Pagina 1 van 1

rr kopen

Geplaatst: ma 01 okt 2007, 19:00
door tim wissink of geerdink
Hallo allemaal, ik ben van plan om een rr te kopen, hij moet belasting vrij zijn.
wat raden jullie aan en wat raden jullie zeker af!?
oh ja, k heb nu een lightweight en die is te koop, iemand interesse?
vriendelijke groet,

Tim

Re: rr kopen

Geplaatst: ma 01 okt 2007, 19:37
door Rob

Tja daar vraag je wat,

De RR kan flink roesten, vooral de binneschermen en de achterkleppen, technisch zijn ze redelijk bullet proof,
Pas op met de omgekatte exemplaren, vanaf ombouwdatum 1999 en later moet 2/3 deel uit het originele bouwjaar zijn. dus geen 3.9 automaat met een 4 drs body. je kunt er behoorlijk nat mee gaan. laten staan dus.
De vroege modellen hebben vaak geen stuurbekrachtiging, kan soms lastig zijn.
Het is maar net wat je zoekt.

gr en succes
Rob

Re: rr kopen

Geplaatst: ma 01 okt 2007, 19:39
door tim wissink of geerdink
en dan? 3.5 of 3.9?

Re: rr kopen

Geplaatst: ma 01 okt 2007, 19:39
door Gerben tB
Tim je kwam volgens mij uit Enschede ?? Ga eens kijken bij RoadTuning daar aan de zomerweg.

Re: rr kopen

Geplaatst: ma 01 okt 2007, 19:39
door Gerben tB
Wilde maar zeggen dat je daar van hem een goed advies krijgt

Re: rr kopen

Geplaatst: ma 01 okt 2007, 19:41
door Rob
De originele belastingvrije zijn altijd 3.5 carburatie, injectie is meen ik pas in 1986 gekomen, de 3.9 eind 1989 meen ik.

gr
Rob

Re: rr kopen

Geplaatst: ma 01 okt 2007, 21:26
door Dick
Tim,

3,5 motoren zijn sterker dan 3,9 of nog grotere. Reden is dat de 3,5 dikkere cylinderwanden heeft waardoor minder snel scheuren kunnen ontstaan. Die scheurne ontstaan relatief simpel bijv bij overhitting. Er is heel veel info te vinden over de motoren op rpi engineering (www.v8engines.com) en bij Rene Winters die hier ook wel actief is (www.rover-v8.nl).

Ik heb zelf recent gekozen voor een nieuw 3,5 blok met een wat andere nokkenas. Daarmee toch wat meer kracht dan de standaard 3,5 maar niet het manco van de scheurende wanden. Is toch een prijzig geintje als je blok scheurt.

De combinatie van het 3,5 blok (injectie) met andere nokkenas levert significant trekkracht verschil.

Groet, Dick