Pagina 1 van 1
Waar hebben ze dit voor nodig?
Geplaatst: do 30 aug 2007, 19:28
door Jacaranda
[landrover.paginamarkt.nl]
Of denk ik te crinimeel.....
Groeten,
Martin 88 en 110" v.d. Velde met Boefje
Re: Waar hebben ze dit voor nodig?
Geplaatst: do 30 aug 2007, 20:32
door wilberth
nog 1 jaar, en dan zijn alle defenders ook verdacht tis mooi dat alles na al die tijd nog op alles past, maar ja, elk voordeel heb se nadeel. Ennuh, een los kenteken te koop vragen is natuurlijk altijd verdacht...
Groet, Wilberth
Re: Waar hebben ze dit voor nodig?
Geplaatst: do 30 aug 2007, 21:13
door Gretl
Lekker anoniem ook....
gr.
Toro
www.gretl.nl
Re: Waar hebben ze dit voor nodig?
Geplaatst: do 30 aug 2007, 22:55
door Apke
Ehhh om die auto op kenteken te kunnen zetten
Je kan je beter afvragen waarom mensen toch steeds aan dergelijke projecten beginnen. Zo op het oog zie de auto er netjes uit. Ik neem ook aan dat er de nodige pegels aan zijn uitgegeven (is het niet in opknappen, dan in aanschaf). Waarom dan niet zo slim om een complete auto met kenteken te kopen?
Je zou inderdaad denken dat er iets achter zit, misschien totalloss en kenteken ingetrokken of iets anders.
Zolang de eigenaar niets hierover meld blijft het gissen. De auto zou natuurlijk ook uit een 1 of ander land kunnen komen waarvandaan het lastig om auto's op kenteken te krijgen.
Apke
www.larrie.nl
Die in het goede geloofd, maar een hekel heeft aan het kwade.
Re: Waar hebben ze dit voor nodig?
Geplaatst: vr 31 aug 2007, 00:10
door Andrew V8 RRC
misschien is zijn chassis rot en zoekt hij een chassis van ongeveer de zlfde leeftijd als de auto????
al is dit niet het geval, waar regels zijn zijn ook regel buigers.
Punt 1:
Elke auto die hoe dan ook veranderd is van staat/constructie toen deze van de band rolde, is in overtreding tenzij zij dit gemeld heeft bij de RDW
Dus een S11 a met een S111 dschutbord+dashbord , volvo stoelen,S111 versnellings bak, paraboolveren, en een hard top ipv softtop, Is in overtreding en voldoet niet meer aan typegoedkeuring, mogelijk is een naheffing van toepassing zowiso hoort men dit te laten controleren door De RDW.
Tuurlijk is dit niet te vergelijken met het (mogelijk) platsen van een oud chassis, maar de gevolgen zijn hetzelfde
Punt 2:
als er in dit land een normaal tariff ( UK 180 pond per jaar disco 300tdi geel kenteken) voor wegen belasting bestond, dan zouden mensen dit risico niet nemen.
Punt 3 ;
Land rover is niet het enigste merk die dit overkomt tal van autos zijn op dezelfde chassis verbeterd, vernieuwd, krachtiger geworden,en dus worden ook deze masaal omgebouwd, denk aan de japanse 4X4's, eigenlijk elke auto als het maar financieel interesant is.
Persoonlijk stoort het mij pas wanneer je veel geld betaald voor een gestolen voertuig met een NL (bijna) totaloss chassisnummer dit heet "omkatten" en vindt ik niet kunnen.
Volgend jaar gaat het pas lollig worden met de Defenders, want hoe is de constructie verschillend van de 1983 's tov de laatste TD5, en ford diesels???
Op een aantal cosmetishe dingen na Niet!!! het is nog steeds een S11 met schroef veeren en een 1"langere wielbasis "Cos it wasent broke they never fixed/changed it!!!!"
Groetjes Andrew , die het in bepalde maaten tolereerd net als de overheid......
Re: Waar hebben ze dit voor nodig?
Geplaatst: vr 31 aug 2007, 00:59
door Dennis101
Andrew V8 RRC schreef:
>
> Elke auto die hoe dan ook veranderd is van staat/constructie
> toen deze van de band rolde, is in overtreding tenzij zij dit
> gemeld heeft bij de RDW
>
> Dus een S11 a met een S111 dschutbord+dashbord , volvo
> stoelen,S111 versnellings bak, paraboolveren, en een hard top
> ipv softtop, Is in overtreding en voldoet niet meer aan
> typegoedkeuring, mogelijk is een naheffing van toepassing
> zowiso hoort men dit te laten controleren door De RDW.
>
> Tuurlijk is dit niet te vergelijken met het (mogelijk)
> platsen van een oud chassis, maar de gevolgen zijn hetzelfde
>
Dat is onzin, maar dat had je nog van de vorige keer kunnen weten, toen ik dit (blijkbaar tevergeefs) ook duidelijk probeerde te maken.
zie:
[www.prikpagina.nl]
Navraag bij de RDW leerde dat bijvoorbeeld het ombouwen naar schijfremmen (bv. met set ombouwsets van Zeus en RM) bij een series Land Rover geen enkel probleem is en je hiervoor niet bij de RDW langs hoeft te gaan.
Wat betreft ombouw van softtop naar hardtop klopt het wel tot op zekere hoogte, want hierbij verandert de carrosserie uitvoering bij grijs kenteken wat daardoor aangepast moet worden op het kenteken. De TGK of EEGK blijft echter wel hetzelfde.
Dennis B.
Re: Waar hebben ze dit voor nodig?
Geplaatst: vr 31 aug 2007, 02:56
door Jurriaan
Wat een mooie auto zeg! Zal vast niet om die gaan....
Jurriaan.
Re: Waar hebben ze dit voor nodig?
Geplaatst: vr 31 aug 2007, 17:36
door disco 1992
nee jurriaan het gaat neit om die.
die afbeeldng is zomaar een plaatje.
heb de des betrefende al gesproken over paar dingen.
disco 1992