Lager monteren LT95
Geplaatst: zo 14 jun 2009, 16:21
Bonjour,
Ik heb m'n snelheidsmeterhuis gedemonteerd inclusief as en centraal differentieel. Op die as (die kleine die in de transferbox zit dus) zit een lager geperst aan de kant van de flens van de achterste as. Het oude lager heb ik eraf moeten kloppen, zat goed vast.
Nieuw lager is onderweg en heb twee vragen. Zit dit lager altijd zo vast? Zou het volstaan om de as in de vriezer te leggen of moet het lager toch nog heet gestookt worden om het geheel weer in elkaar te krijgen?
Ten tweede, zou de buitenschaal van het lager ook nog ingesmeerd moeten worden met loctite tegen het eventueel verdraaien of zou dit te verwaarlozen zijn? Die schaal valt weer in het kilometertellerhuis.
Groeten uit een klere heet frankrijk,
Michiel
NB, Voor wie het nog kan herinneren, ik heb een behoorlijke kilometerteller afwijking doordat er een range bak onder hangt ipv de originele. Ik heb de boel gedemonteerd om een nieuwe aandrijving (het stalen wormwiel) voor m'n kilometerteller tandwiel (het plastic tandwieltje) te monteren om eindelijk eens een accurate aflezing op m'n kilometerteller te krijgen. Met Dunsfold (engeland) gemailed omdat uit een zoekactie op het net bijna geen leveranciers te vinden waren van deze onderdelen van de 109 V8 kennen. Zeggen zij dat het stalen wormwiel NIET vervangen hoeft te worden, het moet dezelfde zijn als in de 109 bak...... Nou ja, heb ze nog even gevraagd of dit echt wel zo is en wacht nog op antwoord. Want met alleen een ander plastic tandwieltje ga ik het niet redden. To be continued......
Ik heb m'n snelheidsmeterhuis gedemonteerd inclusief as en centraal differentieel. Op die as (die kleine die in de transferbox zit dus) zit een lager geperst aan de kant van de flens van de achterste as. Het oude lager heb ik eraf moeten kloppen, zat goed vast.
Nieuw lager is onderweg en heb twee vragen. Zit dit lager altijd zo vast? Zou het volstaan om de as in de vriezer te leggen of moet het lager toch nog heet gestookt worden om het geheel weer in elkaar te krijgen?
Ten tweede, zou de buitenschaal van het lager ook nog ingesmeerd moeten worden met loctite tegen het eventueel verdraaien of zou dit te verwaarlozen zijn? Die schaal valt weer in het kilometertellerhuis.
Groeten uit een klere heet frankrijk,
Michiel
NB, Voor wie het nog kan herinneren, ik heb een behoorlijke kilometerteller afwijking doordat er een range bak onder hangt ipv de originele. Ik heb de boel gedemonteerd om een nieuwe aandrijving (het stalen wormwiel) voor m'n kilometerteller tandwiel (het plastic tandwieltje) te monteren om eindelijk eens een accurate aflezing op m'n kilometerteller te krijgen. Met Dunsfold (engeland) gemailed omdat uit een zoekactie op het net bijna geen leveranciers te vinden waren van deze onderdelen van de 109 V8 kennen. Zeggen zij dat het stalen wormwiel NIET vervangen hoeft te worden, het moet dezelfde zijn als in de 109 bak...... Nou ja, heb ze nog even gevraagd of dit echt wel zo is en wacht nog op antwoord. Want met alleen een ander plastic tandwieltje ga ik het niet redden. To be continued......