Pagina 1 van 1

discovery 3

Geplaatst: zo 21 jun 2009, 16:11
door M weertz
van af het begin dat ik de discovery drie nieuw kocht valt hij regelmatig in het nood programa (eiginfal) ik stop dan een minut lang en de auto reset zich en ik kan weer verder rijden .
wel moet de auto hier om iedere keer weer terug naar de garage.
probleem schijnt de roetfilter te zijn die dan vol is ,auto moet dit wel op tijd door geven in dachsbord zo dat ik dan een bepaald aantal toeren moet gaan rijden zo dat deze zich automatis verschoond.
hij geeft dit niet aan ,hij is al tig keren terug geweest naar de garage softwair is aangepas/vernieuwd en tot op hede blijft de auto het probleem vertoonen
dan om de twee weken en dan om de twee maand ?

heeft iemand ook dit probleem ,of gehad hoe kan dit in godsnaam worden verholpen ik koop geen auto van 90.000 euro om steeds stil te vallen

Re: discovery 3

Geplaatst: zo 21 jun 2009, 17:19
door serine
ik heb al een paar jaar mijn disco 3 en dit nog nooit mee gemaakt.

Re: discovery 3

Geplaatst: zo 21 jun 2009, 22:20
door Bart van Dessel
heeft een 3 jaar oude Disco 3 een roetfilter? Volgens mij niet, m'n vader heeft een RRS TDV6 gehad en had er ook geen onder, was van 2005, een van de eerste. Volledig probleemloze auto, regelmatig (20.000 km) 3000 kg achter de trekhaak.

gr, Bart

Re: discovery 3

Geplaatst: ma 22 jun 2009, 00:36
door serine
die van mij heeft er ook geen (volgens mij ) ik weet t bijna wel zeker

Rover Sport en de Discovery 3 kunnen (direct bij
aanschaf nieuw) van een open retrofit filter worden
voorzien.

ohw dit vind ik net



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/06/2009 22:39 door serine.

Re: discovery 3

Geplaatst: ma 22 jun 2009, 00:57
door serine
gevonden in 2005 hadden ze het voornemen om er roetfilters in te gaan plaatsen en in 2007 hebben ze het als optie..

dus het hangt van de leeftijd af van zijn disco denk ik?..en of het als optie genomen is..

ik zou die roetfilter er uit halen..ben je van het probleem af

Re: discovery 3

Geplaatst: vr 26 jun 2009, 01:30
door weertz
aan bart van dessel en serine

het betrefdt hier een nieuw gekochte discovry Hse in 2008 het probleem van de roetfilter heeft hij van het begin af gedaan .we zijn er naar diverse keeren terug naar de garage er een klein half jaartje van afgeweest maar naa de laaste beurt 4 weeken geleeden vertoont hij het probleem weer.
ik ga er van uit tot ze bij de landrover dealer in doenrade weeten wat ze doen
zo ben je met je paarden lekker op weg naar een wetstrijd en opeens val hij weer in een nood programa engin fold ik ben er nu achtergekomen dat als ik dan stop en de auto uit zet een minut lang hij zich reset en kan ik gewoon weer verder rijden ,mar hij moet wel steeds terug naar de garage hier voor.
Ik bgrijp niet goed dat ze dit niet verholpen krijgen ?
ze zeggen dat als de roetfilter vol is hij dit aan geeft in het dachbord en tot ik dan 2200 toeren moet gaan rijden dan verschoond hij de filter en geeft dit weer aan als hij schoon is ,maar het punt is dat hij dit alles niet aangeeft.
en nu zeggen ze ja hij geeft dit niet aan maar jullie rijden te korte stukken terwijl we met de paarden naar de wetstrijden heel wat km af leggen ik zo het lieft inderdaad de roetfiltr er uit haalen want deze auto rijdt gewoon geweldig als hij het doet je voelt de paarden er gewoonweg niet achter hangen en je zit in geen ander auto zo cofortabel op four weel drif gebied bekeken .
ik vraag me af of het de roetfilter wel is of de softwair want deze schint ook al een aantalkeeren aangepast te zijn ,ik heb ook een keer opgevangen dat er te veel brandstof werdt ingespoten ik weet het niet ,gelukig is het garantie

Re: discovery 3

Geplaatst: vr 26 jun 2009, 02:07
door serine
kan je met die garantie ook naar een andere garage dan waar je hem gekocht hebt?
want dan zou ik dat zeker doen...de ene garage scheelt heel erg met de andere garage ..weet ik uit mijn omgeving vandaan die hun laro naar een andere garage brachten dan ik.
(ik weet niet in welke provincie je woond? en ik neem aan dat je hem naar een dealer brengt voor onderhoud...) ik breng de mijne dus niet bij een dealer in onderhoud...express omdat ik daar al niet zulke beste ervaringen mee had met een ander merk...

het kan best wel eens een computer probleem zijn als ik dat lees..laat ook de accu nog even nakijken..vaak hangen die computer problemen samen aan een slechte accu..(cq stoomstoring) soms gaan ze minder lang mee dan geplant..ik heb 2 jaar gedaan met mijn orriginele accu. en ook een hele tijd vage problemen gehad..bij het meten van de accu stond hij op normaal...(zou goed moeten zijn..) maar toch bleken alle probleemtjes achteraf toch...door die accu te komen die bij opmeten op oranje / goed stond.

ook compleet van de rel...en niet meer weg kunnen rijden...aangeven dat de breaking system en tussen bak stuk waren en meet van die meldingen...of zo maar bij tijd en wijlen niet meer achteruit willen...leuk als je op een helling staat met je neus naar beneden richting het schuurtje van de buren...

nou ja genoeg zo...succes