Pagina 1 van 1
Mercedes motor
Geplaatst: zo 07 okt 2007, 13:01
door Eddie Kapitein
Een vriend van mij wil in zijn 88 een mercedes motor bouwen, hij heeft deze gratis gekregen van zijn vader het is een 2.3 benzine uit 1985. Heeft iemand dit al eens gedaan en kan het eigenlijk wel met de versnellingsbak.
Re: Mercedes motor
Geplaatst: zo 07 okt 2007, 13:44
door paulus
kijk eens op www.enginecoversions.co.uk
zij doen ombouw maar vooral met yap motoren, wellicht kunnen zij je wel op weg helpen;
op de paginamarkt (rechts geel blok) heb ik een tijd terug ook wel iets voorbij zien komen van een speciale conversie ring voor mb
even zoeken op mercedes en conversiering.
succes paul
Re: Mercedes motor
Geplaatst: zo 07 okt 2007, 13:44
door Leo Peters
Bij Jansssen in Oosterwijk stond er heel lang een te koop
Hij had een Bels kenteken
zij weten er denk ik meer van
sukses
Re: Mercedes motor
Geplaatst: zo 07 okt 2007, 14:33
door Frans Bonnes
Vraag Bowy eens.
Volgens mij hebben hij en zijn vader een Mercedesblok ingebouwd. In Dorris??
fb
Re: Mercedes motor
Geplaatst: zo 07 okt 2007, 19:04
door Paul KampeerRover
Is redelijk vaak gedaan, m.n. de dieseltjes overigens.
Je hebt er een pasring voor nodig en waarschijnlijk iets weghalen/aanpassen aan het schutbord.
Veel mb blokken zijn nogal hoog waardoor er een kans bestaat fat je carterpan nogal laag uitkomt. Maar ik weet uiteraard niet wek blok er in zou moeten.
Maar het is dus vaker gedaan.
Re: Mercedes motor
Geplaatst: do 11 okt 2007, 00:03
door Dorris
Frans Bonnes klopt
Mijn One 10 (1984) heeft zijn 2e MB blok. Het is nu een 5 cilinder diesel uit een mercedes van 88 stationcar: 300 TD. Oorspronkelijk zonder turbo en daarmee wat te weinig vermogen. Nu met turbo en een disko tussenbak. Daarmee prima overbrengverhouding voor op de weg (120 km/uur). In het terrein en bij echt zwaar trekken bij wegrijden wel de lage gearing nodig. Verbruik 1 op 10 -11 dat wel.
Aansluiting aan de versnellingsbak middels een pasring en een afgedraaid mercedes vliegwiel. Deze motor werd vroeger alleen met een automaat geleverd. Het carterpandeksel is gemodificeerd om ruimte voor het inveren van de vooras mogelijk te maken. De standaard oliekoeler van MB vervangen door een kleinere en die voor de landrover radiator geplaatst. Tot slot het luchtfilter aangepast en daarmee het turbogat goed opgevuld.
Als je wilt kun je een keertje komen kijken in Eindhoven,
Het was een echte uitdaging maar ik ben al meer dan 2 jaar zeer tevreden na 40.000 km verder.
So Long Roelof, vader van Bowy