Pagina 1 van 1

oponthoud in Belgie

Geplaatst: ma 25 mei 2009, 18:36
door Erwin 110TD5
Hemelvaart.... even 2 dagen in de Ardennen bij Maka geweest. Heerlijke dagen gehad, zaterdag rustig aan en via allerlei binnendoorweggetjes en kleine dorpjes terug richting huis. Tot bijna in Maastricht. Aan de overkant van de weg stond een flits-auto, die had ik wel gezien. Bijna 3 km. verderop mocht ik aan de kant.

Ik had te snel gereden (blijt wennen he een TD5 ) en dus mochten we een zakje euro's wegtikken. Omdat ik niet genoeg cash bij had zou de LaRo in beslag worden genomen, zo doen we dat bij buitenlanders. Na wat vragen en 'onderhandelen' zou er een agent meerijden naar de dichtstsbijzijnde pinautomaat.....als ze klaar waren met de flitsactie. Dus bijna 45 minuten moeten wachten. Gelukkig waren we niet de enige NL-kenteken auto's die aan de kant gingen.

Alles leek in orde totdat....er een motormuisagent polshoogte kwam treffen. Mensen in een LaRo zijn altijd mensen die het niet zo nauw nemen met de regels vertelde hij. (lekker vooroordeel maar ik kon me inhouden en netjes blijven). Hij wilde wel eens zien of de technische installatie van de legeraanhanger wel klopte en meer..... Moeilijk doen over een NaTo haak die niet eens in gebruik was, een verloopstekker van 13 naar 7 polig die geen "E" nummer had en een trekhaakaanpassing die volgens hem niet mocht op een zware aanhanger. Gelukkig was het typeplaatje van de Polynorm nog leesbaar waarop staat dat de max-laadvermogen 750 kilo is en kwam de 1e agent aan dat ik mee moest naar de pinautomaat.... Volgende keer dus maar gewoon over de autoweg die kant op..

Erwin
110SW TD5 2002
[www.terriet.com]

Re: oponthoud in Belgie

Geplaatst: ma 25 mei 2009, 20:04
door Apke
Tja ..... of die mensen met Laro's het niet altijd zo nauw nemen, of dat die agenten het graag beter willen weten, blijft natuurlijk een vraag.

Een E-nummer op een verloopplug lijkt me iets onzinnigs, ik geloof niet dat dit iets te maken heeft met veiligheid of iets dergelijks. En dan moeilijk doen over een van alles en nog wat terwijl je een aanhanger met een max gewicht van 750 kg hebt.
Goed dat je je hebt ingehouden en dat je netjes bleef. Een zoekende agent kan heel vervelend zijn

Apke
Beheerder PrikkersWinkel

larrie-nu.jpg --> mod_embed_images_loadimage('e637b48ab9290ccd1c6efc52b2a2302b', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', 'http://www.matteman.nl/images/larrie-nu.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', '', 6423261, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Larrie - Serie III 109 Stawag (in onderhoud)
Duck - Disco 2 TD5 (voorlopige naam)

Re: oponthoud in Belgie

Geplaatst: ma 25 mei 2009, 20:29
door Larosaurus
Waar was dat precies, Tussen Vise en de grens? Ik kom daar namelijk errug vaak en heb weinig trek in dit soort grappen van de zwaantjes..

Re: oponthoud in Belgie

Geplaatst: ma 25 mei 2009, 23:48
door paulus-109
je hebt te hard gereden, dat is een punt voor de belgen.
ze innen cash omdat NL niet meedoet aan het doorgeven van de persoonsgegevnes achter een kenteken.
andersom wel, als ik in friesland geflitst word moet ik hard doorrijden richting antwerpen om de enveloppe van het justitieel incassobureau voor te zijn!
die onzin over je aanhanger is plagerij, doen ze in nl ook, ik ken er zelfs die hun sankey op het buro moesten stallen.

paul, die erg graag in belgie woont !!

Re: oponthoud in Belgie

Geplaatst: di 26 mei 2009, 01:20
door Erwin 110TD5
Het was in Tonge(l)re.... vlak voor Maastricht.

Erwin
110SW TD5 2002
[www.terriet.com]