banden
-
erik 109ex-def+110
Re: banden
Ik heb in Noorwegen op mijn bfg mud banden erg angstige momenten meegemaakt! Vooral op ijzig wegdek en aangereden sneeuw viel niet te rijden.
De Noren komen je dan overigens vrolijk inhalen op échte winterbanden (zonder spikes en/of kettingen overigens).
Zolang de sneeuw nog los is , gaat het overigens prima.
Erik
De Noren komen je dan overigens vrolijk inhalen op échte winterbanden (zonder spikes en/of kettingen overigens).
Zolang de sneeuw nog los is , gaat het overigens prima.
Erik
-
P&O109V8+RR
Re: banden
wat ik me in het verlengde hiervan afvraag; hoe doen (BFG) AT's het op sneeuw in losse, aangereden of bevroren toestand? zonder spikes dan
gr.
peter
gr.
peter
-
john
Re: banden
Ik heb BF Goodrich AT banden onder mijn Def 110 300TDi en ben afgelopen winter met deze auto naar ons huis in Zweden gereden terwijl het er flink gesneeuwd had. Geen enkel probleem gehad. Had voor de zekerheid sneeuwkettingen meegenomen, maar deze niet nodig gehad. De zweden rijden overigens veel op spijkerbanden.
-
herman
Re: banden
Hallo,
Mudjes zijn niet echt geschikt voor wintersituaties.
Als je goed naar een echte winterband kijkt zijn de noppen veel kleiner en zitten er lamellen tussen. Ook is het rubber een stuk zachter lees flexibeler van samenstelling. Door dit alles zijn de noppen van een echte winterband beweegelijk tijdens het rijden en lost de sneeuw veel makkelijker.
Ben 1 keer naar Val Thorens gereden met BF AT's en dat ging redelijk toen ik begon te glijden had een andere auto (2wd) met winterbanden ook moeilijkheden.
Ik red het wel met mijn AT's. Maar let op in de Heimat
zijn winterbanden verplicht. Raak je zonder verzeild in een ongeval wordt het scheisse
m.vr.gr.
Herman
Mudjes zijn niet echt geschikt voor wintersituaties.
Als je goed naar een echte winterband kijkt zijn de noppen veel kleiner en zitten er lamellen tussen. Ook is het rubber een stuk zachter lees flexibeler van samenstelling. Door dit alles zijn de noppen van een echte winterband beweegelijk tijdens het rijden en lost de sneeuw veel makkelijker.
Ben 1 keer naar Val Thorens gereden met BF AT's en dat ging redelijk toen ik begon te glijden had een andere auto (2wd) met winterbanden ook moeilijkheden.
Ik red het wel met mijn AT's. Maar let op in de Heimat
m.vr.gr.
Herman
-
Huub Pennings
Re: banden
Ben met de mudjes in Polen en de Alpen onder zware wintercondities geweest.(lees meters sneeuw en temperaturen tot -38 graden)
Op echt ijs heb je m.i. met geen enkele band wat te zoeken, en moeten er spikes in of kettingen onder. Op aangereden en in losse sneeuw helpt het enorm als je de bandenspanning flink verlaagd. Dan lossen de mudjes de sneeuw prima en de vergrootte footprint leverd meer grip op. Heb daar rondgereden op 0.7 Bar. (255 85 16 onder 110)
Niet harder rijden als dat je kan sturen en remmen is m.i. meer waard dan winterbanden. Ook die hebben hun grenzen.
Just my two cents worth.
Huub
Op echt ijs heb je m.i. met geen enkele band wat te zoeken, en moeten er spikes in of kettingen onder. Op aangereden en in losse sneeuw helpt het enorm als je de bandenspanning flink verlaagd. Dan lossen de mudjes de sneeuw prima en de vergrootte footprint leverd meer grip op. Heb daar rondgereden op 0.7 Bar. (255 85 16 onder 110)
Niet harder rijden als dat je kan sturen en remmen is m.i. meer waard dan winterbanden. Ook die hebben hun grenzen.
Just my two cents worth.
Huub
-
Ron2.8teedee
Re: banden; aanraders?
Ik heb zelf wel eens de ervaring dat ik met mijn RR door een bocht iets grip verliest op een nat zebrapad.... (met de voorwielen). Waren wegbanden, nu AT's maar maakt volgens mij niet veel uit....
Ben ook wel nieuwsgierig wat de aanrader van de (winter) maand is?
Ben ook wel nieuwsgierig wat de aanrader van de (winter) maand is?