injectoren 3,9 V8 blijven open staan
Geplaatst: za 13 jun 2009, 22:03
Beste Prikkers,
Wie het weet mag het zeggen!
Ik reed weg en na ong. 20 meter sloeg de motor van mijn 1996 Discovery 3,9 V8i plots af. Tijdens het uitrollen probeerde ik hem weer te starten maar dat lukte niet. Ik liet hem toen naar de kant rollen en probeerde hem opnieuw te starten maar toen blokkeerde de motor en rook ik benzine.
Toen ik de volgende dag weer een poging waagde, blokkeerde de motor na een kwart slag ofzo. Toen ik de bougies eruit haalde bleken enkele helemaal nat te zijn, en uit 1 bougiegat liep de benzine zelfs uit.
Toen ik de motor zonder bougies liet ronddraaien spoot er uit 4 van de acht cilinders een hoop benzine. ( De hond die toevallig voorbijkwam krijgt voorlopig geen verkering meer, ik hoop niet dat zijn baasje rookt..)
Met andere woorden, de injectoren blijven openstaan. nou heb ik ze pas geleden alle 8 vervangen, dus na de eerste gaf ik de leverancier al de schuld, maar er gaan er natuurlijk niet meerdere tegelijk kapot..
Dus is mijn conclusie dat de ECU ze open laat staan. Is dit correct, of zou er een andere oorzaak kunnen zijn?
Wie het weet mag het zeggen!
Groet'n, Bas.
Wie het weet mag het zeggen!
Ik reed weg en na ong. 20 meter sloeg de motor van mijn 1996 Discovery 3,9 V8i plots af. Tijdens het uitrollen probeerde ik hem weer te starten maar dat lukte niet. Ik liet hem toen naar de kant rollen en probeerde hem opnieuw te starten maar toen blokkeerde de motor en rook ik benzine.
Toen ik de volgende dag weer een poging waagde, blokkeerde de motor na een kwart slag ofzo. Toen ik de bougies eruit haalde bleken enkele helemaal nat te zijn, en uit 1 bougiegat liep de benzine zelfs uit.
Toen ik de motor zonder bougies liet ronddraaien spoot er uit 4 van de acht cilinders een hoop benzine. ( De hond die toevallig voorbijkwam krijgt voorlopig geen verkering meer, ik hoop niet dat zijn baasje rookt..)
Met andere woorden, de injectoren blijven openstaan. nou heb ik ze pas geleden alle 8 vervangen, dus na de eerste gaf ik de leverancier al de schuld, maar er gaan er natuurlijk niet meerdere tegelijk kapot..
Dus is mijn conclusie dat de ECU ze open laat staan. Is dit correct, of zou er een andere oorzaak kunnen zijn?
Wie het weet mag het zeggen!
Groet'n, Bas.