Pagina 1 van 1

takkenvangers en rolconstructies

Geplaatst: di 12 mei 2009, 00:06
door Vossehoff
Naar aanleiding van Hans zijn verhaal (en de bijbehorende boete) de takkenvangers maar even achterwege gelaten op onze camper in aanbouw. Nu zijn we echter met de rolconstructie bezig en opeens hadden we het idee om deze door te zetten van roofrack/rolconstructie (eindigt halverwege de motorkap) tot bullbar.

Nou weet ik dat er ook roofracks zijn die volledig doorlopen tot aan de bumper, maar vraag me nu wel af in hoeverre dit alles legaal is. In principe is namelijk zo'n beetje alles wat extra aan een landrover zit levensgevaarlijk voor het verkeer om je heen (band op de motorkap, externe rolbeugels, roofrack, bullbar, snorkel, etc).

Heb geen trek in 240 euro boete dus was benieuwd wat jullie er van denken (ga deze week ook nog even contact opnemen met de verkeerspolitie om te zien wat hun visie is).

Gr. Niels

Zie ook: [landrover.prikpagina.nl]

Re: takkenvangers en rolconstructies

Geplaatst: di 12 mei 2009, 00:17
door Jan Willem de Winter
Nog even aanhakend op dat 240 euro.

Ik vind het een beetje bangmakerij hoor.
Okay feitcode uitstekende delen etc.
Maar als je dat gaat bekijken zou een imperiaal of fietsendrager op het dak ook niet mogen.
Extra lampen voorop is dan ook al een moeilijke of een dikke antenne zoals de mariniers het hebben.

En wat dacht je hiervan
[images.google.nl]

Laten we ons nou niet gek maken.
Een agent gaat je heus niet aan de kant zetten omdat er twee touwen op je auto zitten hoor.

Suk6

JW

Re: takkenvangers en rolconstructies

Geplaatst: di 12 mei 2009, 00:22
door Apke
Tja .... alles wat aan een Landrover zit is levensgevaarlijk ...... heb je net je benen gebroken op de bumper krijg je een motorkap in je middenrif en komt je met je hoofd tegen de reserve band.
Gelukkig wordt je door de snelheid omhoog geslingerd waardoor het roofrack ineens een scherp rooster lijkt te worden.
Ben je eindelijk over het dak heen, dan val je ineens meer dan 2 meter naar beneden .....

Oh ,,,, heb even gegoogled naar scherpe uitstekende delen, aluminium (achter) spoilers vallen er tegenwoordig ook onder.

OK, even alle gekheid op een stokje.
Ik denk (bij vlagen denk ik, meestal is het windstil) dat stevige buizen veiliger zijn dan staaldraden. Zeker als je deze buizen mooi halverwege de wing uit laat komen. Blijft netjes binnen de auto en een voetganger of fietser moet een behoorlijk stuk de moterkap op om ze te raken.
Ben benieuwd wat onze blauwe vrienden zeggen.

Apke
www.larrie.nl

Re: takkenvangers en rolconstructies

Geplaatst: di 12 mei 2009, 00:26
door Apke
Een aluminium (achter) spoiler wordt ook al gezien als scherp uitstekend deel. Even een zoekopdrachtje bij Google (ze zijn laaiend op sommige forums)

Ik zou de verzekering toch niet graag uitdagen bij een schadegevalletje .....

Apke
www.larrie.nl

Re: takkenvangers en rolconstructies

Geplaatst: di 12 mei 2009, 11:02
door G-men (Gargamel)
En ik dacht nu juist dat het voordeel was dat mensen onder de auto door konden.....

;-)

Re: takkenvangers en rolconstructies

Geplaatst: di 12 mei 2009, 14:29
door Marijn & Simba
das dus de grap, bij top gear hebben ze ooit aangetoond dat je bij een gemiddelde LR minder kans op zwaar letsel overhoudt dan bij een VW Golf of zo.

Re: takkenvangers en rolconstructies

Geplaatst: di 12 mei 2009, 20:06
door Davy
Eh, die betrouwbare bron is wel iemand die straks die 240 euris kan/gaat opleggen, dus zal wel niet helemaal uit de lucht gegrepen zijn.