Pagina 1 van 1

meer "Wolf" vragen

Geplaatst: di 02 jun 2009, 00:19
door art1
Wie weet of en waar de softtop van een 110 Wolf te verkrijgen is??

Re: meer "Wolf" vragen

Geplaatst: di 02 jun 2009, 00:25
door Sjoerd O
Bedoel je hiermee gewoon een pvc softtop?
kijk hier anders eens

Re: meer "Wolf" vragen

Geplaatst: di 02 jun 2009, 00:46
door art11
he sjoerd,

Bedoelde zachte canvas softtop, leuke site maar zie niks van canvas wolf tops.

Re: meer "Wolf" vragen

Geplaatst: di 02 jun 2009, 00:53
door Hermen Vlothuizen
Ik las ooit dat met de juiste onderdeelnummers in theorie alle delen van een Wolf via een dealer bestelbaar zouden zijn. Wel heeft een Wolf een geheel eigen interne rolkooi, zodat ik het sterke vermoeden heb dat als je zo'n softtop zou weten te verwerven, deze niet goed verenigbaar zal blijken met de beugels van een gewone 110".

Naast het feit dat er op het thema "Wolf" ook weer vele varianten zijn, wijkt een Wolf in heel veel opzichten af van een civiele Defender. Hieronder een kleine opsomming. Ik ben benieuwd of je slechts benieuwd bent naar de verschillen of dat je een lookalike hoopt te bouwen?

Hermen

--
2 Inches higher than a defender due to the suspension design
Heavy duty shocks all round, nose forward type stance
Chassis 8 times more rigid than civilian Defender
Propshaft protection between chassis and tub
Heavy duty rear bumper and front bumper
Standard steering guard
Fuel / water storage bays in front of rear wheels (110 TUM only)
FFR brackets on front fenders and on tub
Sealed headlights with breather pipes that run to the top of the windscreen
111BHP 300 TDi motor with no electronics except fuel pump solenoid: See below
this allows the Wolf XD to be started and run without batteries being fitted once you manually bypass open the fuel pump solenoid - hence EMP proof
Heavy duty, quick release radiator
Gearbox oil cooling system
80 Litre reinforced fuel tank
Winterised design
Triangular air intake boxes on both fenders
Reinforced front bulkhead, cab top, rails and sills
Built in roll cage and bespoke rear bulkhead
Salisbury rear axle and standard front axle, both have been reinforced, they are 6mm thick steel and feature uprated diffs:the same diffs that can be found in a NAS Range Rover 4.6 HSE V8
Recirculating ball-power steering configuation
Dual servo assisted disc brakes all round
Heavy duty 16 inch wheels
24 Volt electrical system. FFR has a 24V generator too


The spare wheels are bolted on to the internal rollbar and all Wolf XDs have dual side fittings, so the spare wheel can be fitted to the left (RHD variants) or right (LHD variants)

Re: meer "Wolf" vragen

Geplaatst: di 02 jun 2009, 00:59
door art11
Hoi Hermen!

Bedankt voor de info door jouw opgesomt, interessant en nee was niet de bedoeling om een complete wolf look a like te bouwen, enkel wat details overnemen..

Op mijn 110 zit nu een truckab met daar achter frame voor softtop boven de bak, dit frame lijkt iets hoger dan de standaard 110 full softtop, dit is ook het geval bij de wolf softtop, iets hoger dan standaard.
Wil graag open kunnen rijden, dus de truckcab moet het veld ruimen en dacht misschien huidige frame te kunnen gebruiken in combinatie met enkele frame delen en een wolf softtop, vandaar dit idee...

Re: meer "Wolf" vragen

Geplaatst: di 02 jun 2009, 01:18
door Hermen Vlothuizen
Aha, duidelijk. Zoals gezegd, vermoed ik dat de pasvorm op een gewone buizenset heel teleurstellend zal uitpakken. Helaas heb ik geen specificaties om dat mee te onderbouwen, maar misschien is dat toch iets om op te letten als je aan zo'n softtop kunt komen.

Hermen

Re: meer "Wolf" vragen

Geplaatst: di 02 jun 2009, 10:32
door Puffino
wat een VERRUKKELIJK lijstje.....

Hmmmmmm. NOG leuker dan de mariniers 110 versie ;-)

Sander Lelieveld


Snorkel, een 200tdi Symphonie op 24V

Snorkel.Runde.NL

Re: meer "Wolf" vragen

Geplaatst: di 02 jun 2009, 22:22
door arthur verhalle
Ik wil je toch aanraden een volledige softtop incl "hoops"aan te schaffen. Ten eerste omdat dat beter op elkaar past, en ten tweede omdat je met een 110 ook nog een aardige snelheid kan bereiken. Niets is vervelender dan op de snelweg je halve softtop verliezen als gevolg van geknutsel met de constructie.

Voor wat betreft de Wolf/XD variant: deze heeft inderdaad geen "hoops" maar een interne rolkooi waarvan de maatvoering aan alle kanten afwijkt van die van een gewone softtop.

Als je overgaat op full-softtop in plaats van truck-cab, hou er dan ook rekening mee dat je je driepuntsgordel met een speciale beugel moet bevestigen aan de bakrand. Het is een eenvoudiger klusje van een truck-cab naar softtop dan van hardtop naar softtop, maar er komt iets meer bij kijken dan "effe" het dakje eraf schroeven.

Arthur

Re: meer "Wolf" vragen

Geplaatst: wo 03 jun 2009, 00:11
door art11
Hee arthur hier arthur,

Bedankt voor je suggesties, het beugeltje waar jij het over hebt is los te koop of mnakkelijk te maken?

Re: meer "Wolf" vragen

Geplaatst: wo 03 jun 2009, 00:29
door arthur verhalle
Hoi Arthur! ;-)

Het beugeltje is - vind ik - niet eenvoudig om zelf te maken, zeker niet omdat het hier om je veiligheid gaat. Ik moet even zoeken, maar ik heb alle artikelnummers van LandRover ergens op een lijstje staan. Ik heb zelf van mijn 110/300Tdi Hardtop voor de zomerperiode een softtop gemaakt. Alle benodigde onderdelen heb ik bij John Craddock in het verenigd koninkrijk gekocht.

Ik meen dat ik vorig jaar hier op het forum al eens een stuklijst heb geparkeerd, maar geef anders even je mail-adres, dan stuur ik je boodschappenlijst. Voor een gordel-beugel (laat ik het ding zo maar even noemen) heb je ongeveer 5 of 7 onderdelen nodig: de beugel zelf, een linker- en rechterschoor en wat onderdelen om de gordel netjes te geleiden. Overigens komt de gordel iets lager te zitten dan wat je gewend bent, maar dat mag de pret niet drukken. Een open 110 rijdt SUPER.

Arthur

Re: meer "Wolf" vragen

Geplaatst: wo 03 jun 2009, 00:37
door arthur verhalle
Nou, het was niet vorig jaar, maar 2006. Hierbij een stukje relevante proza:

Uitgaande van een 3-deurs 110.

Veiligheidsgordels :
< dit geldt ook voor een truck-cab >
bestaande 3-punts-gordels losnemen van bovenste deel cabine. bovenste cabinedeel verwijderen. Je kunt het hele bovendeel met 2 man eraf krijgen :
<hardtop>
eerst de achterdeur verwijderen, kabelboom zit achter paneel scharnierzijde gestekkerd. Dak + zijwanden zitten vast aan bak op 8 plaatsen, dak zit vast aan voorruit-frame, dus hemeltje (+spiegel+sun-visors+binnenlicht+alarm-detector) verwijderen. deur-rubbers losnemen en dak eraf tillen. !!!! is zwaarder dan je denkt !!!!
< truck-cab >
wat je nodig hebt voor de gordel terug te plaatsen is een zogenaamde anchorage bar : MRC7354 en links en rechts de supports hiervoor : MRC199 en MRC200

Deze support-bar staat op de rand van je bak. De gaten zijn hiervoor reeds voorzien. Aan de bovenzijde van deze support-bar zitten montagepunten voor de originele bouten van de veiligheidsgordels. De kosten voor zo'n bar+supports zijn ongeveer 100 pond ex VAT bij Craddock.

Formeel, als je het helemaal op zijn landrovers wil doen heb je nog wat moerplaatjes nodig, maar die zijn moeilijk leverbaar. Als je een beetje je best doet zijn ze niet nodig en kun je alles monteren met behulp van standaard M8 en M10 bouten/moeren.

Officieel schrijft landrover ook nog guardplates voor de gordels voor. Deze plaatjes zitten achter je stoel en zorgen ervoor dat de gordel zonder belemmeringen af- en oprolt. De leverbaarheid hiervan is nogal moeizaam en het nut ervan waag ik te betwijfelen, immers achter op je stoelen zitten al afstandhouders..... Afgelopen zomer heb ik een grote reis gemaakt met soft-top en zonder guard-plates en de gordels werkten perfect.

Arthur

Re: meer "Wolf" vragen

Geplaatst: wo 03 jun 2009, 00:42
door 110
Waarom de gordels niet aan de rolkooi bevestigen ?
Net zoals gebruikelijk bij de softtop mariniers 110 ?


Succes

Re: meer "Wolf" vragen

Geplaatst: wo 03 jun 2009, 12:08
door art11
hier zijn geen speciale beugels voor nodig? Nou zit er nog geen rolbeugel in, en deze weet ik wel te vinden voor prikkie, staat ook gelijk stoer.

Maar...deze pick up heeft 9 persoons kenteken en dus 2 bankjes in de lengterichting in de bak, kan ik de rolbeugel dan wel kwijt zonder zitplaatsen op te hoeven offeren?

Hoor het weer graag van jullie, ben al hoop wijzer

Re: meer "Wolf" vragen

Geplaatst: wo 03 jun 2009, 21:51
door arthur verhalle
De standaard beugel voor gordels kan je wel kwijt, want die staat op de rand van je laadbak. Een rolbeugel, die bedoeld is om inzittenden te beschermen bij over-je-dak-rollen, kost je 2 van je 4 banken omdat deze op je wielkast staat en daar doorheen op een outrigger van je chassis wordt afgesteund.

Arthur