Pagina 1 van 1

Help mijn vakantie

Geplaatst: wo 01 jul 2009, 20:30
door marco007
Hallo allen,

Ik heb een defender 110 V8 uit '83 en hij rijd ook op lpg.
Nu het volgende , de auto heeft een tijd stil gestaan dus ik heb m wat extra aandacht gegeven.
Nieuwe bougies ,luchtfilter contactpunten vervangen olie ververst. En de eerste 300 mile liepen dan ook goed.
Maar nu , het starten gaat goed en zo in het begin loopt ie ook nog wel aardig maar als hij een min of 10 gelopen heeft en goed warm is begind hij in te houden. vooral als ik terug en op schakel.
Ik heb zelf het idee dat de caburateurs vuil zijn maar hier heb ik geen kaas van gegeten. Weet iemand (of jezelf) een goed adress in de omgeving van Utrecht die ze kan schoonmaken en weer afstellen ? Namens , Help marco de zomer door bvDank

Re: Help mijn vakantie

Geplaatst: za 04 jul 2009, 13:39
door The Dream
Als je net gestart hebt en weg rijd staan de carburateurs op choke en dat geeft dus een rijker mengsel wat je kunt doen is als de motor warm is de mengverhouding afstellen.
Kijk ook even of de choke kleppen wel helemaal open gaan als de motor warm is.
Suk6 Willem

Re: Help mijn vakantie

Geplaatst: za 04 jul 2009, 16:46
door Benno
en hij rijd ook op lpg.

volgens mij hebben de carbs dan niet zoveel invloed. Als bij het rijden op gas dit optreedt zou ik denken dat de verdamper niet voldoende gas kan aanleveren aan de motor. Als het inderdaad op benzine is kan het van alles met de afstelling zijn van supersimpel (olie op de demperstangetjes bv.) , verstopt brandstoffilter, slechtere brandstofpomp, vuil noem maar op.

groet,

Benno

Re: Help mijn vakantie

Geplaatst: za 04 jul 2009, 18:51
door Dennis101
Als er een membraan gescheurd is (ZS) blijft de zuiger op de brug staan en heb je amper doorstroming.
Hetzelfde effect krijg je als de zuiger onderin vastzit (alle CV carburateurs).
Ook op LPG heeft dit invloed.

Dennis B

Re: Help mijn vakantie

Geplaatst: zo 05 jul 2009, 12:42
door RRC82
Misschien te simpel maar wellicht moeite waard om te proberen:

Bij vervangen van je bougies kunnen bij oudere kabels de rubbers of verbindingen het begeven.

Had vorige keer ook een slecht lopende motor, heb hem laten afstellen, bleek dat bougieskabel lekte, kon ik hem weer laten afstellen