Chronicals V8 vervolg
Geplaatst: do 06 sep 2007, 21:21
Mijn Stage 1 V8 is nu tot op het bot gestript, alle onderdelen zijn gesteamcleaned, he enige dat echt rot is was de tank. Ben er wel achter gekomen dat tectiel dodelijk is voor Landrovers. Ik heb de auto optijd uit elkaar gehaald. Wat zaten er toch fijne verborgen rottende plekken onder de tectiel. Ik heb bij deze besloten dat ik alles wat van ijzer is ga galvaniseren, Chasis, schutbord, B-posten en diverse andere losse stukken ijzer. Verder wordt er geen druppel tectiel meer op de auto gesmeerd.
De motor ligt bij een revisie bedrijf voor het honen van de ciliders en afdraaien van de krukas. Helaas hebben zijn ze heel druk, dus ik moet 4 weken wachten totdat ik blok en koppen terug heb.
De versnellings bak breng ik zaterdag naar een bedrijf in Birmingham, die gespecialiseerd is in LT95 bakken.
Zondag doe ik voor de verandering een keer niets. Moet wachten op onderdelen. Ga morgen nieuwe remmen, remcilinders e.t.c. bestellen voor de voor en achteras. De vooras reviseer ik volgende week, dan is dat ook klaar.
Schrijf volgende week wel weer een stukje, dan kun je zien wat de voortgang is.
Edgar Stage I V8 en Disco 300TDI
De motor ligt bij een revisie bedrijf voor het honen van de ciliders en afdraaien van de krukas. Helaas hebben zijn ze heel druk, dus ik moet 4 weken wachten totdat ik blok en koppen terug heb.
De versnellings bak breng ik zaterdag naar een bedrijf in Birmingham, die gespecialiseerd is in LT95 bakken.
Zondag doe ik voor de verandering een keer niets. Moet wachten op onderdelen. Ga morgen nieuwe remmen, remcilinders e.t.c. bestellen voor de voor en achteras. De vooras reviseer ik volgende week, dan is dat ook klaar.
Schrijf volgende week wel weer een stukje, dan kun je zien wat de voortgang is.
Edgar Stage I V8 en Disco 300TDI