je bedoeld dit bericht?
Geplaatst: do 01 jan 1970, 01:00
Auteur: Paul Stroink (---.adsl.wanadoo.nl)
Datum: 18-05-2009 08:57
Tsja, hier dan een berichtje van mij...
Wegklikken hoeft voor mij ook niet, al is het natuurlijk niet leuk om dit soort dingen over jezelf te horen. Ik zat dit weekend in Engeland en hoor het dus nu pas.
Ik kan er het volgende over zeggen, het is in elk geval een echt bericht en niet één of andere grappenmaker.
Toch begrijp ik er niets van. Het laatste contact wat ik met Ronald heb gehad was op 10 april 2008 (ik bewaar ál mijn email), de verkoop was op 4 april. Een paar dagen na de koop kreeg ik een mailtje dat de accu stuk was en dat de auto een beetje lekte. Het was vreemd, want ik had de auto hier geruime tijd op mijn terrein gehad en de accu was destijds prima. Ik heb echter zonder discussie direct een nieuwe accu vergoed. Wat kleinere lekkages zijn helaas mogelijk bij een oudere Land Rover, in de voor 110TDI begrippen, instap-prijsklasse.
Ronald heeft hier toen in eerste instantie positief op gereageerd maar stuurde later een mailtje dat hij met de auto bij de dealer was geweest (wat je nooit moet doen met een oude Land Rover) en die vonden dat er een nieuwe tussenbak onder moest vanwege lekkages. Ronald wilde daar graag 1000 euro voor hebben. Bij mij op het terrein was er geen zichtbare lekkage te bespeuren en ik ben zelf rijdend met deze auto naar de RDW geweest en hij reed, remde, en stuurde toen uitstekend. Ik heb dan ook gezegd dat ik hier niet in tegemoet wilde komen.
Hier heeft Ronald niet ontevreden op gereageerd en we hebben nog diverse vriendelijke mailtjes uitgewisseld tot 10 april over mijn reisjes naar Engeland en dat hij in Cornwall heeft gewoond. Daarna heb ik helemaal nooit meer iets van Ronald gehoord.
Ik heb de auto destijds gewoon naar een APK-station gebracht en de mankementen die me daar zijn meegedeeld heb ik gerepareerd. De auto is destijds volledig APK-waardig afgeleverd. Wat er in de anderhalf jaar dat hij de auto heeft gehad daarna mee gebeurd is weet ik natuurlijk niet.
Ik heb helaas niet meer de oude advertentietekst, dus ik weet ook niet meer wat ik heb beloofd over de auto, maar ik probeer altijd alles zo eerlijk mogelijk te omschrijven en als er mankementen zijn, zal ik die zeker niet proberen te verbergen. Natuurlijk kan ik best eens iets over het hoofd zien, ik ben uit hobby begonnen en ben geen monteur al heb ik inmiddels natuurlijk een flinke ervaring.
Mijn doel bij verkoop is toch een tevreden klant te hebben die blij is met zijn aanschaf, het is in de regel een boel geld voor een oude auto.
De Land Rover wereld is klein, als ik, of één van mijn conculega's met enige regelmaat mensen probeerden op te lichten zou dat snel bekend zijn. We kennen allemaal wel een paar bedrijven die hierdoor een slechte naam hebben gekregen.
Ik heb in de afgelopen jaren heel erg veel 110's verkocht, van opknappers met heel veel werk tot bijna concoursstaat auto's, en van goedkoop tot heel duur. Ik denk wel een 20 auto's aan prikkers en eigenlijk alleen maar positieve reacties ontvangen.
Af en toe een mankementje als een kapotte accu of dynamo of lekke radiateur of zo iets en dat soort dingetjes zijn altijd probleemloos verholpen.
Toch is het altijd zaak om zelf ook goed te kijken, en te realiseren wat het rijden in een oude engelse terreinwagen inhoudt.
Een nieuwe auto, dus 100% perfect, gaat het meestal niet meer worden.
Datum: 18-05-2009 08:57
Tsja, hier dan een berichtje van mij...
Wegklikken hoeft voor mij ook niet, al is het natuurlijk niet leuk om dit soort dingen over jezelf te horen. Ik zat dit weekend in Engeland en hoor het dus nu pas.
Ik kan er het volgende over zeggen, het is in elk geval een echt bericht en niet één of andere grappenmaker.
Toch begrijp ik er niets van. Het laatste contact wat ik met Ronald heb gehad was op 10 april 2008 (ik bewaar ál mijn email), de verkoop was op 4 april. Een paar dagen na de koop kreeg ik een mailtje dat de accu stuk was en dat de auto een beetje lekte. Het was vreemd, want ik had de auto hier geruime tijd op mijn terrein gehad en de accu was destijds prima. Ik heb echter zonder discussie direct een nieuwe accu vergoed. Wat kleinere lekkages zijn helaas mogelijk bij een oudere Land Rover, in de voor 110TDI begrippen, instap-prijsklasse.
Ronald heeft hier toen in eerste instantie positief op gereageerd maar stuurde later een mailtje dat hij met de auto bij de dealer was geweest (wat je nooit moet doen met een oude Land Rover) en die vonden dat er een nieuwe tussenbak onder moest vanwege lekkages. Ronald wilde daar graag 1000 euro voor hebben. Bij mij op het terrein was er geen zichtbare lekkage te bespeuren en ik ben zelf rijdend met deze auto naar de RDW geweest en hij reed, remde, en stuurde toen uitstekend. Ik heb dan ook gezegd dat ik hier niet in tegemoet wilde komen.
Hier heeft Ronald niet ontevreden op gereageerd en we hebben nog diverse vriendelijke mailtjes uitgewisseld tot 10 april over mijn reisjes naar Engeland en dat hij in Cornwall heeft gewoond. Daarna heb ik helemaal nooit meer iets van Ronald gehoord.
Ik heb de auto destijds gewoon naar een APK-station gebracht en de mankementen die me daar zijn meegedeeld heb ik gerepareerd. De auto is destijds volledig APK-waardig afgeleverd. Wat er in de anderhalf jaar dat hij de auto heeft gehad daarna mee gebeurd is weet ik natuurlijk niet.
Ik heb helaas niet meer de oude advertentietekst, dus ik weet ook niet meer wat ik heb beloofd over de auto, maar ik probeer altijd alles zo eerlijk mogelijk te omschrijven en als er mankementen zijn, zal ik die zeker niet proberen te verbergen. Natuurlijk kan ik best eens iets over het hoofd zien, ik ben uit hobby begonnen en ben geen monteur al heb ik inmiddels natuurlijk een flinke ervaring.
Mijn doel bij verkoop is toch een tevreden klant te hebben die blij is met zijn aanschaf, het is in de regel een boel geld voor een oude auto.
De Land Rover wereld is klein, als ik, of één van mijn conculega's met enige regelmaat mensen probeerden op te lichten zou dat snel bekend zijn. We kennen allemaal wel een paar bedrijven die hierdoor een slechte naam hebben gekregen.
Ik heb in de afgelopen jaren heel erg veel 110's verkocht, van opknappers met heel veel werk tot bijna concoursstaat auto's, en van goedkoop tot heel duur. Ik denk wel een 20 auto's aan prikkers en eigenlijk alleen maar positieve reacties ontvangen.
Af en toe een mankementje als een kapotte accu of dynamo of lekke radiateur of zo iets en dat soort dingetjes zijn altijd probleemloos verholpen.
Toch is het altijd zaak om zelf ook goed te kijken, en te realiseren wat het rijden in een oude engelse terreinwagen inhoudt.
Een nieuwe auto, dus 100% perfect, gaat het meestal niet meer worden.