Pagina 1 van 1

testlampje

Geplaatst: vr 05 jun 2009, 23:47
door erik08
Hallo,

Eindelijk rijd de auto weer (seriesIII)!!

Alles werkt (tot nu toe)

Alleen het test lampje blijft continu branden.
Ik weet nog dat deze in de eerste maand dat ik er in gereden had af en toe brandde.
Vooral bij het schakelen viel mij toen op.

Waar dient dit lampje voor? en waarom zou hij nu continu branden?

Groeten Erik

Re: testlampje

Geplaatst: za 06 jun 2009, 00:50
door radiognome
Gaat het lampje uit als je bijvoorbeeld de fan van de verwarming aan zet of een ander willekeurig schakelaartje bedient?

Het enige massaprobleem dat mijn Series niet heeft, is de massa op kenteken.....

Re: testlampje

Geplaatst: za 06 jun 2009, 01:29
door erik08
Nee hij gaat niet meer uit.
Al bedenk ik net de de masse van het rechter knipperlicht nog niet goed is, dat werkt als enige nog niet.
Ik denk niet dat dit hiermee te maken heeft maar kan eens kijken

Re: testlampje

Geplaatst: za 06 jun 2009, 03:30
door Exfietser
Het testlampje is voor je remmen. Als het lampje uit is geeft het twee dingen aan. Namelijk of de remdruk in beide gescheiden remsystemen gelijk is. Er is dan dus geen lek. En dat er voldoende vacuum in het vacuumsysteem aanwezig is om de remservo goed te laten werken. Als het lampje brand is een van deze voorwaarden niet goed.

De druk veiligheids-schakelaar zit in de motorruimte tegen de rechter chassisbalk geschroefd. Het is een blok waar alle remleidingen samenkomen. Het schakelcontact dat ook in dat blok zit staat parallel aan het schakelcontact dat op je remservo in het vacuumsysteem zit.

Het meest waarschijnlijke is dat je vacuumcontact actief is. Er is gewoon geen vacuum omdat de smoorklep in de luchtinlaat niet juist is afgesteld. Toen het lampje af en toe aan knipperde kwam dat omdat je het gas los liet en koppeling in trapte. De luchtaanzuigende werking van de motor valt abrupt weg en doordat de smoorklep niet op tijd sluit valt ook vaccum gelijk weg. De vacuumswitch reageert en je lampje gaat branden. Oplossing hier is het afstellen van de klep.

Arnold.

Re: testlampje

Geplaatst: za 06 jun 2009, 19:54
door erik08
Ik zal zo eens in de boeken zoeken waar de smoorklep zit en hoe deze afgesteld moet worden.

Bij het verfen heb ik trouwens ook het vacuumtankje los gehad.
Heeft dit ook nog invloed op het lampje?

Wat ik nu nog niet snap is dat mijn remmen goed werken...(misschien kan het beter)....maar dat het lampje wel brand.
Want als ik het goed begrijp moeten je remmen niet/slecht werken als het lampje brand.

Erik

Re: testlampje

Geplaatst: wo 10 jun 2009, 23:09
door erik08
Het meest waarschijnlijke is dat je vacuumcontact actief is. Er is gewoon geen vacuum omdat de smoorklep in de luchtinlaat niet juist is afgesteld. Toen het lampje af en toe aan knipperde kwam dat omdat je het gas los liet en koppeling in trapte. De luchtaanzuigende werking van de motor valt abrupt weg en doordat de smoorklep niet op tijd sluit valt ook vaccum gelijk weg. De vacuumswitch reageert en je lampje gaat branden. Oplossing hier is het afstellen van de klep.


Ik kan nergens vinden hoe deze klep afgesteld moet worden, is dit te omschrijven?

Groeten Erik

Re: testlampje

Geplaatst: wo 10 jun 2009, 23:22
door Dennis101
Bij handeling nummer 70.00.00 in het werkplaats handboek is het fout zoeken in dit systeem beschreven, tevens wordt de procedure t.b.v het afstellen van de smoorklep hier als onderdeel van het fout zoeken behandeld.

Dennis B

Re: testlampje

Geplaatst: do 11 jun 2009, 00:00
door erik08
Bedankt, heb de beschrijving gevonden.