gegier van v-snaar
Geplaatst: wo 15 aug 2007, 01:59
Beste mensen,
Tijdens mijn trip naar Syrië werd ik bijna voortdurend geplaagd door een gierende v-snaar. Dat komt: er zit in mijn 110 uit 1984 een 200TDI die uit een range-rover komt en omdat er geen stuurbekrachtiging in zit, heb je dan een probleem met de bevestiging van de dynamo. Daar is een constructie voor gemaakt....mmmmwhaa! Die bleek dus niet écht jofel. Eigenlijk zat die v-snaar steeds te slap, hoe ik ook probeerde dat ding strakker te zetten. Nu ik terug ben heb ik een en ander aangepast en nu zit de v-snaar eindelijk goed strak en heb ik geen gegier! Heerlijk!. Maar: nu mijn vraag. Het "wiel" van de dyname waar die v-snaar in gaat, zit niet helemaal op één lijn met de twee andere wielen (van de motor en de waterpomp) De afwijking is een mm of 3 á 4 schat ik. Kan dat kwaad? Is dat erg? Moet dat veranderd? Wat is uw geleerde en gewaardeerde mening?
Dank!
Everhard Mulder
Tijdens mijn trip naar Syrië werd ik bijna voortdurend geplaagd door een gierende v-snaar. Dat komt: er zit in mijn 110 uit 1984 een 200TDI die uit een range-rover komt en omdat er geen stuurbekrachtiging in zit, heb je dan een probleem met de bevestiging van de dynamo. Daar is een constructie voor gemaakt....mmmmwhaa! Die bleek dus niet écht jofel. Eigenlijk zat die v-snaar steeds te slap, hoe ik ook probeerde dat ding strakker te zetten. Nu ik terug ben heb ik een en ander aangepast en nu zit de v-snaar eindelijk goed strak en heb ik geen gegier! Heerlijk!. Maar: nu mijn vraag. Het "wiel" van de dyname waar die v-snaar in gaat, zit niet helemaal op één lijn met de twee andere wielen (van de motor en de waterpomp) De afwijking is een mm of 3 á 4 schat ik. Kan dat kwaad? Is dat erg? Moet dat veranderd? Wat is uw geleerde en gewaardeerde mening?
Dank!
Everhard Mulder