vervolg hete motor in spanje
Geplaatst: do 30 aug 2007, 18:58
even een update uit spanje!
zie eerder bericht
[www.prikpagina.nl]
gisteren samen met een spaanse buurman op de camping ( een monteur )
de koppakking vervangen. nu bleek de eerste klep stotter helemaal verbogen te zijn. na de boel weer in elkaar te hebben gezet en de kleppen te hebben gesteld.Moest mijn spaanse vriend die overigens geen woord engels praate en ik geen woord spaans weer weg. Ik dacht dat het nu allemaal wel weer in orde zou zijn maar niets is minder waar. de auto rookte nog veel erger en ik hoor nog steeds een tik in de motor en tot overmaat van ramp zie ik dat de inspuitpomp lekt bij de pakking net boven de retourleiding onderaan de pomp.
Ik heb vanmorgen aad koene al aan de telefoon gehad, en ben al de heledag bezig.
het rooken is blauw/grijs bij stationair draaien en als ik rijd meer grijszwart.
Ik heb ondertussen ook de pomp al verdraaid om te kijken of dat hielp maar tot nu toe geen succes. misschien zijn het de verstuivers? Ik heb bij deze de leidingen een voor een losgehaald het rooken wordt dan iets minder maar het tikken blijft en bij alle 4 het zelfde. Ook zonder lucht filter nog steeds roken.
Het tikken in de motor is niet echt regelmatig en ik kan het ook niet echt localiseren. Heb de kleppen weer opnieuw met warme motor gesteld maar nog steeds niets. Volgens Aad zou het ook een drijfstanglager kunnen zijn.
Ik ga straks nog maar eens proberen om de pomp wat te verdraaien.en kijken of dit resultaat geeft tegen het roken.We willen morgen verder richting Madrid in de hoop dat daar wel een landrover garage zit die onderdelen heeft. Hier is niks te krijgen.
als er nog mensen zijn met tips of ideeen dan zijn die welkom.
ik heb een extra verstuiver nog 4 brandplaatjes mooi weer en een hoop pakkingen en gereedschap, De temperatuurvan de auto is overigens goed wordt zelfs niet echt snel warm!
groeten,
Stijn
zie eerder bericht
[www.prikpagina.nl]
gisteren samen met een spaanse buurman op de camping ( een monteur )
de koppakking vervangen. nu bleek de eerste klep stotter helemaal verbogen te zijn. na de boel weer in elkaar te hebben gezet en de kleppen te hebben gesteld.Moest mijn spaanse vriend die overigens geen woord engels praate en ik geen woord spaans weer weg. Ik dacht dat het nu allemaal wel weer in orde zou zijn maar niets is minder waar. de auto rookte nog veel erger en ik hoor nog steeds een tik in de motor en tot overmaat van ramp zie ik dat de inspuitpomp lekt bij de pakking net boven de retourleiding onderaan de pomp.
Ik heb vanmorgen aad koene al aan de telefoon gehad, en ben al de heledag bezig.
het rooken is blauw/grijs bij stationair draaien en als ik rijd meer grijszwart.
Ik heb ondertussen ook de pomp al verdraaid om te kijken of dat hielp maar tot nu toe geen succes. misschien zijn het de verstuivers? Ik heb bij deze de leidingen een voor een losgehaald het rooken wordt dan iets minder maar het tikken blijft en bij alle 4 het zelfde. Ook zonder lucht filter nog steeds roken.
Het tikken in de motor is niet echt regelmatig en ik kan het ook niet echt localiseren. Heb de kleppen weer opnieuw met warme motor gesteld maar nog steeds niets. Volgens Aad zou het ook een drijfstanglager kunnen zijn.
Ik ga straks nog maar eens proberen om de pomp wat te verdraaien.en kijken of dit resultaat geeft tegen het roken.We willen morgen verder richting Madrid in de hoop dat daar wel een landrover garage zit die onderdelen heeft. Hier is niks te krijgen.
als er nog mensen zijn met tips of ideeen dan zijn die welkom.
ik heb een extra verstuiver nog 4 brandplaatjes mooi weer en een hoop pakkingen en gereedschap, De temperatuurvan de auto is overigens goed wordt zelfs niet echt snel warm!
groeten,
Stijn