Pagina 1 van 1

P38 2.5 diesel vraagjes

Geplaatst: wo 01 jul 2009, 03:09
door Bart van Dessel
Een Belgische klant van mij heeft een P38 2.5 DSE Holland&Holland van 1998. Z'n vrouwke kwam op de snelweg stil te staan met een kokende motor. Auto is opgesleept en daarna rijdend een werkplaats ingereden. De garage zegt nu dat het onderblok gescheurd is terwijl ze niet eens het blok afgeperst hebben. Komt dit bij de BMW diesels vaker voor? Ik dacht dat alleen de koppen redelijk snel kapot gingen bij BMW?

groetjes, bart

Re: P38 2.5 diesel vraagjes

Geplaatst: wo 01 jul 2009, 03:23
door bertil
hoi bart,

ik heb 3,5 jaar een p 38 diesel gehad.
en inderdaad een paar keer met kokende motor gestaan, 1e keer met auto ambulance opgehaald en naar mijn vaste garage gebracht. alles afgevuld en afgeperst en niets kunnen vinden.
2e keer weer kokende motor, bijgevuld en niets gevonden
3e keer bleken er slangetjes gesprongen ,vervangen en nooit meer last gehad.

Re: P38 2.5 diesel vraagjes

Geplaatst: wo 01 jul 2009, 17:27
door Camel series
Bij de 4.6 en 4.0 benzine motoren komt dit regelmatig voor (rond de 120000 km).

De 2.5 6 cylinder diesel motoren is een BMW motor en ik heb nog nooit gehoord dat die dat euvel ook vertonen.

Aangezien ik ook een 4.6 heb gehad en ook het "gescheurde" onderblok probleem had heb ik aardig wat speurwerk verricht.

Ik deel je mening dat een snelle conclusie op een gescheurd onderblok erg voorbarig is. Aangezien nog niets is losgemaakt kan het ook de normale dingen zijn die tot een kokende motor leiden.

Ik zou in ieder geval niet meteen instemmen met een (onder)blok wissel.