Pagina 1 van 1
versnelingsbak
Geplaatst: ma 18 mei 2009, 22:48
door camelstorm
Ik ben ten einde raad, na 150km, een gebroken distrubutiesnaar dus nieuwe motor in de camel 90 gebouwd, nu kijg ik hem niet meer in de versnelling, bij achteruit knarsen de tanden overelkaar bij vooruit is ie niet in te schakelen. wat heb ik de laatste dagen gedaan:hoofd en slave cilinders van de koppeling vervangen en ontlucht, versnellingsbak uitgebouwd en drukgroep die 150 km oud is opnieuw gemonteerd, de bak is een gereviseerde, ook 150 km oud, dit alles na het inbouwen van een gereviseerde 200TDI.
Wat kan ik nog doen ik wil zo graag rijden.
Re: versnelingsbak
Geplaatst: di 19 mei 2009, 00:34
door Bart van Dessel
Heb je bij het monteren de koppelingsvork vervangen of versterkt? Die willen regelmatig doorbreken waardoor je geen koppeling meer hebt. Gebroken distributiesnaar geeft normaal gesproken geen kapotte motor, de tuimelaars gaan afbreken, of kromme stoterstangen. Als je geen historie weet of bij twijfel dan altijd riem vervangen, zo redeneer ik en heb er nog nooit eentje stuk gehad.
Succes in ieder geval,
gr, Bart
Re: versnelingsbak
Geplaatst: di 19 mei 2009, 02:27
door Frans Bonnes
Zo te horen komt de koppeling niet vrij.
Dus nog mmar eens ontluchten, als dat niet helpt zal de bak er toch wel weer achter weg moeten.
Er zit dan waarschijnlijk iets niet goed met drukgroep / koppeling.
fb
Re: versnelingsbak
Geplaatst: di 19 mei 2009, 09:33
door camelstorm
Bart ik had de snaar vervangen maar achteraf bleek dat de aandrukrol te hoog was en tegen het deksel aan liep.Donderdag ga ik de bak nogmaals uitbouwen.
Re: versnelingsbak
Geplaatst: di 19 mei 2009, 11:11
door Huub Pennings
Heeft die bak nog gewerkt na revisie? Anders is er wellicht iets aan de hand met de bak.
Volgend testje kan uitsluitsel geven, Schakelt hij wel met ingetrapte koppeling, zonder lopende motor, met een wiel in de lucht waaraan gedraaid wordt? Dan is het koppelingmechanisme de eerste verdachte. Schakelt hij dan niet, dan is er iets aan de bak verdacht. Meegemaakt dat er bij montage van de tussenbak
een bout op de verkeerde plaats was ingedraaid die zo de bak blokkeerde, kost even tijd voor ik dat gevonden had....
Succes,
Huub