de kop is eraf, en...
Geplaatst: vr 21 sep 2007, 01:04
nu heb ik weer een heleboel vragen!
Ik heb vanavond de kop van mijn 2.5D gelicht omdat de koppakking kapot zou zijn. Nu heb ik de kop gelicht (best een hele ervaring om voor het eerst te doen!) maar heb ik wat vragen.
De reden dat ik de koppakking wil vervangen is omdat ik na een kort ritje een giga wit rookgordijn achter me aan waar James Bond jaloers op zou zijn. Verder had ik als extra special effect ook nog vonken uit mijn uitlaat. Volgens Aad K duide dit op een kapotte koppakking. (bedankt nog voor de reactie)
Er werd me verteld dat ik naar de pakking moest kijken om te kijken of die ook echt kapot was, maar hoe kun je dat zien? De vorm ervan is nog intact, maar ik weet niet of het ook kan liggen aan de 'laagjes' waaruit de pakking is opgebouwd?
Verder zit het onderblok nu vol vuiligheid en stukjes oude pakking, hoe krijg ik dit het beste schoon? Ik durf er namelijk niet met een plamuurmesje aan..
Verder zie ik aan de cilinders dat de verbranding in met name de 1e en 2e cilinder niet echt optimaal is. (veel roet, ook aan de gloeipluggen) Lijkt me verstandig om de verstuivers ook meteen maar ff na te laten kijken?
Als de de kop terug heb van motorenrevisie (gaat ie morgen heen) kan ik dan de pakking de kop en pakking zo terug plaatsen?
oh ja, heeft iemand voor mij de aantrekkoppels van de kopbouten en de boutjes van de kleppenas van een 2.5D voor me?
al vast heel erg bedankt voor de reacties!
mvg Misha
Ik heb vanavond de kop van mijn 2.5D gelicht omdat de koppakking kapot zou zijn. Nu heb ik de kop gelicht (best een hele ervaring om voor het eerst te doen!) maar heb ik wat vragen.
De reden dat ik de koppakking wil vervangen is omdat ik na een kort ritje een giga wit rookgordijn achter me aan waar James Bond jaloers op zou zijn. Verder had ik als extra special effect ook nog vonken uit mijn uitlaat. Volgens Aad K duide dit op een kapotte koppakking. (bedankt nog voor de reactie)
Er werd me verteld dat ik naar de pakking moest kijken om te kijken of die ook echt kapot was, maar hoe kun je dat zien? De vorm ervan is nog intact, maar ik weet niet of het ook kan liggen aan de 'laagjes' waaruit de pakking is opgebouwd?
Verder zit het onderblok nu vol vuiligheid en stukjes oude pakking, hoe krijg ik dit het beste schoon? Ik durf er namelijk niet met een plamuurmesje aan..
Verder zie ik aan de cilinders dat de verbranding in met name de 1e en 2e cilinder niet echt optimaal is. (veel roet, ook aan de gloeipluggen) Lijkt me verstandig om de verstuivers ook meteen maar ff na te laten kijken?
Als de de kop terug heb van motorenrevisie (gaat ie morgen heen) kan ik dan de pakking de kop en pakking zo terug plaatsen?
oh ja, heeft iemand voor mij de aantrekkoppels van de kopbouten en de boutjes van de kleppenas van een 2.5D voor me?
al vast heel erg bedankt voor de reacties!
mvg Misha