trekhaak onder HCPU

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Ian

trekhaak onder HCPU

Bericht door Ian »

Mijn auto is van oorsprong een 110 HCPU.
Er heeft in het verleden een trekhaak onder gezeten en ik wil (nu ik niet meer zo vaak de wereld rond rij) er weer een onder monteren.
De achterbak van een HCPU steekt verder naar achteren dan de achterbalk
Een centimeter of 10/15 geloof ik. mijn auto met opbouw is iets langer..
Ik heb weleens een soort extensie of verleng stuk gezien om de trekhaak verder naar achter te plaatsen maar heb deze op het web nog niet te koop gezien.

Naar aanleiding van bovenstaande...
Mijn vragen...
Zijn deze te koop in combinatie met een 3500kg trekhaak?
of
Als mijn trekhaak 3500kg goedgekeurd is kan (mag) ik zelf een verlengstuk maken om er tussen te zetten.
Uiteraard gebruik ik alleen hoogwaardig materiaal en wordt het volgens de hoogst mogelijk kwaliteits eisen gemaakt.

Ik ben benieuwd wat er mogelijk is.
Zelf heb ik nog geen E achter mijn B maar als ik met Bogie uberhaupt iets wil trekken dan heb ik E nodig vanwege de hoge eigengewicht. :-)

Groet
Ian
www.overlanding.nl
Serious IIa

Re: trekhaak onder HCPU

Bericht door Serious IIa »

Ik heb gewoon een standaard iets langer haak erachter, met typeplaatje dus ja het kan. Zal van de week eens een fotootje maken.

GR bowy
Ian

Bericht door Ian »

Bedankt Bowy,

Ik ben benieuwd.
Mijn bak is 10 cm langer dan een HCPU en als ik een trekhaak er onder hang wil ik genoeg verticale flexibiliteit hebben om nog redelijk 'Landrover' dingen te doen met een aanhanger er achter.

Groet
Ian

ps heb je al je Skoda ;-) kloon bedrijfswagen al?
Dennis101

Bericht door Dennis101 »

De extensie is een onderdeel die gewoon bij Land Rover zelf vandaan komt en hoort bij het pakket als je op een HCPU een trekhaak monteert.
Dit deel is natuurlijk ook los leverbaar, maar dan heb je ook de verlenging van de strips naar het chassis nodig voor de trekhaak.

Dennis B
Wompel

Bericht door Wompel »

[www.dixonbate.co.uk]
Wompel

Bericht door Wompel »

Omdat de HCPU hoger staat heb ik deze uitvoering (op mijn 130). Je kunt de haak dan hoog/laag verstellen. Nadeel: in het terrein blijf je overal haken. En er hoort een afstandblok tussen je balk en de plaat te zitten. Hebben ze ook bij Dixon bates. Ik zou voor origineel materiaal gaan, als je een ongeluk krijgt is dat wel zo prettig!
Edward

Bericht door Edward »

Ik heb de originele van mijn 130 hcpu liggen. Ik heb er ook een verstelbare opgezet. Voor 75 euri is hij van jou.
wilberth

Bericht door wilberth »

heb de mijne gewoon strak tegen de chassisbalk, ligt inderdaad net onder de bak met de kogel, maar das in praktijk geen bezwaar. Dus das ook nog een optie.

Groet, Wilberth
Plaats reactie