-G3EBV3PW.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-G3EBV3PW.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-G3EBV3PW.jpg', '', 8994102, 600, 600, 'Loading image ...', false);

sorry, niet een superduidelijke foto maar misschien aardig voor het idee. Moet nog andere hebben maar die kom ik vandaag misschien wel tegen, en zal ik die erbij plaatsen.

Nu dan de foto's erbij van mijn turbo oplossing. zoals je misschien wel kan zien ben ik niet voor de schoonheidsprijs gegaan maar voor functionaliteit en eenvoud. Dit is het linkje naar de foto's Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Groet, Sjoerd



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/07/2009 15:26 door offroadanimal.

Re: Problemen bij uitlaatconversie 2,5 TD in 109 Series lll

Geplaatst: zo 05 jul 2009, 00:04
door Daktari
Okee mannen, hartelijk dank, jullie tips en foto's geven deze burger weer moed!
Ik ga maandag met vakantie, maar als ik terug ben ga ik meteen alles uitproberen.
Jullie horen/lezen het wel wat de uitkomst is.
Groeten van Ernst

Re: Problemen bij uitlaatconversie 2,5 TD in 109 Series lll

Geplaatst: zo 05 jul 2009, 00:14
door Eric&Betty Boop
Goed zo! Niet opgeven,en een prettige vakantie.

Groet Eric.

--> mod_embed_images_loadimage('c9cdd0a3843ab9a87d51c65468a80c0b', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FMiniFoto%3DPDZCVM86', 'http://www.mijnalbum.nl/MiniFoto=PDZCVM86', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FMiniFoto%3DPDZCVM86', '', 8997987, 600, 600, 'Loading image ...', false);
--> mod_embed_images_loadimage('dd51470a78689247b1ca6d1ba3625806', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto%3DJR4NBGBE', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto=JR4NBGBE', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto%3DJR4NBGBE', '', 8997987, 600, 600, 'Loading image ...', false);
MiniFoto-C37WISQS.jpg --> mod_embed_images_loadimage('2b863464e18d107f05843cf1d21496b5', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FMiniFoto-C37WISQS.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/MiniFoto-C37WISQS.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FMiniFoto-C37WISQS.jpg', '', 8997987, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Foto-U3QEX83E.jpg --> mod_embed_images_loadimage('22b33926f5914cb42b3211f0e3f94836', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-U3QEX83E.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-U3QEX83E.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-U3QEX83E.jpg', '', 8997987, 600, 600, 'Loading image ...', false);