Pagina 1 van 1
TDi Koelvloeistof ontluchting
Geplaatst: ma 17 sep 2007, 23:08
door Henk Bossinade
Hallo,wie kan mij vertellen waar het onderdeel ESR2348 voor dient?Het zit oa op een TDi tussen de ontluchtingsslangen van de waterpomp ,radiateur en expansie reservoir.Is het een soort klep?Vr gr Henk B.
Re: TDi Koelvloeistof ontluchting
Geplaatst: di 18 sep 2007, 00:07
door Frans Bonnes
Na zoeken en een aantal nummer wijzigingen lijkt het dit te worden/zijn.
PCH117840
HOSE BLEED PIPE ASSY TO EXPANSION TANK
Als ik het goed vertaal is het iets om de slang te ontluchten.
fb
Re: TDi Koelvloeistof ontluchting
Geplaatst: di 18 sep 2007, 00:20
door Henk Bossinade
Oke Frans, bedankt

! Vr gr Henk B.
Re: TDi Koelvloeistof ontluchting
Geplaatst: di 18 sep 2007, 00:28
door Frans Bonnes
Na verder zoeken klopt het niet helemaal.
Dat nummer dat ik gevonden heb is voor dat ding van jouw + de daaraan gekoppelde slangen.
Wat dus ESR2348 precies is ben ik nog niet uit

.
Groeten Frans
Re: TDi Koelvloeistof ontluchting
Geplaatst: di 18 sep 2007, 00:44
door Henk Bossinade
Frans,ik had daarnet een beschrijving van het koelsysteem van de Tdi ontvangen via een vrind van me.Zoals ik het nu begrijp is de ESR 2348 een soort 2 wegklep die tussen de ontluchtings slangen van de waterpomp en radiateur zit en op het expansiereservoir uitkomt.Deze klep zorgt ervoor dat evt. lucht uit de waterpomp en de radiateur alleen via het expansiereservoir weg kan en niet naar elkaar toe,tenminste zo heb ik het begrepen

.Vr gr Henk B.
Re: TDi Koelvloeistof ontluchting
Geplaatst: di 18 sep 2007, 00:58
door paulus
dacht al henk zal toch niet van zijn v8 geloof gevallen zijn?
paul
Re: TDi Koelvloeistof ontluchting
Geplaatst: di 18 sep 2007, 01:10
door Henk Bossinade
Nee hoor Paul ! Ik ben gewoon reuze nieuwsgierig naar het doel van dit onderdeel,kwam ik vanavond toevallig tegen op mijn onderdelenlijst.Mijn V8 wil ik nog minstens 15 jaar houden!Vr gr Henk B.
Re: TDi Koelvloeistof ontluchting
Geplaatst: di 18 sep 2007, 01:28
door paulus
henk ik begin er ook stiekum aan te denken.
zoals ik al eens zei wil ik graag of een late 109 stawag of een vroege 110 stawag.
de laatste heeft de voorkeur ivm de schroefveren, maar de vroege zijn meestal v8 blokken.
je hoort het wel, paul