Klinkt als druklager maar is het niet..
Geplaatst: vr 07 sep 2007, 15:41
Mijn disco had al een tijdje een lawaaierig druklager, ik was bang dat het druklager de tanden van mijn drukgroep zou afslijpen, en had daarom voor de zekerheid een complete koppelingsset meegenomen naar Marokko.
Op zich bleef de auto het prima doen, toch heb ik besloten om in Agadir de auto naar de plaatselijke Land Rover dealer te brengen. Aan uurloon zou het namelijk maar 100 euro gaan kosten, en voor dat geld heb ik geen zin om het hier in Nederland zelf te gaan doen. Helaas bleek na demontage (alles met de hand, ze haden geen compressor (maar wél een testbook T4??) dat mijn dual mass vliegwiel in twee stukken lag, koppelingsset was ondanks 300000 km, nog nauwelijks versleten, druklager prima. Een vliegwiel had ik natuurlijk niet bij me. In NL te koop voor rond de 350 euro (én ik heb er nog één liggen in de loods), maar in Marokko helaas 840 euro.... Weinig keus dus toch maar gekocht. Alles nieuw er in, proefritje gemaakt, maar helaas nog steeds dezelfde klacht, lawaai zodra je de koppeling intrapt. Het stotteren waar de auto al een jaar last van bij stationair draaien is door het nieuwe vliegwiel gelukkig wél eindelijk verholpen!
De monteur verdenkt nu de versnellingsbak, het lijkt mij onlogisch, juist <b>als de koppeling wordt ingetrapt komt er lawaai</b>, terwijl de versnellingsbak dan natuurlijk is losgekoppeld. Druklager klinkt mij nog steeds als meest voor de hand liggend, maar ja, die zit er nieuw in.
<b>Iemand nog een idee?</b>
(ps. Ik kan de Land Rover garage in Agadir niet aanbevelen, na 100 km bleek ik geen koppeling meer te hebben omdat ze het spul niet goed ontlucht hadden, moest ik langs de weg zelf mijn koppeling gaan ontluchten zonder de mogelijkheid de auto met de voorkant in de lucht te krijgen zodat de ontluchting op het hoogste punt zit....als je al niet eens een koppeling kan ontluchten...
Veel defenders passen trouwens toch niet door hun poort van 2,20 meter hoog, ik heb de disco met daktent met sjorbanden in de veren getrokken en de banden laten aflopen, toe paste het nét!)
Op zich bleef de auto het prima doen, toch heb ik besloten om in Agadir de auto naar de plaatselijke Land Rover dealer te brengen. Aan uurloon zou het namelijk maar 100 euro gaan kosten, en voor dat geld heb ik geen zin om het hier in Nederland zelf te gaan doen. Helaas bleek na demontage (alles met de hand, ze haden geen compressor (maar wél een testbook T4??) dat mijn dual mass vliegwiel in twee stukken lag, koppelingsset was ondanks 300000 km, nog nauwelijks versleten, druklager prima. Een vliegwiel had ik natuurlijk niet bij me. In NL te koop voor rond de 350 euro (én ik heb er nog één liggen in de loods), maar in Marokko helaas 840 euro.... Weinig keus dus toch maar gekocht. Alles nieuw er in, proefritje gemaakt, maar helaas nog steeds dezelfde klacht, lawaai zodra je de koppeling intrapt. Het stotteren waar de auto al een jaar last van bij stationair draaien is door het nieuwe vliegwiel gelukkig wél eindelijk verholpen!
De monteur verdenkt nu de versnellingsbak, het lijkt mij onlogisch, juist <b>als de koppeling wordt ingetrapt komt er lawaai</b>, terwijl de versnellingsbak dan natuurlijk is losgekoppeld. Druklager klinkt mij nog steeds als meest voor de hand liggend, maar ja, die zit er nieuw in.
<b>Iemand nog een idee?</b>
(ps. Ik kan de Land Rover garage in Agadir niet aanbevelen, na 100 km bleek ik geen koppeling meer te hebben omdat ze het spul niet goed ontlucht hadden, moest ik langs de weg zelf mijn koppeling gaan ontluchten zonder de mogelijkheid de auto met de voorkant in de lucht te krijgen zodat de ontluchting op het hoogste punt zit....als je al niet eens een koppeling kan ontluchten...
Veel defenders passen trouwens toch niet door hun poort van 2,20 meter hoog, ik heb de disco met daktent met sjorbanden in de veren getrokken en de banden laten aflopen, toe paste het nét!)