olie 4-bak range rover
-
Rob
olie 4-bak range rover
Hallo,
In het owners manuel staat geschreven dat er motorolie in de 4-versnellingsbak moet, maar bij sommige oliefabrikanten staat dat er ook ep 80 w90 in mag.
Zijn er prikkers die daar ervaring mee hebben. Het is voor een range rover uit 1980.
Vriendelijke groet, Rob Korver
In het owners manuel staat geschreven dat er motorolie in de 4-versnellingsbak moet, maar bij sommige oliefabrikanten staat dat er ook ep 80 w90 in mag.
Zijn er prikkers die daar ervaring mee hebben. Het is voor een range rover uit 1980.
Vriendelijke groet, Rob Korver
-
P&O109V8+RR
Re: olie 4-bak range rover
motorolie is voorgeschreven, dus dat moet erin. ander spul kan je messing synchromesh ringen aantasten en dat wil je niet.
gr.
peter
gr.
peter
-
Roald DI TDI&3.9V8
moterolie in de versnbak gl4 in de verdeelbak
-
P&O109V8+RR
laten we het niet verwarrend maken... LT95 is een 'alles-in-1-bak', motorolie dus.
[www.rimmerbros.co.uk]
gr.
peter
[www.rimmerbros.co.uk]
gr.
peter
-
Rob
hallo word nu wel verwarrend wat bedoel je met alles in een bak
groeten rob
groeten rob
-
P&O109V8+RR
dat hoofdbak en transferbak aan elkaar zitten en dezelfde olie gebruiken. zimpeler kan ik het niet uitleggen.
gr.
peter
gr.
peter
-
P&O109V8+RR
zimpel = met een S natuurlijk
sorry voor de verwarring
gr.
peter
sorry voor de verwarring
gr.
peter
-
Rob
het was even verwarrend om dat het bij de defender anders ging
maar dit is dus makkelijker olie aftappen 3,1L boven in de bak en klaar
bedankt voor de uitleg groeten rob
maar dit is dus makkelijker olie aftappen 3,1L boven in de bak en klaar
bedankt voor de uitleg groeten rob
-
P&O109V8+RR
gooi er wel 5,6 liter in anders kom je tekort!
gr.
peter
gr.
peter
-
Rob
wat ik nu niet snap is waarom er in het handboek, de bak en tussenbak
apart gevuld worden met olie en niet 5,6 liter in een keer er in
groeten rob
apart gevuld worden met olie en niet 5,6 liter in een keer er in
groeten rob
-
P&O109V8+RR
dat weet ik niet, geen ervaring mee. ik heb de mijne van bovenaf gevuld (pook er even af) 5komma 6 liter erin en klaar.
groeten
peter
groeten
peter
-
Dennis101
In de hoofdbak hoort motorolie 15W40 (specificatie onder SG) en hiermee mag de tussenbak ook gevuld worden als er geen overdrive op zit.
Met overdrive moet voor een GL4 versnellingsbak olie gekozen worden voor de tussenbak. Zonder overdrive mag de tussenbak natuurlijk ook met een GL4 versnellingsbak olie gevuld worden.
Er zijn mij problemen bekend als er ook in de hoofdbak 80W90 versnellingsbak olie gebruikt wordt. Het schijnt dat de oliepomp niet goed overweg kan met deze dikkere olie, daarom is (even dikke) 20W50 motorolie voor de hoofdbak niet aan te raden.
Dennis B.
Met overdrive moet voor een GL4 versnellingsbak olie gekozen worden voor de tussenbak. Zonder overdrive mag de tussenbak natuurlijk ook met een GL4 versnellingsbak olie gevuld worden.
Er zijn mij problemen bekend als er ook in de hoofdbak 80W90 versnellingsbak olie gebruikt wordt. Het schijnt dat de oliepomp niet goed overweg kan met deze dikkere olie, daarom is (even dikke) 20W50 motorolie voor de hoofdbak niet aan te raden.
Dennis B.
-
Rob Range Rover
En Rob,
gaat alles goed met de Sahara?
Ik zie af en toe je berichtjes, druk bezig volgens mij!
groet en succes!

Rob Eindhoven
gaat alles goed met de Sahara?
Ik zie af en toe je berichtjes, druk bezig volgens mij!
groet en succes!
Rob Eindhoven
-
Rob
hallo Rob ,
Het gaat hartstikke goed met de Sahara, ik heb nog geen foto's.
Druk gehad met sleutelen, ze is inmiddels cum laude door de apk keuring heen gekomen. Poetsmachine erop gezet en glimmen maar.
Motor brult weer als een echte V8, het rijdt lekker, ik rij de hele dag met een grijns op mijn gezicht.
Ben alleen nieuwsgierig of de versnellingsbak nog stiller te krijgen is.
Zodra ik foto's heb probeer ik ze op de site te zetten en anders zie ik je wel op de prikkersdag.
O.T. Wij denken erover om de randstad te verlaten voor wat ruimtelijkere leefomgeving en een werkplaats om te kunnen sleutelen. Wie weet toevallig een leuke locatie in NL, waar sleutelende landrover-eigenaren ook welkom zijn?
Vriendelijke groet, Rob en Marijke * IJmuiden
Het gaat hartstikke goed met de Sahara, ik heb nog geen foto's.
Druk gehad met sleutelen, ze is inmiddels cum laude door de apk keuring heen gekomen. Poetsmachine erop gezet en glimmen maar.
Motor brult weer als een echte V8, het rijdt lekker, ik rij de hele dag met een grijns op mijn gezicht.
Ben alleen nieuwsgierig of de versnellingsbak nog stiller te krijgen is.
Zodra ik foto's heb probeer ik ze op de site te zetten en anders zie ik je wel op de prikkersdag.
O.T. Wij denken erover om de randstad te verlaten voor wat ruimtelijkere leefomgeving en een werkplaats om te kunnen sleutelen. Wie weet toevallig een leuke locatie in NL, waar sleutelende landrover-eigenaren ook welkom zijn?
Vriendelijke groet, Rob en Marijke * IJmuiden