Pagina 1 van 1

defender130

Geplaatst: di 31 mar 2009, 20:05
door steenhoven
Ik zou heel graag een nieuwe defender 130 kopen.

kan iemand met zekerheid zeggen of dit type op C rijbewijs gekeurd kan worden??
gr.kees S

Re: defender130

Geplaatst: di 31 mar 2009, 20:28
door Marc-my-Words
Met zwaardere veren zou dat - althans in theorie - kunnen.
Ik weet niet hoe weerbarstig de praktijk in deze is.
(Ik weet ok niet hoe weerbasrtig die veren dan zijn in het dagelijks gebruik.)

Re: defender130

Geplaatst: di 31 mar 2009, 20:48
door dimitri
:+

Re: defender130

Geplaatst: di 31 mar 2009, 20:57
door Frans Bonnes
Ik denk niet dat daar een typegoedkeuring voor is. :-(

Maar waarom met C - is BE niet genoeg?

fb

Re: defender130

Geplaatst: di 31 mar 2009, 21:12
door jan aart
met c heb je geen bijtelling

of heb ik het fout ?

g r.


Jan Aart

Re: defender130

Geplaatst: di 31 mar 2009, 21:42
door Marc-my-Words
Ik heb wel eens gehoord van een HMMV die als vrachtwagen door het leven ging.
Als ik goed begrijp gebruik je zo nog een maas in de wet: nix tussenschot, en andere kritische maten.

In principe zou je met hulpveren al aan de 3500 kg totaalvoertuiggewicht moeten kunnen komen, met standaardveren zit je al aan 3050 kg. Zou interessant zijn om de specs van de militaire 130 eens te zien, de 110 Wolf heeft een zwaarder chassis en zwaardere veren (dus ook daarvan zijn de specs interessant).

Marc (dietochgeenCrijbewijsheeft)

Re: defender130

Geplaatst: di 31 mar 2009, 22:27
door Wompel
En je mag niet harder dan 80.....

Re: defender130

Geplaatst: di 31 mar 2009, 22:50
door James
En een tachograaf..... En volgens Jeremy Clarkson ook onderweg prostituees vermoorden. Hoort er allemaal bij.

Kïrst.

Re: defender130

Geplaatst: di 31 mar 2009, 23:11
door Marc-my-Words
Is die tachograaf al verplicht bij 3,5 ton?
Dat prostituees vermorden is vlgs mij ook facultatief.
En als je werkelijk niet harder als 80 rijdt, dan ben je de snelste auto in de file, dan rijd je voorop in de file. Niet zelden rijden echte vrachtwagens tegen de 100 km/u.

Marc

Re: defender130

Geplaatst: di 31 mar 2009, 23:41
door cor van leeuwen
Ben in 2008 mee aan de slag geweest maar landrover nederland is er niet blij mee en werk ook niet aan mee papieren er van te krijgen.

Re: defender130

Geplaatst: wo 01 apr 2009, 00:25
door Marc-my-Words
In Duitsland worden (of werden) Defender 90 op zwaardere veren gezet om op 2,8 ton te komen. Dan geldt daar nl een vrachtwagen-wegenbelasting. (Daarom zijn er zoveel 2,8 busjes.
Marc

Re: defender130

Geplaatst: wo 01 apr 2009, 00:40
door cadarn
Ik heb een 130 hcpu die gekeurd is op 3500 kg. Zaten inderdaad zoals marc zegt hulpveren onder. Moet toch niet zo moeilijk zijn om daar 1 kg bij te krijgen?
Jaap

Re: defender130

Geplaatst: wo 01 apr 2009, 09:08
door Jurriaan
Volgens mij rijden er in Engeland exemplaren rond met 4000kg totale massa, maar dat heb ik ook slechts vanaf internet begrepen.

Wellicht eens met een Britse dealer bellen?


Jurriaan.

Re: defender130

Geplaatst: wo 01 apr 2009, 11:06
door Wompel
1084135411_81c06f4a16_o.jpg --> mod_embed_images_loadimage('0a5ea5f66471cfc7a72b5c854842682f', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Ffarm2.static.flickr.com%2F1243%2F1084135411_81c06f4a16_o.jpg', 'http://farm2.static.flickr.com/1243/1084135411_81c06f4a16_o.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Ffarm2.static.flickr.com%2F1243%2F1084135411_81c06f4a16_o.jpg', '', 6040043, 600, 600, 'Loading image ...', false); zal wel in de buurt komen

Re: defender130

Geplaatst: za 04 apr 2009, 21:59
door leo vleugels
mr steenhoven,
ik heb een jonge 130 te koop
neem even contact op?
groeten leo