S3: V-snaar vs. getande v-snaar
Geplaatst: di 16 jun 2009, 17:01
Hallo allemaal,
In voorbereiding op mijn vakantie ben ik bezig om o.a. de v-snaren van de S3 ambulance te vervangen.
Bij de brezan heb ik echter geen identieke kunnen vinden.
De v-snaar die o.a. over de vacuumpomp loopt heeft nummer 12,5x1025.
De andere heb ik meegenomen, omdat er geen nummers op staan.
Nu hebben ze geen "volle" v-snaren, maar de varianten met tanden aan de binnenkant.
Op internet vind ik echter weinig informatie over of het kwaad kan. Op een tratra pagina vond ik echter wel dat ze een voordeel hebben, omdat de buitenkant minder onder spanning staat vanwege een soepelere radiustoepassing.
Voor de lange v-snaar heb ik een zelfde variant gekregen, ook met tanden, alleen dan íets korter. Dat maakt denk ik weinig uit, omdat de dynamo al bijna op zn eind gesteld was.
De vraag: kan het kwaad om de "klassieke" v-snaren te vervangen door snaren met tanden ?
Als het kwaad kan, dan haal ik de snaren bij het landbouwmechanisatiebedrijf, maar dan ben ik voor 26,56 vast niet klaar.
Bij de Brezan konden ze me niet vertellen of het uitmaakte, dus ik heb ze meegenomen.
Ter naslag:
Voor een S3 ambulance (ex-leger) heb ik de volgende snaren:
- Gates 6471MC AVX13x1025La (origineel=continental 12,5x1025) (bruto incl korting € 10,23)
- Gates 6481MC AVX13x1275La (iets korter dan origineel) (bruto incl korting € 12,09)
In voorbereiding op mijn vakantie ben ik bezig om o.a. de v-snaren van de S3 ambulance te vervangen.
Bij de brezan heb ik echter geen identieke kunnen vinden.
De v-snaar die o.a. over de vacuumpomp loopt heeft nummer 12,5x1025.
De andere heb ik meegenomen, omdat er geen nummers op staan.
Nu hebben ze geen "volle" v-snaren, maar de varianten met tanden aan de binnenkant.
Op internet vind ik echter weinig informatie over of het kwaad kan. Op een tratra pagina vond ik echter wel dat ze een voordeel hebben, omdat de buitenkant minder onder spanning staat vanwege een soepelere radiustoepassing.
Voor de lange v-snaar heb ik een zelfde variant gekregen, ook met tanden, alleen dan íets korter. Dat maakt denk ik weinig uit, omdat de dynamo al bijna op zn eind gesteld was.
De vraag: kan het kwaad om de "klassieke" v-snaren te vervangen door snaren met tanden ?
Als het kwaad kan, dan haal ik de snaren bij het landbouwmechanisatiebedrijf, maar dan ben ik voor 26,56 vast niet klaar.
Bij de Brezan konden ze me niet vertellen of het uitmaakte, dus ik heb ze meegenomen.
Ter naslag:
Voor een S3 ambulance (ex-leger) heb ik de volgende snaren:
- Gates 6471MC AVX13x1025La (origineel=continental 12,5x1025) (bruto incl korting € 10,23)
- Gates 6481MC AVX13x1275La (iets korter dan origineel) (bruto incl korting € 12,09)