oponthoud in Belgie
Geplaatst: ma 25 mei 2009, 18:36
Hemelvaart.... even 2 dagen in de Ardennen bij Maka geweest. Heerlijke dagen gehad, zaterdag rustig aan en via allerlei binnendoorweggetjes en kleine dorpjes terug richting huis. Tot bijna in Maastricht. Aan de overkant van de weg stond een flits-auto, die had ik wel gezien. Bijna 3 km. verderop mocht ik aan de kant.
Ik had te snel gereden (blijt wennen he een TD5 ) en dus mochten we een zakje euro's wegtikken. Omdat ik niet genoeg cash bij had zou de LaRo in beslag worden genomen, zo doen we dat bij buitenlanders. Na wat vragen en 'onderhandelen' zou er een agent meerijden naar de dichtstsbijzijnde pinautomaat.....als ze klaar waren met de flitsactie. Dus bijna 45 minuten moeten wachten. Gelukkig waren we niet de enige NL-kenteken auto's die aan de kant gingen.
Alles leek in orde totdat....er een motormuisagent polshoogte kwam treffen. Mensen in een LaRo zijn altijd mensen die het niet zo nauw nemen met de regels vertelde hij. (lekker vooroordeel maar ik kon me inhouden en netjes blijven). Hij wilde wel eens zien of de technische installatie van de legeraanhanger wel klopte en meer..... Moeilijk doen over een NaTo haak die niet eens in gebruik was, een verloopstekker van 13 naar 7 polig die geen "E" nummer had en een trekhaakaanpassing die volgens hem niet mocht op een zware aanhanger. Gelukkig was het typeplaatje van de Polynorm nog leesbaar waarop staat dat de max-laadvermogen 750 kilo is en kwam de 1e agent aan dat ik mee moest naar de pinautomaat.... Volgende keer dus maar gewoon over de autoweg die kant op..
Erwin
110SW TD5 2002
[www.terriet.com]
Ik had te snel gereden (blijt wennen he een TD5 ) en dus mochten we een zakje euro's wegtikken. Omdat ik niet genoeg cash bij had zou de LaRo in beslag worden genomen, zo doen we dat bij buitenlanders. Na wat vragen en 'onderhandelen' zou er een agent meerijden naar de dichtstsbijzijnde pinautomaat.....als ze klaar waren met de flitsactie. Dus bijna 45 minuten moeten wachten. Gelukkig waren we niet de enige NL-kenteken auto's die aan de kant gingen.
Alles leek in orde totdat....er een motormuisagent polshoogte kwam treffen. Mensen in een LaRo zijn altijd mensen die het niet zo nauw nemen met de regels vertelde hij. (lekker vooroordeel maar ik kon me inhouden en netjes blijven). Hij wilde wel eens zien of de technische installatie van de legeraanhanger wel klopte en meer..... Moeilijk doen over een NaTo haak die niet eens in gebruik was, een verloopstekker van 13 naar 7 polig die geen "E" nummer had en een trekhaakaanpassing die volgens hem niet mocht op een zware aanhanger. Gelukkig was het typeplaatje van de Polynorm nog leesbaar waarop staat dat de max-laadvermogen 750 kilo is en kwam de 1e agent aan dat ik mee moest naar de pinautomaat.... Volgende keer dus maar gewoon over de autoweg die kant op..
Erwin
110SW TD5 2002
[www.terriet.com]