Goede avond allemaal,
Ik heb een vraagje, en dat vraagje gaat over het motornummer, ik heb een belgje, uit 75, ex leger dus. Nu zie ik in het handboek dat je bv voor het plaatsen van bougies dat er verschillende compressie verhoudingen zijn, en dat zou je kunnen aflezen aan de begin cijfers van het motornummer ware het niet dat mijn motornummer dus begint met 995, dus ja wat is nu de compressie verhouding van mijn motor. En het nummer eindigt met een letter C, kan ik deze letter gewoon aanhouden voor bijvoorbeeld de stroomverdeler, die moet ik namelijk vervangen
Groetjes Richard Dries
motornummer
-
88Cees
Re: motornummer
Hoi Richard,
ik heb dezelfde auto en mijne is 8:1 comp. verhouding.
Als het goed is staat er boven op je cilinderkop naast het kleppendeksel, aan de kant van je spruitstukken in het midden een 8.
Tussen de kopbouten zit een soort verhoging waar die 8 is ingeslagen, vaak heel onduidelijk.
Gr Cees
ik heb dezelfde auto en mijne is 8:1 comp. verhouding.
Als het goed is staat er boven op je cilinderkop naast het kleppendeksel, aan de kant van je spruitstukken in het midden een 8.
Tussen de kopbouten zit een soort verhoging waar die 8 is ingeslagen, vaak heel onduidelijk.
Gr Cees
-
Richard Dries
Re: motornummer
Heee Cees, weer bedankt, ga effe kijken, heb inderdaad daar ergens wat gezien, maar was volgens mij een heel nummer
gr Ries
gr Ries