cross drilled input gear
Geplaatst: do 18 okt 2007, 21:42
Toen ik vorige week mijn versnellingsbak (lt77) uit de 110 (200tdi) heb gehaald, heb ik natuurlijk meteen even de splines van de mainshaft geïnspecteerd. Ziet er eigenlijk nog erg goed uit, maar een heel klein beetje slijtage.
Standaard vang ik met de koppeling alle speling in de aandrijflijn op en rij dus helemaal kloink-vrij. Dit heeft vast een positieve invloed op de levensduur van de splines (en de rest).
Nu vraag ik me af of het nu toch noodzakelijk zal zijn om een cross drilled input gear te monteren voor een lange levensduur. Ik zou ook het huidige tandwiel kunnen laten boren door mijn buren (=metaalbedrijf), ik hoorde dat een nieuw tandwiel soms kan gaan zingen omdat het niet is ingelopen op de rest.
Of zal ik het gewoon zo laten?
Standaard vang ik met de koppeling alle speling in de aandrijflijn op en rij dus helemaal kloink-vrij. Dit heeft vast een positieve invloed op de levensduur van de splines (en de rest).
Nu vraag ik me af of het nu toch noodzakelijk zal zijn om een cross drilled input gear te monteren voor een lange levensduur. Ik zou ook het huidige tandwiel kunnen laten boren door mijn buren (=metaalbedrijf), ik hoorde dat een nieuw tandwiel soms kan gaan zingen omdat het niet is ingelopen op de rest.
Of zal ik het gewoon zo laten?